recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Får TV2 hovedkanal DVB-T2, samt Antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Får TV2 hovedkanal DVB-T2, samt Antenne?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Får TV2 hovedkanal DVB-T2, samt Antenne?
    Sendt: 11-September-2017 kl. 12:20


Hej.

Jeg kender en fattig studerende der glæder sig til at han kan opsige sit kabel TV fra årets udgang. Han ser meget lidt DR TV og kun TV2 nogle få gange om året. Han bor i København i en egendom med sløjfeanlæg. Men jeg finder det svært, hvis jeg skal råde ham.

Hvad tror i der sker med TV2 hovedkanal fra april 2020 når Boksers nuværende kontrakt udløber samtidigt med at 700 Mhz båndet bliver frigivet til mobil bredbånd?

Tror i at TV2 hovedkanal stadig vil blive sendt ud over DVB-T, eller kommer den til at kræve DVB-T2 udstyr?

Og hvad kan i sige omkring antenne. I Københavnsområdet sendes MUX 1+2+3 både hoved og hjælpesendere på 730 MHz, 714 MHz og 738 MHz. Så jeg går ud fra at man skal flytte frekvens.
Vil mobil bredbånd i 700 MHz båndet kræve nye filtre lige som de 4G filtre vi bruger i dag?

Vil det sige at, jeg kan fortælle ham, at han kan købe en antenne til brug nu, og i de næste 2,5 år.
Og at han derefter om 2,5 år skal ud og købe et 700 MHz filter og selv montere det, ( samt fjerne det gamle 4G filter )?

Eller hvordan tror i at udviklingen vil gå?

Hvad med indendørs antenner. Tror i, at der vil komme nye modeller på markedet, som er dæmpet for 700 MHz mobilt bredbånd?
Er der nogen, der har hørt noget?

Hvad er planerne for DR og evt DVB-T2?

Der må være mange, der kan komme ud af deres sløjfeanlæg, og som kommer til at stå med de samme spørgsmål. Hvad gør de?

Hilsen Carsten


Redigeret af csell - 11-September-2017 kl. 12:24
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 12:35
jeg ville gå, vent vi bruger ikke nogle form for antenne hos mig mere, vi tv2play on demand til 59 om mdr, og så bruge drtv, og netflix, alt efter serier skifter vi mellem hbo og viaplay. det kan klares med et smart tv, eller streaming enheder som Chromecast, nvidia shield tv, apple tv. det er kræves er internet
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 13:10
Han kan streame kanalen via TV2 Play.
Det er nok det billigste, hvis det er den enesre kanal, han ser
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 16:58
Hej.

Ja, han har en bærbar komputer med HDMI udgang. Men det er ikke en elegant løsning.

Hilsen Carsten.

 


Redigeret af csell - 11-September-2017 kl. 17:24
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 18:42
Nej det er ikke nej. Men der er Chromecast, Android tv (smart tv, NVIDIA shield tv) og Apple tv, til streaming
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 18:43
Det må du meget undskylde.
Jeg antog, at en "fattig studerende" var interesseret i den billigste pris.
Hvis han vælger at se TV via antenne, skal han jo stadig tegne et abonnement hos en udbyder.
Vi ser selv DR, TV2 og Netflix via et Apple TV.
det er en yderst elegant løsning.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Ja, han har en bærbar komputer med HDMI udgang. Men det er ikke en elegant løsning.

Hilsen Carsten.

 


Nej, men det er altså dobbelt så dyrt at få et TV2 only kort ved Boxer, som at have TV2 Play basis på PC. Der kan jo bruges Cromecast, ATV el lign afspiller.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 19:19


Hej.

Tak for jeres svar.

Jeg har læst at ved streaming kommer TV2 i dårligere kvalitet på en ATV4.
Eller ville en ekstra billig brugt ATV4 havde været en mulighed, nu når der kommer en ny ATV i denne uge.

Ved antenne er DR gratis og han kan nøjes med et boxer kort med kun en kanal, nemlig TV2.
Men jeg syntes antenneløsningerne er uoveskuelige med skift eller ombygning allerede efter 2,5 år.

Og Kampus kommer med et godt argument om at prisen er forskellig, alt efter hvordan man ser TV2.

Men er der ikke nogen der har et bud på, hvad der vil ske efter april 2020?

Hilsen Carsten.

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 20:12
Vi ser TV2 via Apple TV på et 64" TV.
Jeg synes at kvaliteten er fin.
I er velkomne til at komme forbi og se lidt TV.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Hej.

Tak for jeres svar.

Jeg har læst at ved streaming kommer TV2 i dårligere kvalitet på en ATV4.
Eller ville en ekstra billig brugt ATV4 havde været en mulighed, nu når der kommer en ny ATV i denne uge.

Ved antenne er DR gratis og han kan nøjes med et boxer kort med kun en kanal, nemlig TV2.
Men jeg syntes antenneløsningerne er uoveskuelige med skift eller ombygning allerede efter 2,5 år.

Og Kampus kommer med et godt argument om at prisen er forskellig, alt efter hvordan man ser TV2.

Men er der ikke nogen der har et bud på, hvad der vil ske efter april 2020?

Hilsen Carsten.


TV verdenen ser helt anderledes ud.

Er en fattig studerende ikke blevet færdig til den tid?

Så køber han den løsning der passer der.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Jeg kender en fattig studerende
 
kun TV2 nogle få gange om året.

Det bliver sku en dyr løsning.


TV2 via boxer koster jo 119 kr om måneden, dvs 1428 om året, for at se TV2 nogle få gange.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 10:20
Ser ud til at han snart kan nøjes med 39kr. om måneden da TV2 lancerer Play med reklame.

Redigeret af thxtex - 12-September-2017 kl. 10:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu