|
fra 7.1 til 5.1 ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lbm_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2011 Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:35 |
Jeg har et par Blu-Ray film hvor at lyden KUN er som 7.1. Hvordan vil det fungere at afspille på et 5.1 anlæg ?
Pt. lider jeg bl.a. af at lyden er forsinket (MEGET), men det skyldes at forstærkeren ikke kan behandle FULL-HD / True-HD lyd, men kun "alm" DTS. Vil det fungere helt uden problemer, og så "bare" blive nedskaleret til 5.1, og virke som et alm. 5.1 lydspor ?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
7,1 lydspor virker helt fint på et 5,1 anlæg. nedscalering tror jeg ikke man kan kalde det. det sendes blot dy de tilstede værende højttalere.
Din forstærker har sikkert en "lip sync" funktion som kan bruges til at tilpasse lyd og billede. |
|
![]() |
|
lbm_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2011 Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for svar, det lyder perfekt. Det har min nuværende desværre ikke. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |