recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fra HI8 til PC.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfra HI8 til PC.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Emne: fra HI8 til PC.
    Sendt: 08-Januar-2009 kl. 16:52

Jeg har et hi8 camera jeg gerne vil bruge til at overføre mine bånd til PC.

Jeg har set på  Plextor  PX-AV200U, det er et redigeringskabel, der står det kan overføre fra videorecorder men der står ikke noget om overførsel af HI8, jeg vil gerne være sikker på at det også kan klare HI8, da det er primært det jeg skal bruge det til.

Til top
artemisjan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juli-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 08:01

Jeg har gjort det via min Sony harddiskoptager - først ind på den og derefter brændte jeg en DVD ( husk at sætte både overførsel fra HI8 og til DVD i bedste opløsning) Nu har jeg så alle mine film liggende på DVD'er og kan så smide en DVD i PC'en, når jeg har tid til at redigere, jeg bruger Premiere Elements til dette formål.

vh. Jan

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 11:37
Hvis stikkene på kablet passer til Videokamera-PC  f.eks en Firewire indgang burde det fint kunne lade sig gøre,om det er video- HI8 eller DV du overspiller burde være ligemeget. 
MVH Frank Pedersen

Til top
abadabadoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 22:33
En Firewire indgang er kun digital overførsel og så vidt jeg kan se er der  ikke digital udgang på det HI8 camera. Du ville vinde enormt meget ved at bruge et camera med digital udgang. Du taber enormt meget ved at lave overspilningen i analog format. Få fat i et D8 camcorder der som regel kan overspille HI8 i digital format.
Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Januar-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 11:35

Jeg kører den ind via S video stik med Pinnacle PCI slot, som AVI fil, det vil sige filen er ukomprimeret når den ligger på Pinnacle, så dertil er der vel ingen tab.??

Når jeg så lægger den på en DVD bliver den komprimeret, men det ville den vel gøre i alle tilfælde.??

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu