recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fra dvd til harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fra dvd til harddisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fra dvd til harddisk
    Sendt: 30-Januar-2023 kl. 19:49
Hejsa, vil gerne prøve at lave lidt sjov med lyden på en alene hjemme film som jeg har liggende på dvd - men hvordan får jeg filmen ned så jeg kan redigere for sjov i den på computeren... Synes det var nemt for år tilbage, men denne dvd - driller en del, hvad har andre folk haft held med og bruge ?

filerne er af formatet .vob


Redigeret af forzajuve - 30-Januar-2023 kl. 19:52
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2023 kl. 20:38

Hvis du ikke blot kan kopiere filerne over på harddisken betyder det at DVD'en er kopibeskyttet og du skal derfor benytte noget software ala AnyDVD til at ophæve kopibeskyttelsen. Når filerne så er ovre på harddisken kan du så omdøbe .vob til .mpeg. Det vil i nogle tilfælde gøre det lettere for redigeringsprogrammet at genkende dem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2023 kl. 11:20
Hvis det er en gammel DVD, så kan f.eks. MakeMKV eller DVD Shrink kopiere dem ind på din HDD i ukrypteret tilstand. Derfra kan du så arbejde videre med filerne i dit favorit-redigerings-program...

Redigeret af HeartWare - 31-Januar-2023 kl. 11:21
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu