recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra PC til billedrørs TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra PC til billedrørs TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra PC til billedrørs TV
    Sendt: 20-August-2010 kl. 08:48
Jeg har en Asus EeeBox 1501 med VGA og HDMI udgang. Mit TV er Loewe Aventos med SCART/RGB og S-video indgange.  Jeg vil bruge Eeebox med DVB-t tuner (AverMedia AverTV A800) og som DVD-afspiler. Jeg søger en måde at tilslutte EeeBoxen med bedst mulig billedkvalitet. 
 
Dvs. jeg er tilfreds hvis kvaliteten er som min 500 kroners Philips DVD 3005, eller min Dilog DV655 DVB-T tuner.
 
Jeg havde oprindeligt tænkt at bruge info fra nedenstående tråd, og købe en boks til ca. 4-500 kroner.
 
 
Jeg har dog læst både godt og skidt om disse bokse, og søger derfor lidt erfaring fra jer brugere, der rent faktisk har fået godt billede på billedrørs TV. og hvordan I har fået det.
 
Jeg bruger Win7 WMC til DVB-T tuneren, og det fungerer fremragende. Jeg vil god beholde brugergrænsefladen, men det er ikke et krav, da jeg også har en LCD skærm på (til winamp mv.).
 
Jeg har ikke tænkt mig at bruge TV skærmen til internet, kun TV og DVD samt lidt streaming fra filmstriben. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:21
 
 Det bliver nok svært, der er ikke en kompatibel udgang på din PC, havde der været S-Video, så kunne den bruges. PC og CRT TV er ikke de bedste "venner".
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:27
S-video og RGB kan jeg få med en VGA konverter box til 400 kroner. Jeg er blot lidt nervøs for kvaliteten. Så er der også media extenders fra f. eks. Linksys, men her er der problemer med DVB-T og HD kanaler.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:31
 
 Kvaliteten er ikke noget at skrive om, opløsningen er ikke tilstrækkelig til andet end billedvisning og Video, men også kun til nød. HD kan du godt glemme.


Redigeret af Radiomanden - 20-August-2010 kl. 10:32
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:38
Husk at det netop kun er til filmvisning og DVB-T. TV'et skal ikke bruges til internet mv.
 
HD er også ligegyldigt på et 28" billedrørs TV. Det er derfor blot brugererfaringer ift. kvaliteten fra en billig DVD med RGB.
 
Er billedet uskarp eller er det andre problemer, der gør at video kun til nød er anvendeligt?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:47
 
 IMHO vil du få bedre kvalitet fra den billige afspiller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 IMHO vil du få bedre kvalitet fra den billige afspiller.
Øv.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 11:05
Har en overgang anvendt Tv-out fra et grafik-kort med denne mulighed til Scart på TV med et hæderligt resultat, men som #radiomanden ikke egnet til text...
 
Nu er sagen nok at den PC det omhandler ikke har muligeden for TV-out via grafik-kort..
 
Hvis du kan få fat i en af disse linksys extendere kunne det være en mulighed fordi de har scart, men jeg mener det udlukker MPeg4 og He-aac lyd...
Men det kan jo bruges til afspiller med det fulde mediacenter interface... 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Har en overgang anvendt Tv-out fra et grafik-kort med denne mulighed til Scart på TV med et hæderligt resultat, men som #radiomanden ikke egnet til text...
 
Nu er sagen nok at den PC det omhandler ikke har muligeden for TV-out via grafik-kort..
 
Hvis du kan få fat i en af disse linksys extendere kunne det være en mulighed fordi de har scart, men jeg mener det udlukker MPeg4 og He-aac lyd...
Men det kan jo bruges til afspiller med det fulde mediacenter interface... 
 
MPEG4 og HE-AAC er desværre ikke muligt på linksys. Jeg ved ikke om der findes andre der understøtter dette?
 
Men, mon ikke jeg kan gemme optagelser i et andet format, og så afspille alligevel.
 
I Avermedias eget program, vælger man selv formatet der skal gemmes til, men jeg ved ikke hvordan WMC gør.
 
Det er hovedsageligt optagedelen i min Dilog jeg er træt af (kan ikke redigere EPG optagelse, så jeg oplever ofte at slutningen på optagelsen ikke er med. Så jeg kunne evt. optage på mediecenter og købe en billig tuner til det daglige TV kiggeri.
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 12:13
Kan X-Box 360 bruges til streaming af HD HE-AAC materiale? 
Til top
sdsd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 20:55
Jeg har den nævnte VGA konverter boks og får et ganske hæderligt resultat på et Sony 25" 4:3 TV
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2010 kl. 09:05
Dejligt med hands on erfaring. Hvordan er kvaliteten sammenlignet med S-video eller RGB fra DVD afspiller?
 
Det skulle efter sigende også være vigtigt at kunne outputte 576 linier. Er det noget du har prøvet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu