Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:54 |
Henrik B. skrev:
Et skoleeksempel er Coca Cola, som køber én eneste ting i udlandet - deres ekstrakt, som produceres i Irland. Denne ekstrakt prissættes så tilpas høj, at der ikke de seneste mange år, er langt én eneste krone i skat i Danmark. Og hvem tror på, at Coca Cola ikke kan producere tilpas effektivt til, at det giver overskud? Hvis man ikke tror det, så er man sgu naiv.
M.v.h. |
Nu er det vel Carlsberg der laver Coca Cola i Danmark og ikke dem selv?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:56 |
Tallahassee skrev:
Fuldstændig off-topic - og ganske, ganske kort..! (sorry OP)
Hørte i et ganske godt radio program (thumbs up for P1!), at den nye klimadebat udspringer fra kommunisme = der er nogen der fortæller os hvad der er rigtigt, hvad vi må og hvad vores penge skal bruges på. Det var i hvert fald talerens mening :) |
Hvis der er én der har "mudret" klimadebatten, er det en hvis Hr Lomborg
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:57 |
CC kører separat regnskab.
Desuden var det også tilfældet før Carlsberg overtog distributionen i DK.
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 27-September-2010 kl. 15:58
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 16:17 |
Før Carlsberg var det stadigvæk ikke Coca-Cola der stod for tapning og distribution, men DADEKO der senere blev overtaget af Carlsberg.
Coca-Cola Danmark er jo kun ren marketing, men mener du at Carlsberg laver et separat regnskab kun med CC produkter?
|
 |
jøsse
Bruger
Oprettet: 28-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 114
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 18:26 |
Hallo der.Var det ikke et eller andet tv det drejede sig om
|
 |
Gatnuk
Junior bruger
Oprettet: 17-April-2008
Point: 45
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 18:40 |
Well, er selv i en faghandel, så vil da anbefale at man vælger Hi-Fi-klubben(og nej ikke der jeg arbejder  ) frem for elmutanten. Men selvfølgelig, der er jo en 3-4 tilbuds BD film i besparelsen. Men evt. spørgsmål omkring produkt og after-sale-service vil som udgangspunkt være et noget højere niveau hos faghandel butikken end hos el-multi-ganten.
Vægter personligt en ordentlig service, behovsanalyse, total-løsnings forslag og after-sale-service noget højere end en bare generel lav pris.
Men som en anden skriver, hvad med et panasonic-center, de plejer da kunne være rimelig skrappe med prisen, og her er servicen i hvert fald i orden.
held og lykke.
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 18:45 |
Vil klart sige nej. Har ikke haft andet end dårlig erfaring med hifi klubben. Dårligere kundeservice skal man lede længe efter, men det er jo nok forskelligt fra butik til butik.Jeg har i hvert fald bare været uheldig og sætter aldrig mine ben derinde igen.
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 18:46 |
Jeg må da indrømme, at jeg ikke længer købe så stor en ting uden returret. Lige meget hvilken vejledning man får inden, så er det ikke noget som selv at teste udstyret i ens eget hjem. Så sidst jeg skulle have projektor og Hifiklubben var de eneste forhandler, så blev den bestillt via nettet, da de ikke ville give returret i butikken.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 20:25 |
jøsse skrev:
Hallo der.Var det ikke et eller andet tv det drejede sig om |
Nej egentlig ikke. Tv'et havde trådstarter besluttet sig for.
Spørgsmålet var om der var noget for eller imod Hifi klubben / Elgiganten
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 23:58 |
lunddal skrev:
Før Carlsberg var det stadigvæk ikke Coca-Cola der stod for tapning og distribution, men DADEKO der senere blev overtaget af Carlsberg.
Coca-Cola Danmark er jo kun ren marketing, men mener du at Carlsberg laver et separat regnskab kun med CC produkter? |
Carlsberg producer på licens fra Coca Cola Denmark.
Carlsberg skal som ledi dette købe "sirup's blanding" af Coca Cola Denmark som så igen køber den så dyrt i Irland at alt deres overskud bliver ført ud af landet.
Carlsberg "tapper" (blander sirup og vand + tilsætter bobler) Coca Cola og Carlsberg står for distributionen i DK.
CocaCola gør lige som McD alt hvad de kan for ikke at betale skat i DK, det er da sørgeligt når de gerne vil have lokale virksomheder aka afd. med moms nummer og det hele.
Men ang. TV'et,så mener jeg stadigt at alene de 2 års ekstra garanti er pengene værd.
|
.....
|
 |
Brasch
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
|
Sendt: 28-September-2010 kl. 03:30 |
Notfast skrev:
CocaCola gør lige som McD alt hvad de kan for ikke at betale skat i DK, det er da sørgeligt når de gerne vil have lokale virksomheder aka afd. med moms nummer og det hele. |
nu kender jeg tilfældigvis lidt til forholdene hos McD (som tidligere ansat). McDonald's Danmark A/S har i en lang årrække ikke betalt skat i DK (er så vi jeg ved begyndt på det igen). Det har de ikke gjort af den simple grund, at selskabet ikke gav overskud. McDonald's Danmark ejer ikke ret mange restauranter selv (det varierer lidt i antal, men 6-8 er normalt - resten er franchise) og har i kraft af deres hovedkontor meget høje administrationsudgifter og man skal ikke betale skat af underskud - kun moms af omsætningen. De enkelte franchisetagere betaler derimod skat, hvis deres A/S giver overskud - det er bare på ingen måde overskueligt at finde frem til, da de typisk ikke hedder noget med McDonald's. Når omsætningen for McDonald's i Danmark nævnes i samme sætning som at moderselskabet ikke betaler skat virker det umiddelbart forkert, men reelt set ligger McDonald's Danmarks omsætning vel ikke højere end 100-150 mio om året. Den sidste milliard ligger hos de enkelte franchisetagere.
Nok OT om skat, jeg ville gå i hifi klubben - der er ufattelig stor forskel på de enkelte butikker. Jeg har kun dårlige oplevelser fra den på Østerbro og kun gode fra den på Amager. Om ikke andet, så ville jeg høre om de ville matche prisen fra Elgiganten.
|
 |
Soko
Super bruger
Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
|
Sendt: 28-September-2010 kl. 10:55 |
Ville nok vælge Elmutanten, når du nu allerede har bestemt dig for tv´et.
Jeg har købt mange ting i Elmutanten og har aldrig haft problemer med at afleverer noget retur og få mine penge igen. Senest en samsung bluray afspiller, der larmede for meget til min smag.
Som andre nævner, er det sandsynligvis samme værksted, hvis noget går i stykker.
Mvh. Soko
|
 |