|
Fra 2.0 til 5.1. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2012 kl. 08:52 |
Så blev det min tur til at få noget surround hjemme i stuen. Som nogle måske har bemærket så har jeg de sidste par måneder oprettet forskellige emner med spørgsmål om ditten og datten vedrørende hjemmebio og jeg må virkelig erkende at det var/er lidt en jungle, en helt masse folk mener en helt masse forskelligt, så det kan være lidt svært at blive klog på hvad der er mest optimalt. Jeg havde tidligere et stereo setup med noget Cambridge 640 v2 og et af mine kriterier var at jeg gerne ville have surround men ikke vil gå på kompromis med den stereo lyd som jeg havde. I mandags brændte pengene så meget i lommen at nu skulle der ske noget, men efter måneders læsen på nettet ud at blive virkelig klog på hvad der skulle ske, besluttede jeg mig for at ringe til CSN-teknik. Et valg jeg på ingen måder har fortrudt. Efter en længere snak med en meget serviceminded Christian om ønsker, behov, budget og nuværende udstyr blev vi enige om at han skulle komme forbi igår med følgende udstyr. Integra 40.3 ELAC CINEMA XL 3 5.1 sæt Philips Pronto 9300 Vi ville så benytte mine nuværende JAMO concert 6 som fronter. Det blev fredag og præcis kl 12.00 troppede Christian op hjemme hos mig. Vi gik straks igang med at trække kabler og kabelbakker. Som i nok selv har erfaret så tager det altid meget længere tid end man regner med. Men får at gøre en lang historie kort så forlod Christian først mig kl 19:00 igår aftes efter han havde været det hele igennem mindst 2 gange, for at sikre sig at det hele bare spillede 110%. Det var på alle måder en god dag, hvor jeg hele dagen gik rundt med den samme følelse som dengang man var barn og den første computer blev installeret i hjemmet, en fantastisk følelse af glæde og samtidigt spændt på hvor godt det mon lyder. I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder (Beklager de ikke alt for gode billeder, forhåbentlig kommer der nogle bedre senere) Men først får i lige en liste over mit udstyr. Integra 40.3 ELAC CINEMA 3 som sub, center og baghøjtaller JAMO concert 6 som front Panasonic 50G20 plasma Panasonic BD65 bluray Apple TV2 YOUSEE box XBOX 360 REGA p3 24 pladespiller Philips PRONTO 9300 ![]() ![]() ![]() ![]() Hvordan lyder det så? Jeg må sige at jeg på alle måder er imponeret over lyden, Christian kørte en Audessey kalibrering på systemet og den har gjort sit. Men er mindst ligeså imponeret over hvordan Christian efterfølgende måler op med en laser måler for at kontrollere af afstanden til højtallerene er korrekt fra sweetspot. Ligeledes sider han med sin egen målemikrofon for at sikre sig at niveauerne højtalerne imellem passer. Vi lyttede til forskellige bluray koncerter Christian havde med og jeg sad bare med åben mund og polypper, det lød langt bedre end jeg havde ture håbe på. Da vi gik over til stereo må jeg sige at der har lyden også fået et løft, om end ikke markant, men det var jo heller ikke meningen. Jeg har fået et bedre stereo perspektiv efter vi fik flyttet højtalerne længere fra hinanden. Jeg havde drengene forbi igår aftes hvor vi genså The Dark Knight og som de udbrød i kor "Det er bare i orden det her" De var mildest talt imponeret over hvad jeg havde fået for mine penge og samtidigt at stuen ikke var blevet invaderet af højtalere og kabler over det hele. Jeg må hellere lige nævne min nye PRONTO, jeg var meget i tvivl om det nu gav god mening at bruge en mindre formue på en fjernbetjening. Men allerede efter en aftens brug må jeg sige at jeg er overbevist, det er helt fantastisk at slippe for at have 5-6 remotes til at ligge og flyde på bordet. Betjeningen på den PRONTO er fantastisk intuitiv og jeg er sikker på at den bliver "My precious". Når man sidder man den PRONTO i hånden tænker man at det skulle være alle mennesker forundt at have sådan en. Som afslutning bliver jeg nød til at give en stor kadeau til Christian fra CSN-teknik. Jeg havde læst meget rosende om ham, og jeg må tilslutte mig koret. Hans viden og måde at formidle det på er fantastisk. han er god til at sætte sig i kundens sted og forsøger ikke at sælge noget dyrere end kunden har brug for. Jeg må sige at jeg virkelig godt tilfreds med det færdige produkt han har leveret og jeg sidder tilbage med en følelse af at jeg virkelig har fået noget for mine penge. Ydermere tror jeg også at Christian selv var lidt imponeret over hvor godt det egentlig blev og det er jo ikke en skidt ting. Hvis i har spørgsmål må i endelig sige til. Jeg vil ind og smide en film på biffen, see ya :-) |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
God historie
![]() ![]() Jeg syntes ikke jeg kan se din center og Jamoer???? ![]() Ved nærmere eftersyn kan jeg godt se at der er en ht lige under fladskærmen, så de "store" er måske Jamoerne? Blev lidt forvirret fordi du skrev Elac 5.1 sæt. Kører du så 7.1 med Elac som side og bag? |
|
Ning
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Hejsa.
Ja jeg er rigtig tilfreds, jeg tror at folk som møder mig tænker at "ham der har vist lige fået 4 nye viborg dæk" haha ![]() Min oprindelige tanke var at køre 7.1 men Christian mente stuen ikke var stor nok til det og at jeg ville være mindst lige så godt tjent med 5.1 så de 2 sidste ELAC ryger nok op i køkkenet eller noget. Ja det store er JAMO højtallerne, det er dog ikke det originale kabinet. De er bygget af en bekendt som har arbejdet for JAMO, han havde enhederne liggende til et sæt CONCERT 6 så han byggede dem til mig til en meget skarp pris
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Flot præsentation af dit setup og interessant at læse om dine oplevelser. Det kan virkelig bruges som inspiration for andre.
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Ser fint ud, men er pronto ikke udgået, så den fik du forhåbentligt billigt.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |