recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra PC til billedrørs TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra PC til billedrørs TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2010 kl. 10:04
 
 Har også haft prøvet med en sådan på et CRT, det virkede, men videre kønt var det ikke, har vist stadig den Converter liggende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sdsd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af BrianKjeldsen BrianKjeldsen skrev:

Dejligt med hands on erfaring. Hvordan er kvaliteten sammenlignet med S-video eller RGB fra DVD afspiller?
 
Det skulle efter sigende også være vigtigt at kunne outputte 576 linier. Er det noget du har prøvet.
 
Jeg sidder ude på et skib, så det er ikke det bedste udstyr jeg har.
Jeg købte oprindeligt VGA konverteren fordi jeg fik ny bærbar og denne havde ikke tv-out. Jeg har mest brugt det til diverse avi film, med et acceptablet resultat. Jeg har lige prøvet at sætte boksen til igen og teste med Avatar original DVD. Fjersynet er som sagt et 25" Sony Singapore model uden scart. DVD'en er en billig philips Singapore model og vist kun forbundet med composit (det gule stik). Jeg har desværre ikke nogle RGB kabler til at teste med. VGA konverteren er forbundet til S-Video. Der er ikke den store forskel om jeg afspiller på Philips DVD'en eller på bærbar via VGA konverteren. Men det skal lige siges at det ser noget bedre ud på min bærbar's skærm (Acer Aspire 5738G) end det gør på TV'et.
Jeg har oprindeligt set Avatar på Blu-Ray der hjemme på min 40" fladskærm og jeg vil sige at det var noget af en flad fornemmelse at se dvd udgaven på det udstyr her ude. Som nævnt det udstyr jeg har her ude er ikke godt nok til at sammenligne optimalt.
Så jeg må nok give Radiomanden ret at det til nød kan bruges til film. Hvis du skal have ordenlig billedkvalitet gennem HTPC'en skal du nok ud og indvestere i en fladskærm med  en højere opløsning end CRT.
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2010 kl. 22:19
Det jeg ikke forstår, er at I nævner opløsning som et issue. Jeg får jo glimrende kvalitet fra DVD, og her er opløsningen ikke bedre. Det må være andre parametre der gør, at boksen ikke giver ordentlig kvalitet. F. eks. de billedbehandlings chips der anvendes.
 
Jeg hælder nu også mest til streaming pt. Hvis man kan få godt billede fra DVD og DVB-T tuner, forstår jeg ikke, at det ikke kan lade sig gøre fra en PC.
Til top
sdsd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2010 kl. 23:06
Jeg fandt lige et RGB kabel alligevel. Jeg har prøvet at slutte det til VGA konverteren i stedet for S-Video og det hjalp betydeligt på billedkvaliteten. Der er desduden en hel del billedindstillinger på VGA konverteren så det er sikkert muligt at opnå et hæderligt resultat. Nu er det TV jeg har at teste på jo heller ikke Verdens bedste. Der er i hvertfald ingen støj på billedet og det er også rimeligt skarpt, så det er ikke umuliigt at du kan få et tilfredstillende resultat med et bedre CRT TV end det jeg har tilrådig.
Når jeg nu tænker tilbage har jeg også prøvet med en DVB tuner via VGA konverteren også vidt jeg kan huske var det ganske fint signal jeg fik den gang. Den gang var også via S-Video, så det havde sikkert været bedre med RGB.
Jeg har desværre ikke mulighed for at teste lige nu med DVB T signal da vi ligger nede ved Vestafrika og her er ingen DVB-T signaler.
 
Jeg gav også selv ca. 400 kr for VGA konverteren, der følger både fjernbetjenning og kabler til samtlige ud og indgange på boksen med.
 
