Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
peranni
Bruger
Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
|
Emne: Fra MPEG 2 til MPEG 4 fladskærm Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:17 |
Findes der ikke kort til CA indgangen, der kan opgradere min ikke særlig gammel Sony flad fra MPEG 2 til en MPEG 4 fladskærm eller er jeg tvunget til endnu en boks.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:18 |
Nej! Det er tuneren der skal opgraderes enten med en Box ved siden af, eller med et nyt TV, hvor den er indbygget.
Og når du nu alligevel skal ud at investere. Hvis du modtager via luftantenne, så sørg for at få med DVB-T2
Redigeret af Kampus - 11-Oktober-2011 kl. 19:20
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:20 |
peranni skrev:
Findes der ikke kort til CA indgangen, der kan opgradere min ikke særlig gammel Sony flad fra MPEG 2 til en MPEG 4 |
Nej.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
peranni
Bruger
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:13 |
Tak for svarene. Man kan da få små USB stik med MPEG 4 til modtagelse på PC så i min uvidenhed forestillede jeg mig at noget lignende fandtes til TV. Kampus: Det bliver jo nok en sag lignende MPEG 2 i TV. Ingen forhandlere gør opmærksom på at Boxer ændrer til april, det ved jeg for jeg forespørger om en boks til MPEG 4 hos forskellige forhandlere.
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:58 |
peranni skrev:
Tak for svarene. Man kan da få små USB stik med MPEG 4 til modtagelse på PC så i min uvidenhed forestillede jeg mig at noget lignende fandtes til TV. |
Men det kan man ikke - i en PC foregår MPEG-4 - der udelukkende er dekomprimering af en bitstrøm - i computeren evt. i samarbejdet med grafikkortet.
USB enhederne modtager radiobølgerne fra antennen og danner en bitstrøm - ikke andet - disse bits kan være alt muligt, men er jo normalt mest MPEG-4 komprimeret video + lyd + tekst + EPG mmm. udsendt af DR eller Boxer.
peranni skrev:
Ingen forhandlere gør opmærksom på at Boxer ændrer til april, det ved jeg for jeg forespørger om en boks til MPEG 4 hos forskellige forhandlere. |
Vi har ellers forsøgt at råbe dem op - både Fona, Expert. Elgiganten har faktisk info på forsiden.
Forbrugerne kan jo også lade være med at købe uden at spørge sig lidt for og læse lidt. Vi har dog en lang skolepligt i dette land.
Lars 
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 21:06 |
reslfj skrev:
Forbrugerne kan jo også lade være med at købe uden at spørge sig lidt for og læse lidt. Vi har dog en lang skolepligt i dette land. |
Eller også kan forbrugerne købe den gamle DVB-T model, huske at dokumentere forhandlerens information (eller mangel på samme), og næste år få ombyttet TVet til en ny DVB-T2 model ganske gratis.  Hvis forhandlerne ikke tydeligt gør opmærksom på den manglende DVB-T2 (og manglende CI+), risikerer de en kæmperegning næste år når sagerne vil vælte ind i Forbrugerklagenævnet. Alene gebyret for en tabt sag om forbrugerelektronik er på niveau med et mellemklasse 40" TV.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
peranni
Bruger
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 22:15 |
Er der nogen ca.tidspunkt hvornår Danmark går over til DVB-T2
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 22:26 |
peranni skrev:
Er der nogen ca.tidspunkt hvornår Danmark går over til DVB-T2
|
Boxer begynder med HD kanaler på T2 til april. Klaus
|
|
 |
peranni
Bruger
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 22:46 |
Endnu et spørgsmål inden jeg køber en boks, så skal jeg nok holde for denne gang. Hvad er et CI+ kort og stilder nogen krav til en ny boks ??? NB Jeg kan desværre ikke komme i forretning og ikke tale så al handel skal foregå pr. mail.
|
 |
peranni
Bruger
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 23:43 |
Tak til alle for at have hjulpet mig til vide lidt om, hvad jeg skal være opmærksom på. Jeg har selv fundet ud af hvad CI+ modul. Nu skal jeg så sikre mig at netop modtagne Boxer modul med kort er CI+ eller Boxer vil forlange yderlige betaling for brugbare moduler i 2012
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
|
Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 01:18 |
slettet
Redigeret af reslfj - 12-Oktober-2011 kl. 01:18
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
TommyF
Guld medlem
Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
|
Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 18:27 |
Jeg har som mange andre anmeldt min sag hos El giganten angående jeg og andre dengang ikke fik noget at vide om Mepg2/4, nu bruger jeg så en YS boks, men jeg har ikke hørt noget fra ELG endnu, de afventer sagen i forbruger rådet eller en retten måske. Jeg har hørt svage rygter om en erstatning på 500-,,, men ellers ikke noget...
|
 |