recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra 0 til KRP-500A på 4 timer :o)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra 0 til KRP-500A på 4 timer :o)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra 0 til KRP-500A på 4 timer :o)
    Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:25

Nå, så fik jeg endelig taget beslutningen og så gik det stærk. Jeg ringede rundt til en del forhandlere og der var stort set udsolgt alle steder - nogle kunne levere senest juli. Jeg fandt også et par stykker i Sverige (Stockholm), hvor de havde dem på lager, men ville egentlig helst købe dem lidt tættere på. Så fik jeg ringet til KT Radio på Frederiksberg - det var kl. ca. 11.00. Kl. 15.30 ringede de derinde fra og sagde at de havde et jeg kunne hente i dag

Så jeg kastede alt hvad jeg havde i hænderne og kørte ind til KT Radio og fik min KRP-500A med hjem med det samme  Super service. Prisen var også i orden (syntes jeg) 23.999,-

Jeg fik også købt et beslag (SMS WH 3D), så nu er spørgsmål hvor højt jeg skal hænge det oppe? Jeg har desværre fat sat strømstikkene på midten af væggen (hvor tv'et skal hænge) i ca. 1 m's højde. Men hvad er den optimale højde - jeg har læst ca. 1 m fra gulv til midten af skærmen, men det får jeg nok lidt svært ved pga. strømstikkene - betyder det noget hvis den kommer lidt længere ned?

Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40550
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:30

Det optimale er midten af panelet i øjenhøjde eller lidt over når man sidder i sofaen/stolen. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:33

Endnu en ramt af pio-feberen. up yours, finanskrise

tillykke med tv'et

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:38
tillykke med dit tv
synes efter jeg bestilt mit 500M er der godt nok mange som er blivet ramt af pio-feberen. Men bedre fåes jo heller ikke.
i hvilken højde er nok meget individuelt

Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:47
det er lidt op til den enkelte, hvad de foretrækker med højden. Jeg sidder ca. i øjenhøjde med bunden af skærmen, og det passer mig fint. Synes det ville se dumt ud, hvis den sad i midten. SÅ er der også ekstra plads til møbel foran.

tillykke med købet
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:54

Jeg monterede i sin tid efter en tommelfingerregel,som sagde :"-  nederste tredjedel af skærmen i øjenhøjde" - og hellere en anelse for lavt end for højt .

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:58

Enig med Lennon. Pas på den ikke kommer for højt op - det bliver anstrengende at kigge på i længden. Mit TV hænger også med den nederste tredjedel i øjenhøjde, det passer perfekt.

...og tillykke med købet - du kommer ikke til at fortryde .

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 22:05

Tak skal i have allesammen

Endnu et spørgsmål: Sidder midten af vægbeslaget typisk i midten af skærmen? Lige nu ser mine alternativer for montering ud som følger:

Midt af beslag:

84 cm

122 cm (kræver jeg borer hul i beslaget, så stikkene kan komme igennem - må man det?)

133 cm

Hvad ville i gøre? Alternativt skal jeg prøve med et Vogels 6345 beslag, da det er en høj, aflang flade der skal sidde mod væggen. SMS beslaget som jeg har med hjemme har et stort rektangulært stykke mod væggen.

Mening forslag modtages gerne

Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 00:37
Nå, det går simpelthen ikke - jeg bliver nødt til at få flyttet stikkontankterne  - de sidder lige midt på væggen (hvor beslaget skal sidde) og i 1 m's højde, så jeg kan ikke finde nogle beslag der duer. Hvis jeg flytter stikkontakterne, så kommer midten til at være lige over 1 m.
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 08:08

Oprindeligt skrevet af onkeldunkel onkeldunkel skrev:

Nå, det går simpelthen ikke - jeg bliver nødt til at få flyttet stikkontankterne  - de sidder lige midt på væggen (hvor beslaget skal sidde) og i 1 m's højde, så jeg kan ikke finde nogle beslag der duer. Hvis jeg flytter stikkontakterne, så kommer midten til at være lige over 1 m.

Jeg syntes du skulle overveje at prøve at sætte skærmen der alligevel så du ikke skal flytte kontakten, om den sidder 1 meter eller 1,1 meter oppe er ikke den store synsmæssige forskel alligevel.

Jeg har altid haft mine skærme siddende højere end normalt, og opdaget flere fordele ved det.

hvis man ligge ned i sofaen og det står pynt og højere ting på sofabordet står det aldrig i vejen for ens synsfelt.

Hvis man har små børn ville jeg personligt være mere tryg ved skærmen sad lidt højere og mere udenfor normal legehøjde for de små djævle

Hvis man er flere i stuen og har gæster giver virker det bedre skærmen sidder lidt højere, selvom man sidder i "flere lag" så kan alle se.

Man skal lige vænne sig til at man kigger lidt opad, men jeg syntes på ingen måde det er træls eller virker generende, og jo større skærm man har jo mere skal man jo kigge opad, bare tænk på en 100" projekterlærred der skal man jo kigge op under loftet... og det er jo også noget man lige skal vænne sig til i starten.

Min egen 60" skærm har jeg hævet bunden af skærmen med næsten 10cm i forhold til min gamle 50" skærm så den nu sidder ca. 120cm over gulv, jeg havde også både en stikkontakt og nogle højtalere jeg godt ville fri af, og det betyder at det virker langt mindre klemt for mig i dag som en helhed, og jeg kigger stadig opad

Redigeret af rhsin - 27-Maj-2009 kl. 08:10
Mvh

René
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 08:15
rhsin

lidt off

men hvor meget strøm bruger du sådan cirka på det anlæg.
har snart mange ting samt Surround plus et kommende 500M. 
et skud på tasken, du må godt sende en pm hvis det er.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 08:24

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

rhsin

lidt off

men hvor meget strøm bruger du sådan cirka på det anlæg.
har snart mange ting samt Surround plus et kommende 500M. 
et skud på tasken, du må godt sende en pm hvis det er.

Hehe det ved jeg ikke, har aldrig turdet måle

Men hvis jeg ser en god film med en masse eksplosioner og der er skruet lidt mere op en normalt, så er det nok til at mine forstærkere suger så meget at lamperne kan dæmpes i et kort øjeblik

Men vi bruger for ca. 10.000 kr strøm om året for hele husstanden og det skal vel og mærke siges at jeg har et splitaircondition anlæg med 1 udedel og 3 indedele som vi bruger jævnligt både for at holde luftfugtigheden nede, men også holde en god temperatur om sommeren.
Og sammeholdt med det at vi er 4 (2 børn) i hustanden så syntes jeg faktisk det er relativt ok... især da mit anlæg/tv kører meget... og vi har 3 plasma tv i huset .

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu