|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
![]() Sendt: 24-November-2009 kl. 17:58 |
Hejsa
Har idag et Panasonic 42PX70EA - kunne godt tænke mig at komme op i et 50". Problemet er jo, som jeg forstår det, at et full-hd (som det vist skal være...) sluger meget strøm i plasma, med de mange timer som det står tændt om dagen... Kan nogle anbefale mig et godt, strømbesparende, alternativ - stadig med en god billedkvalitet. Med DVB-C, så jeg kan skippe selectoren.... pft |
|
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Samsung 855 er et godt bud, og billigst her : http://sunaudio.dk/
Redigeret af Lennon - 24-November-2009 kl. 18:04 |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Nu er fullhd jo ikke et absolut must selv i en 50" medmindre du/i sidder meget tæt på skærmen. Med en opløsning på 1366x768, som et Pana 50X10y har, kan du ikke se forskel på hdready og fullhd, hvis du sidder mere end ca. 2,8m væk.
Men i det hele taget er forskellen på elregningen jo ikke kæmpestor, vi taler vel typisk under 500kr(kan selvfølgelig være mere) om året afhængigt af, hvor meget skærmen er tændt/forskel i forbrug
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
minusop.
Hvis du er vant til Pana's billedkvalitet, så køb en Pana igen (f.eks. G10). Den vil i 50" bruge ca. det dobbelte i strøm, i forhold til din PX70. Skift to glødepærer til sparepærer, så udligner det hinanden...
M.v.h.
|
|
![]() |
|
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
![]() |
Tak for input.
Har ca. 2,6m til skærmen fra kanten af sofaen. (og alligevel er 42" nu for småt ![]() Skærmen er tændt rundt regnet 6 timer om dagen - da jeg gik fra en 32" Samsung LCD til Pana'en gav det en ordentlig ekstrategning på strømmen.... Jeg vil da prøve at lave nogen sammenligninger af forbruget - kan dog ikke tjene noget ved at skifte til elsparepærer, da det er gjort ![]() |
|
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Cykel i stedet for at køre bil, skær ti minutter af badetiden el. lign. Forskellen per år vil være minimal...
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
Du kunne for i øvrigt også vente lidt til de nye modeller fra Panasonic og Samsung kommer. Panasonic og Samsung arbejder begge på at sænke strømforbruget i deres skærme. Det gælder også deres plasma TV. Redigeret af Firebird - 25-November-2009 kl. 16:49 |
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Hvis du går meget op i strømforbrug, så kig andre steder end Panasonic. F.eks. Samsung's PS50850 bruger kun 211w og billedekvaliteten er lig med Panasonic 50V10.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |