recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra nas til apple tv over nettet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra nas til apple tv over nettet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2010
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra nas til apple tv over nettet?
    Sendt: 16-April-2012 kl. 15:50
Hej, jeg har en stor dvd samling som jeg har rippet og lagt over på min synology nas og som jeg bruger via mit apple tv.

Jeg vil gerne dele mine film med min bror, så jeg har overvejet at købe et apple tv til ham også. Men er det overhovedet muligt at dele mine film fra min nas til hans apple tv over internettet?

Bemærk jeg har hacket mit apple tv og lagt firecore på.

MVH. Jakob


Redigeret af spaus - 16-April-2012 kl. 15:55
TV: Samsung 55b7070
Ipad2, Iphone 3gs, apple tv2
Synology ds411j
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 16:19
Det kommer an på hvor hurtigt jeres internetforbindelser er, specielt hvor hurtig din forbindelse er ud af huset.

Eksempel, min internetforbindelse er en 10/1 mbit, dvs. hvis min nas skal aflevere film til andre, så er der et 1 mbit/s hul at presse data ud igennem. 1 mbit/s svarer ca. til 100 kByte/s effektivt når der ryger lidt fra til checksum og den slags.

Et typisk dvd rip fylder omkring 4GB, hvilket svarer i runde tal til 4,2 millioner kByte. Min internetforbindelse kan pumpe 100 kB ud i sekundet, dvs. det kommer til at tage ca. 42000 sekunder eller ca. 11 timer at aflevere sådan en 4GB dvd.

Hvis din bror skal kunne streame en 4GB dvd fra dig på de ca. 100 minutter en film normalt tager skal du have en internetforbindelse der har noget der ligner 10 mbit/s ud.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 19:27
Derudover skal du vel også først have grejet hvordan du får tilføjet en NAS på et andet netværk som et netværksshare hos din bror.

Er der kommet et hack til den nye box? Ellers kører den jo ikke Firecore.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
spaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2010
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 08:39
Jeg får snart en 40/40 fiber forbindelse så jeg tror ikke det bliver problemet dér. Og ja det er lige præcis hvordan jeg får tilføjet min nas på min brors netværk spørgsmålet handler om :)

Jeg har stadig den gamle apple tv2 og håber at kunne finde en magen til, til min bror.


Redigeret af spaus - 17-April-2012 kl. 08:42
TV: Samsung 55b7070
Ipad2, Iphone 3gs, apple tv2
Synology ds411j
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 09:03
Ifølge http://www.zeitoun.net/articles/samba-over-internet/start laver du portforwarding på 4 porte i din router, herefter besøger du http://myip.dk/ for at finde dit eksterne ipnummer. Din bror bør så kunne taste \\dit-eksterne-ip\sharenavn og få forbindelse.
Til top
spaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2010
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 09:56
Men hvor taster man en ekstern IP ind på apple tv'et? Troede kun den kunne finde hvad der var på lokalnettet.
TV: Samsung 55b7070
Ipad2, Iphone 3gs, apple tv2
Synology ds411j
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu