Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 08:35 |
rhsin skrev:
xcardman skrev:
rhsin
lidt off
men hvor meget strøm bruger du sådan cirka på det anlæg. har snart mange ting samt Surround plus et kommende 500M. et skud på tasken, du må godt sende en pm hvis det er. |
Hehe det ved jeg ikke, har aldrig turdet måle 
Men hvis jeg ser en god film med en masse eksplosioner og der er skruet lidt mere op en normalt, så er det nok til at mine forstærkere suger så meget at lamperne kan dæmpes i et kort øjeblik 
Men vi bruger for ca. 10.000 kr strøm om året for hele husstanden og det skal vel og mærke siges at jeg har et splitaircondition anlæg med 1 udedel og 3 indedele som vi bruger jævnligt både for at holde luftfugtigheden nede, men også holde en god temperatur om sommeren. Og sammeholdt med det at vi er 4 (2 børn) i hustanden så syntes jeg faktisk det er relativt ok... især da mit anlæg/tv kører meget... og vi har 3 plasma tv i huset . | det må siges at være rimeligt, så kan jeg vist godt se en film eller to mere når jeg får min pio. mange tak for svar.
|
 |
onkeldunkel
Bruger
Oprettet: 06-Oktober-2004
Point: 162
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 10:09 |
rhsin skrev:
onkeldunkel skrev:
Nå, det går simpelthen ikke - jeg bliver nødt til at få flyttet stikkontankterne - de sidder lige midt på væggen (hvor beslaget skal sidde) og i 1 m's højde, så jeg kan ikke finde nogle beslag der duer. Hvis jeg flytter stikkontakterne, så kommer midten til at være lige over 1 m. |
Jeg syntes du skulle overveje at prøve at sætte skærmen der alligevel så du ikke skal flytte kontakten, om den sidder 1 meter eller 1,1 meter oppe er ikke den store synsmæssige forskel alligevel.
Jeg har altid haft mine skærme siddende højere end normalt, og opdaget flere fordele ved det.
hvis man ligge ned i sofaen og det står pynt og højere ting på sofabordet står det aldrig i vejen for ens synsfelt.
Hvis man har små børn ville jeg personligt være mere tryg ved skærmen sad lidt højere og mere udenfor normal legehøjde for de små djævle 
Hvis man er flere i stuen og har gæster giver virker det bedre skærmen sidder lidt højere, selvom man sidder i "flere lag" så kan alle se.
Man skal lige vænne sig til at man kigger lidt opad, men jeg syntes på ingen måde det er træls eller virker generende, og jo større skærm man har jo mere skal man jo kigge opad, bare tænk på en 100" projekterlærred der skal man jo kigge op under loftet... og det er jo også noget man lige skal vænne sig til i starten.
Min egen 60" skærm har jeg hævet bunden af skærmen med næsten 10cm i forhold til min gamle 50" skærm så den nu sidder ca. 120cm over gulv, jeg havde også både en stikkontakt og nogle højtalere jeg godt ville fri af, og det betyder at det virker langt mindre klemt for mig i dag som en helhed, og jeg kigger stadig opad 
|
Tak for et god og fyldestgørende svar med nogle gode pointer - forstår jeg det rigtigt, at bunden af din skærm sidder 120 cm over gulvet? Den nemmeste løsning for mig ville betyde at min 50" ville komme til at sidde ca. 97 cm over gulvet (til bunden af skærmen). Du får mig da til at overveje det en ekstra gang - jeg har kigget på beslag hele aftenen i går og var egentlig parat til at købe et Chief beslag til 5.000, da jeg troede det ville passe, men det gjorde det heller ikke Hmmm.... Jeg må lige tænke en gang til...
|
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
|
 |
Longstars
Ny bruger
Oprettet: 16-Maj-2009
Point: 9
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 10:17 |
Tillykke med din nye Pio. Det er et godt valg. Jeg er stadig rigtig glad for min.
|
Pioneer Krp-600A
Vogels 6455 RC
Onkyo NR906
Tvix M-7000A 1TB * PS3 80Gb
Focal Electra 1027 Be
Focal Electra CC1000 Be
Focal Electra SR1000 Be
Velodyne SPL-1200R
CSN-Teknik kabler
Yousee boks
|
 |
onkeldunkel
Bruger
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 10:20 |
Longstars skrev:
Tillykke med din nye Pio. Det er et godt valg. Jeg er stadig rigtig glad for min. |
Tak - nu kan det også kun gå for langsomt med at få den op på væggen, så jeg skal have fundet ud af noget med mit beslag hurtigst muligt 
|
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 10:56 |
onkeldunkel skrev:
Tak for et god og fyldestgørende svar med nogle gode pointer - forstår jeg det rigtigt, at bunden af din skærm sidder 120 cm over gulvet? Den nemmeste løsning for mig ville betyde at min 50" ville komme til at sidde ca. 97 cm over gulvet (til bunden af skærmen). Du får mig da til at overveje det en ekstra gang - jeg har kigget på beslag hele aftenen i går og var egentlig parat til at købe et Chief beslag til 5.000, da jeg troede det ville passe, men det gjorde det heller ikke Hmmm.... Jeg må lige tænke en gang til...
|
Hvis du kigger på nedenstående billede kan du se at skærmen sidder en lille smule over mine Helicon 800 højtalere som er 113cm høje også står de på spikes så overkanten er nok 115cm over gulv også sidder skærmen yderligere ca 5 cm over så jeg tror det eksakte mål fra underkanten af skærmrammen til gulv er omkring 120cm.
min gamle 50" skærm sad ca. 10cm lavere (med bundkanten), så at din ville komme til at sidde med bundkant på 97cm over gulvet ville jeg slet ikke være generet af overhovedet, vi satte faktisk den oprindelige skærm lidt lavere til at begynde med og rykkede den så op efter 3 mdr fordi vi syntes den var for langt nede i forhold til vores stue (men det er smag og behag, men man vænner sig hurtigt til placeren.
edit glemte lige at især fordi du har et sms 3d beslag vil jeg syntes det slet ikke gjorde noget den kom op i højden, faktisk ville jeg mene du sagtens kan sætte den yderligere op så bundkant kommer op i omkring 105-110cm over gulv, uden lige at kende din indretning, men du har vel købt beslaget sådan du kan vinkle din skærm for bedre overblik, og her hjælpen højden også, du kan endda tilte skærmen lidt med det beslag, men jeg tror hurtigt du vil syntes det er bedre den bare sidder ret på væggen.
Her er min gamle Pioneer 506 xde, billedet er godtnok taget fra en anden vinkel så det snyder lidt.

Her er min nye skærm Pioneer KRP-600A
Redigeret af rhsin - 27-Maj-2009 kl. 11:15
|
Mvh
René
|
 |
onkeldunkel
Bruger
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 11:19 |
Endnu en gang tak 
Beslag har jeg købt at to grunde:
1) Den kommer til sidde helt ude i højre side af stuen, pga. brændeovn og vindue
2) Jeg har fået lavet et indhak i væggen som er 25 cm. dybt og beslaget kommer til at hænge der, så jeg skal kunne trække fjernsynet ud. Tanken var at hele fjernsynet skulle kunne være i indhakket, men jeg fik det kun lavet til et 46" (i bredden), men nu faldt jeg for Pioneer'en, så der er for bred, men sådan er det - konen har godkendt det Jeg smider nogle billeder op, når jeg har fået den op og hænge så giver det jeg har skrevet ovenfor bedre mening 
Jeg tror jeg ender med at flytte stikkontakterne 10-15 cm, så kan jeg nemlig hænge skærmen i den højde jeg gerne vil.
|
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
|
 |
onkeldunkel
Bruger
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 11:20 |
Forøvrigt ser det super ud med din skærm i den højde!
|
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 11:26 |
Nej hvor jeg glæder mig til på lørdag, så skulle man måske have valgt en 60 tommer  . Min 500M skal desværre bare står på en fod i første omgang. det ser jo bare kanon godt ud
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 11:45 |
|
Mvh
René
|
 |
johnjkj
Guld medlem
Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 15:24 |
rhsin skrev:
onkeldunkel skrev:
Nå, det går simpelthen ikke - jeg bliver nødt til at få flyttet stikkontankterne - de sidder lige midt på væggen (hvor beslaget skal sidde) og i 1 m's højde, så jeg kan ikke finde nogle beslag der duer. Hvis jeg flytter stikkontakterne, så kommer midten til at være lige over 1 m. |
Jeg syntes du skulle overveje at prøve at sætte skærmen der alligevel så du ikke skal flytte kontakten, om den sidder 1 meter eller 1,1 meter oppe er ikke den store synsmæssige forskel alligevel.
Jeg har altid haft mine skærme siddende højere end normalt, og opdaget flere fordele ved det.
hvis man ligge ned i sofaen og det står pynt og højere ting på sofabordet står det aldrig i vejen for ens synsfelt. Enig
Hvis man har små børn ville jeg personligt være mere tryg ved skærmen sad lidt højere og mere udenfor normal legehøjde for de små djævle  Enig igen.
Hvis man er flere i stuen og har gæster giver virker det bedre skærmen sidder lidt højere, selvom man sidder i "flere lag" så kan alle se. Enig igen igen.
Man skal lige vænne sig til at man kigger lidt opad, men jeg syntes på ingen måde det er træls eller virker generende, og jo større skærm man har jo mere skal man jo kigge opad, bare tænk på en 100" projekterlærred der skal man jo kigge op under loftet... og det er jo også noget man lige skal vænne sig til i starten.
Min egen 60" skærm har jeg hævet bunden af skærmen med næsten 10cm i forhold til min gamle 50" skærm så den nu sidder ca. 120cm over gulv, jeg havde også både en stikkontakt og nogle højtalere jeg godt ville fri af, og det betyder at det virker langt mindre klemt for mig i dag som en helhed, og jeg kigger stadig opad 
|
Jeg synes bestemt de forhold du nævner, klart at værd at tage med i sine overvejelser. Da jeg også har små børn i huset, ville jeg ikke kunne sove om natten, hvis mit 5090H hang i børnehøjde
|
 |
Speednut
Super bruger
Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 16:07 |
nu blev jeg helt nysgerrig, hvor højt mit eget egentlig sad, så jeg målte lige. Lige præcist 1 meter til bunden af skærmen, og den højde passer perfekt for mig.
|
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.
Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
|
 |
ekelund
Guld medlem
Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 18:50 |
har lige målt min der er 75cm og det synes jeg passer rigtig fint
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
 |