Edit nu har jeg lige stået og kigget i manualen og kan se at det jeg tilsluttet med er et rødt, grønt og blåt kabel, men på VGA boksen kalder de det Y.CB.CR ! Men resultatet ser stadig fornuftigt ud.
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 11:05
 
 
Oprindeligt skrevet af BrianKjeldsen BrianKjeldsen skrev:

Jeg hælder nu også mest til streaming pt. Hvis man kan få godt billede fra DVD og DVB-T tuner, forstår jeg ikke, at det ikke kan lade sig gøre fra en PC.
 
 Det ligger jo i, at en STB og DVD har en Max opløsning på 720x576, hvilket er det samme som et CRT TV Max har, en PC kører med langt højere opløsning, dem laveste opløsning den har (800x600) er mere end TVet kan modtage.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 11:25

#radiomanden jeg mener ikke det er helt rigtigt..

Der har tidligere været en del grafikkort fremme, som kunne køre 576i PAL via TV-out, anvendte selv sådan et til CRT-tv.

Endelig har det også været muligt med en direkte forbindelse mellem VGA på PC og scart på TV.
Det krævede noget af softwaren med hensyn til setup af timing, men det kunne levere den samme kvalitet som dvd-afspillere/ bokse kunne levere via scart...
 
Kan ikke rigtig finde ud af det, men den opsætning #sdsd anvender, tyder på en component forbindelse, det som dette TV kan anvende...
Det må være det der giver den forbedret kvalitet...


Redigeret af avh - 22-August-2010 kl. 11:26
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 11:32
 
 Jeg har et TV Out på en Laptop, det virker også fint, men kun til billeder og video, VGA > Scart er stadig kun 720x576.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 12:23
Jeg ved der findes programmer der kan generere den korrekte opløsning. Visse grafikkort kan også selv gøre det, ligesom de kan lave component output og RGB/Scart output. Jeg har desværre ikke et at disse kort.
 
Problemt med disse bokse er også, at man skal ændre opløsning alt efter om man ser TV, eller bruger en PC skærm. Også derfor hælder jeg pt. til streaming.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
hvilket er det samme som et CRT TV Max har,


Det kommer jo an på TV'et http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=731&zoneid=5
Til top
sdsd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af BrianKjeldsen BrianKjeldsen skrev:

Jeg ved der findes programmer der kan generere den korrekte opløsning. Visse grafikkort kan også selv gøre det, ligesom de kan lave component output og RGB/Scart output. Jeg har desværre ikke et at disse kort.
 
Problemt med disse bokse er også, at man skal ændre opløsning alt efter om man ser TV, eller bruger en PC skærm. Også derfor hælder jeg pt. til streaming.
Boksen understøtter 640x480, 800x600, 1024x768, 1152x864, 1280x960, 1280x1024 og 1600x1200 output på VGA udgangen. Min Bærbar kører normalt med en opløsning på 1366x768 hvilket ikke er understøttet af boksen. Jeg er derfor nødt til at ændre opløsningen på min bærbar til en af de understøttede opløsninger for at få det til at virke. Det skal lige siges at jeg normalt har brugt 1024x768 opløsningen og da det har virket fint gad jeg ikke rode med de andre opløsninger.
Så hvis din LCD skærm / grafikkort understøtter en af de nævnte opløsninger skulle det ikke være noget problem.
Prisen for en VGA boks er jo også under halvdelen af en boks til streamning. Er der ikke også noget med at der er 14 dages returret på internethandel, så kan du vel prøve sådan en VGA boks og sende den retur igen, hvis det ikke er noget for dig.
Til top
BrianKjeldsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 08:18
Det er rigtigt med 14 dages returret, men jeg skal jo selv betale returfragten. Jeg søgte nu også bredt på løsninger, som folk havde erfaring med og som virker. Det var ikke kun boksen.
 
Bokse til streaming fås til 3-500 kroner brugt, så det er ikke så slemt. Problemet her ligger i manglende understøttelse af MPEG 4 kanalerne på DVB-T. Jeg overvejer Xbox, da jeg her også får spilkonsol, harddisk og DVD afspiller og WiFi extender.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 09:01
Du skal ikke betale returfragten, kun lægge den ud. Sælger skal refundere returfragten.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu