recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Får ny Samsung 51" Plasma - BREAK-IN tip søges ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Får ny Samsung 51" Plasma - BREAK-IN tip søges ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Status: Offline
Point: 243
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr.ralph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Får ny Samsung 51" Plasma - BREAK-IN tip søges ?
    Sendt: 14-Maj-2013 kl. 02:37
Så købte jeg lige Samsung PS51 F8505 plasma i går hos KOMPLETT med de 15% rabat, de havde på alle de nye Samsung skærme indtil i går nat

Jeg har ikke haft plasma siden jeg fik min Pana PX80 42" i 2008, og dengang brændte jeg en særlig break-in dvd, der ved afspilning på repeat gentog konstant fulde farveskift på hele skærmen.
Kørte denne skive non stop, når jeg var på job og om natten.
Kørte også med kontrast og brightness på 50% de første 200 timer.
Herefter begyndte jeg langsomt at skrue op.
Ved 500 timer brugte jeg tv'et som normalt.

Oplevede nul retention og nul burn in.

Hvad anbefaler I jeg gør med mit nye Samsung plasma ?

Jeg købte med vilje ikke Pana 50VT60, da jeg frygter de ikke helt er kommet sig over VT50 retention og burn in brøleren.
Er stor Pana plasma fan, men turde ikke købe Pana denne gang........

På forhånd tak for hjælp
Mvh
Dr.Ralph
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr.ralph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 12:27
Slet ingen med nyttige råd Embarrassed
Mvh
Dr.Ralph
Til top
Madmanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Frederiksberg
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:20
Det er næppe nødvendigt længere, jeg har i hvert fald intet gjort med mit Samsung 43" og der er nul burn in eller andet.
Til top
Madmanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Frederiksberg
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:21
Hov undskyld, jeg sidder på min mobil og havde ikke set, at det var et ældre indlæg...
Til top
hypno Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juni-2013
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hypno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 20:22
Hej Ralph

Jeg skal lige høre om du er glad for dit Samsung PS51 F8505 plasma, jeg overvejer at købe dette i stedet for det Panasonic VT60 som jeg lige har afleveret retur, da det ikke levede op til mine forventninger, billede hakkede mm.
Hakker billede på Samsungs ved feks. panoreringer?
Jeg har været inde og se det hos Hifi klubben og der syndes jeg ikke jeg så noget hakkeri....

Du kan læse mine erfaringer vedr, Panasonic vt60 her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123737&title=panasonic-p55vt60y-hakker-i-billede-50hz-flimmer

Redigeret af hypno - 06-Juli-2013 kl. 20:23
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr.ralph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 11:47

Oprindeligt skrevet af hypno hypno skrev:

Hej Ralph

Jeg skal lige høre om du er glad for dit Samsung PS51 F8505 plasma, jeg overvejer at købe dette i stedet for det Panasonic VT60 som jeg lige har afleveret retur, da det ikke levede op til mine forventninger, billede hakkede mm.
Hakker billede på Samsungs ved feks. panoreringer?
Jeg har været inde og se det hos Hifi klubben og der syndes jeg ikke jeg så noget hakkeri....

Du kan læse mine erfaringer vedr, Panasonic vt60 her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123737&title=panasonic-p55vt60y-hakker-i-billede-50hz-flimmer

Hejsa,

jeg kører stadig med mit Samsung på lav kontrast/lysstyrke/farve etc. etc. etc - alt er sat til 50.
Jeg købte mit TV lige da det kom ud, hvor pris alle steder var 18.999.
Komplett havde så 15% introduktion på alt nyt fra Samsung og jeg slog til på noget jeg troede var et godt tilbud..... Ouch

Jeg slap ca. 16.250,-
2 måneder senere fås det nu til standard pris 14.999,- Dead

Jeg vidste udmærket godt, at de ville falde i pris, bare ikke de ville falde SÅ hurtigt Shocked

Pana 55" VT60 er nu nede i 19.500,- - og fortryder lidt jeg ikke købte det nu, men måske jeg alligevel skal være glad for mit valg efter at have læst dit indlæg Big smile

Jeg har indtil nu kun haft et problem med mit Samsung - den mystiske betragtningsvinkel som refleks filteret i det giver. Du kan ikke stå op og kigge ned på TV'et - det ser helt umuligt og mørkt og skygget ud.
Men sidder man foran eller står skævt på afstand, så er alt fint igen.
Det er deres indbyggede refleks filter der gør det.
Betragtningsvinklen er perfekt - fra 2-3 meter og ud. Fra 2 meter og ind ud til siden gør refleksfilteret det umuligt at se fra siden ovenfra - som når jeg står op og ser ned på TV'et.

Det er blot tilvænning, så ved jeg det. Stor bare tit og børstede tænder eller løftede håndvægte og kiggede ned på Tvet ovenfra inden for kort afstand. Ikke mere muligt. NU skal jeg stå på afstand.

Ved panorering hakker mit ikke - slet ikke.
Det står faktisk hamrende godt - selv med alt lige nu sat på halv styrke.
Kanon lækkert TV - overvejer allerede nu 64" modellen, det er SÅ lækkert.

Foden er stadig lidt weird at kigge på, her er Panasonics mere traditionel og nok også flottere - men den ser sku' alligevel ret så fed og futuristisk ud.

Kan kun anbefale dette TV - altså med mit 7-8 uger korte bekendtskab med det i bagagen Clap
Til 14.999,- er det hver en krone værd - hver en krone.
3D billerne der medfølger (2 stk.) er i super fin kvalitet.
Menuen er lækker, der medfølger 2 remotes. En standard no nonsens og en lille lækker eksklusiv sag med touch pad i midten.

Redigeret af dr.ralph - 17-Juli-2013 kl. 11:48
Mvh
Dr.Ralph
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu