recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fra 7.1 til 5.1 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fra 7.1 til 5.1 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fra 7.1 til 5.1 ?
    Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:35
Jeg har et par Blu-Ray film hvor at lyden KUN er som 7.1. Hvordan vil det fungere at afspille på et 5.1 anlæg ?

Pt. lider jeg bl.a. af at lyden er forsinket (MEGET), men det skyldes at forstærkeren ikke kan behandle FULL-HD / True-HD lyd, men kun "alm" DTS.

Vil det fungere helt uden problemer, og så "bare" blive nedskaleret til 5.1, og virke som et alm. 5.1 lydspor ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 10:23
7,1 lydspor virker helt fint på et 5,1 anlæg. nedscalering tror jeg ikke man kan kalde det. det sendes blot dy de tilstede værende højttalere.

Din forstærker har sikkert en "lip sync" funktion som kan bruges til at tilpasse lyd og billede.
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Din forstærker har sikkert en "lip sync" funktion som kan bruges til at tilpasse lyd og billede.

Tak for svar, det lyder perfekt.
Det har min nuværende desværre ikke. :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu