recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra 5.1 til 7.1 (diskret)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra 5.1 til 7.1 (diskret)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra 5.1 til 7.1 (diskret)
    Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:50
Jeg overvejer på en yderst diskret og billig måde at sætte mit surround system op til et 7.1, men mangler pladsen.

Eller det vil sige jeg ville skulle ud i en seriøs omgang ny trækning af kabler, samt en meget ht fyldig stue:).

Da jeg ikke vil 7.1 100% på den måde, men stadig er nysgerrig, vil jeg høre om nogen har erfaring med at lave de ekstra kanaler med et andet mærke?
Jeg har Zensor 1 og kigger lidt rundt efter diskrete HT der kunne supplere..

Kan man overhovedet bruge andet end det mærke man nu engang har valgt sine andre kanaler i? 
 - Hvor meget lyd skal de ekstra 2 kanaler håndtere?

Jeg har aldrig sat mig ind i hvordan 7.1 sættes op, men har bare en forstilling om man "beholder" sit 5.1 system og tilføjer 2.0 i ex loftet over sweetspot? (jeg har næsten ligelangt fra fronter til bagkanaler).

Dog kan jeg se at yamaha, som er min receiver, har flere mulige opsætninger.. 
Hvad anbefaler i af placering?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 23:06
Jeg er selv af den overbevisning, at de to ekstra højttalere skal om bag de andre baghøjttalere. Det er et okay kompromis, at placere dem under loftet, for ikke at få for mange højttalere, der springer i øjnene på en. Jeg mener så også, at de to eksisterende bagbøjttalere, skal hænge på sidevæggen, og IKKE på bagvæggen.

Det er selvfølgelig optimalt, at have ens højttalere hele vejen rundt. Men det er mest kritisk med front og center dog. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 23:11
Ok ok.. Jeg har netop de oprindelige bagkanaler hængende på bagvæggen og er nødt til at bruge loftet til eventuelle andre, da der ikke er en væg på min venstre side og min højre side meget er vinduer mm..
Så mit håb var nok at kunne bruge 4 stk Zensor 1 i front og som bagkanaler og så ex nogle cambridge i loftet spillene ned mod lyttepositionen
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 23:18
Problemet er bare, at hvis du har dine surroundkanaler på bagvæggen, og vil have surround back op under loftet, så kommer de jo faktisk foran de andre, hvilket bestemt ikke er optimalt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 23:24
Ok, ja det kan jeg sagtens se så. Ak ja virkeligheden er anderledes en forestillingen:) 

Det betyder sgu nok bare det droppes igen så. Eller også forsøge sig med et sæt ekstra fronter:)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 23:29
Alternativet kunne jo være, at samle de to du har nu, længere ind mod midten, og så bruge dem som surround back. Dine nye loftshøjttalere placerer du så bredt, og anvender dem som surround. Så få du faktisk og muligheden for, at rykke dem længere frem, så de kommer tættere på siden af lytteposition. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu