|
Får ny Samsung 51" Plasma - BREAK-IN tip søges ? |
Besvar |
Forfatter | |
dr.ralph
Bruger Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Kbh Ø Status: Offline Point: 243 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Maj-2013 kl. 02:37 |
Så købte jeg lige Samsung PS51 F8505 plasma i går hos KOMPLETT med de 15% rabat, de havde på alle de nye Samsung skærme indtil i går nat
Jeg har ikke haft plasma siden jeg fik min Pana PX80 42" i 2008, og dengang brændte jeg en særlig break-in dvd, der ved afspilning på repeat gentog konstant fulde farveskift på hele skærmen. Kørte denne skive non stop, når jeg var på job og om natten. Kørte også med kontrast og brightness på 50% de første 200 timer. Herefter begyndte jeg langsomt at skrue op. Ved 500 timer brugte jeg tv'et som normalt. Oplevede nul retention og nul burn in. Hvad anbefaler I jeg gør med mit nye Samsung plasma ? Jeg købte med vilje ikke Pana 50VT60, da jeg frygter de ikke helt er kommet sig over VT50 retention og burn in brøleren. Er stor Pana plasma fan, men turde ikke købe Pana denne gang........ På forhånd tak for hjælp |
|
Mvh
Dr.Ralph |
|
dr.ralph
Funktioner
Tak(0)
|
Slet ingen med nyttige råd
|
|
Mvh
Dr.Ralph |
|
Madmanden
Bruger Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 139 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er næppe nødvendigt længere, jeg har i hvert fald intet gjort med mit Samsung 43" og der er nul burn in eller andet.
|
|
Madmanden
Bruger Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 139 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hov undskyld, jeg sidder på min mobil og havde ikke set, at det var et ældre indlæg...
|
|
hypno
Ny bruger Oprettet: 12-Juni-2013 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Ralph
Jeg skal lige høre om du er glad for dit Samsung PS51 F8505 plasma, jeg overvejer at købe dette i stedet for det Panasonic VT60 som jeg lige har afleveret retur, da det ikke levede op til mine forventninger, billede hakkede mm. Hakker billede på Samsungs ved feks. panoreringer? Jeg har været inde og se det hos Hifi klubben og der syndes jeg ikke jeg så noget hakkeri.... Du kan læse mine erfaringer vedr, Panasonic vt60 her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123737&title=panasonic-p55vt60y-hakker-i-billede-50hz-flimmer Redigeret af hypno - 06-Juli-2013 kl. 20:23 |
|
dr.ralph
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa, jeg kører stadig med mit Samsung på lav kontrast/lysstyrke/farve etc. etc. etc - alt er sat til 50. Jeg købte mit TV lige da det kom ud, hvor pris alle steder var 18.999. Komplett havde så 15% introduktion på alt nyt fra Samsung og jeg slog til på noget jeg troede var et godt tilbud..... Jeg slap ca. 16.250,- 2 måneder senere fås det nu til standard pris 14.999,- Jeg vidste udmærket godt, at de ville falde i pris, bare ikke de ville falde SÅ hurtigt Pana 55" VT60 er nu nede i 19.500,- - og fortryder lidt jeg ikke købte det nu, men måske jeg alligevel skal være glad for mit valg efter at have læst dit indlæg Jeg har indtil nu kun haft et problem med mit Samsung - den mystiske betragtningsvinkel som refleks filteret i det giver. Du kan ikke stå op og kigge ned på TV'et - det ser helt umuligt og mørkt og skygget ud. Men sidder man foran eller står skævt på afstand, så er alt fint igen. Det er deres indbyggede refleks filter der gør det. Betragtningsvinklen er perfekt - fra 2-3 meter og ud. Fra 2 meter og ind ud til siden gør refleksfilteret det umuligt at se fra siden ovenfra - som når jeg står op og ser ned på TV'et. Det er blot tilvænning, så ved jeg det. Stor bare tit og børstede tænder eller løftede håndvægte og kiggede ned på Tvet ovenfra inden for kort afstand. Ikke mere muligt. NU skal jeg stå på afstand. Ved panorering hakker mit ikke - slet ikke. Det står faktisk hamrende godt - selv med alt lige nu sat på halv styrke. Kanon lækkert TV - overvejer allerede nu 64" modellen, det er SÅ lækkert. Foden er stadig lidt weird at kigge på, her er Panasonics mere traditionel og nok også flottere - men den ser sku' alligevel ret så fed og futuristisk ud. Kan kun anbefale dette TV - altså med mit 7-8 uger korte bekendtskab med det i bagagen Til 14.999,- er det hver en krone værd - hver en krone. 3D billerne der medfølger (2 stk.) er i super fin kvalitet. Menuen er lækker, der medfølger 2 remotes. En standard no nonsens og en lille lækker eksklusiv sag med touch pad i midten. Redigeret af dr.ralph - 17-Juli-2013 kl. 11:48 |
|
Mvh
Dr.Ralph |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |