Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 16:56 |
urup skrev:
Brixen skrev:
urup skrev:
Hvor meget forringelse er der i lyden fra lossless til aac 320 kbits ?
|
Prøv at hente det gratis program Foobar2000, det kan lave AB test, så du selv kan afgøre om du kan høre forskel.
|
Jeg har kigget i programmet men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan sådan en test udføres.
|
Måske skal man selv hente plugin'et, der bruges.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Zickboy
Bruger
Oprettet: 28-September-2009
Point: 185
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 17:10 |
Andet alternativ er at hente Mediamonkey
Bruger selv MM Har selv flac på min NAS som jeg bruger til Sonos. Bruger MM til at "håndterer" mine Ipods/Iphones - MM konverterer så flac til Mp3 når det bliver lagt over på Ipod/Iphone.
Det virker bare :)
|
 |
urup
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 17:24 |
tja, hvis man kan nøjes med at have dem i et lossy format på en iPod.
|
 |
urup
Guld medlem
|
Sendt: 21-December-2010 kl. 19:13 |
urup skrev:
tja, hvis man kan nøjes med at have dem i et lossy format på en iPod.
|
Men det kan man jo blive nødt til. Jeg her i hvert fald ikke plads til både et FLAC og Apple Lossless bibliotek lige nu.  Jeg over derfor om f.eks. aac 320 ikke burde være en fornuftig kvalitet til en iPod med et par ørepropper. Det bliver jo ligesom ikke til et hifi anlæg?
|
 |
urup
Guld medlem
|
Sendt: 21-December-2010 kl. 22:32 |
en anden ting jeg lige er nødt til at spørge om er: Kan man flytte sine filer i iTunes bilioteket til en anden placering?. Jeg tænker her på om filerne( podcast, konverteret musik mv.) kommer med.
Redigeret af urup - 21-December-2010 kl. 22:32
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9430
|
Sendt: 21-December-2010 kl. 23:33 |
urup skrev:
en anden ting jeg lige er nødt til at spørge om er: Kan man flytte sine filer i iTunes bilioteket til en anden placering?. Jeg tænker her på om filerne( podcast, konverteret musik mv.) kommer med.
|
Ja du kan sagtens flytte itunes. Har netop flyttet mit eget ud på en NAS, det tog ikke mange minutter.
|
 |
urup
Guld medlem
|
Sendt: 21-December-2010 kl. 23:51 |
lahan skrev:
urup skrev:
| Ja du kan sagtens flytte itunes.Har netop flyttet mit eget ud på en NAS, det tog ikke mange minutter.
|
Godt  Så kan jeg jo godt begynde med iTunes på C drevet og lægge det over på en ekstern harddisk når jeg får købt endnu en ny. (Jeg har lige investeret i en på 500 GB, men har næsten brugt det på musik i .flac, så den ny harddisk blev på 2 TB og så er den ikke så transportabel, men så er det plads til musikken !
|
 |