|
Får Oled c7 idag |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2018 kl. 09:08 |
|
Hej,
Jeg montager i dag mit LG OLED C7 65". Jeg tænker at jeg nok skal teste det lidt de første 14 dage, imens jeg kan levere det tilbage, om det har nogle "dårligdomme". Det er træls at opdage efter. Hvad skal jeg kigge efter og et test med? Nogle bestemte youtube videoer evt? Ps. glæder mig som et lille barn til jule aften. Dog er jeg spændt på at gå fra 75" til 65" som håber og tror at billede kvalitet opvejer det :) |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis du absolut vil lede efter fejl, så kan du kigge her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41057 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
Ikke fordi jeg "absolut" vil lede efter fejl, men ville gerne opdage evt problemer inden for de 14 dage. Det ville være ærgerligt at finde noget efter. Tak for input Torben :)
|
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
|
Et eller andet sted har Torben Rasmussen ret.
Hvem havde forestillet sig for 20 år siden, at når man købte et TV i 2018 ville det være en god idé at kigge det efter for fejl. Måske udviklingen af dem er gået lidt for hurtig... |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
De "skavanker" et OLED-panel kan risikere at komme med, er der ingen garanti for, at du kan "bytte" dig ud af med mindre du er indstillet på, at skulle igennem adskillige modeller før du bliver heldig. Tint, banding mv. er noget, som de fleste modeller har i en eller anden forstand.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
|
Nå ok det er rart at vide at man ikke skal gå alt for meget op i det. Nu må fragtmanden godt snart komme.......
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg mener at du skal gå op i billedefejl i det omfang, at du kan se dem - og de genere dig. Typisk er yellow tint nok det mest forekommende. Du kan se fejlene hvis du via Youtube går ind på en hel hvid side. Jeg kunne ikke leve med det, da jeg så et isbjerg blive gulligt, af nævnte årsag.. Jeg har lidt svært ved at acceptere, at man skal lære at leve med fejl, for det er ikke lige det som jeg har bedt om ved købet. Men vi er jo forskellige. Pøj pøj med dit LG.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
|
Billedrørs-tv var også fyldt med fejl. Forbrugerne var bare ikke så "oplyste" dengang. |
||
![]() |
||
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 390 |
|
Ja på billedrørs-TV var der også i mere eller mindre grad konvergens fejl så den blå, røde og grønne farve ikke faldt oven i hinanden. Var meget tydeligt når der var tynde hvide linjer i billedet.
Der var også vandrette og lodrette linearitetfejl så afstand mellem punkter varierede over skærmen. Det har man heldigvis ikke på fladskærms TV.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
|
1: For 20 år siden (1998) var der masser af fjl i tv, men ikke alle opdagede det (det er ikke så meget anderledes end i dag). 2: For 20 år siden kostede et fjernsyn meget mere end i dag. Dermed var der flere penge til fejlfinding, test og højere byggekvalitet. Det er ikke noget med at udviklingen er gået for hurtigt, det er mindst lige så meget med at folk ikke vil betale det er godt tv koster. Mit 25" 4:3 tv med NICAM stereo,SCART stik og teksttv med 1000 siders hukommelse kostede 10.000 kroner. Du kan i dag købe et 50" tv med 4 gange så stort et billedareal, smarttv, indgange til både det ene og det andet, til den halve pris. Klaus |
||
![]() |
||
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
|
Forbrugeroplysning:
PT fås C7 55" for 12.000 danske hos elgiganten i sverige... Helt vildt....
![]() |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
|
Det er da korrekt, og kan sagtens huske at mit første billedrørs tv var dyrt, og mindes hvordan jeg beundrede en sikkert elendigt 32" Medion "fladskærm" til 40.000 kr. Det ændrer dog ikke på, at det nogle gange virker lidt som et lotteri at købe tv. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |