|
Fra Plex til XBMC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Januar-2014 kl. 12:10 |
Da jeg oplever Plex er ret ustabilt, vil jeg forsøge mig med XBMC.
Men jeg har lidt spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med. Jeg bruger en Mini Mac som Mediecenter og vil gerne have den opstarter i XBMC. Med Plex hentede jeg blot Plex media center app og havde Plex Media Server liggende på også. Findes der ikke en sådan medie center app till XBMC? Hvordan gøres det med undertekster. Skal jeg samle alle mine undertekster i en mappe til alle filer med XBMC?
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, ingen media server - det er indbygget
Til undertekster kan du smide dem i samme bibliotek som filen eller have dem alle i separat folder. Du skal bare ha sat en sti op til at pege på dem mappe. Der findes en fin lille addon - xbmc subtitles mener jeg den hedder. Den kan styre det og hente subtitles hvis det mangles
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
PLEX har taget sit udgangspunkt i XBMC, dvs du burde ikke skulle tænke på at organisere dine film på en anden måde end du gjorde med PLEX.
PLEX har delt deres software op i 2 for at kunne være på så mange platforme som muligt. Den dag Apple laver en Appstore til ATV tror jeg at PLEX vil være klar med en klient. Man skal ikke regne med det samme til XBMC da deres software både indeholde server og klient del, og det vil Apple næppe godkende.
Redigeret af kim.t - 31-Januar-2014 kl. 13:21 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Jeg fandt løsning på undertekster.
Det næste er selve bruger oplevelsen. Med Plex Home Theater App´en har jeg et lækkert menu system, med covers og flotte kataloger med film, musik og billeder. Med XBMC ligner det mere menu til selve opsætningen. Her er det fil/bibliotek navne der fremgår. Syntes at have set menuer til XBMC ala Plex Home Theater. Giver det mening? XBMC er jeg ikke sikker på jeg får fruen til at bruge, mens Plex Home Theater menu system er enkelt og ikke mindst flot
|
|
![]() |
|
casperse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Hvorfor ikke beholde Plex serveren og bruge XBMC med PleXbmc plugin? Jeg har altid brugt XBMC men synes det altid har været tåbeligt at jeg skulle have en Database over film på hver XBMC maskine. Her er en Plex server jo fantastisk (Også fedt at man kan se ens film over internettet) Så har du allerede en god Plex media server der holder styr på alle filmene, og du kan derudover få XBMC til at ligne Plex med det rigtige Skin hvis du vil? - eller bare bruge XBMC som ren afspiller, dvs ingen transcoding (Hvis du har begge programmer på samme maskine så er det ikke så vigtigt!). Mvh Casperse
|
|
![]() |
|
Det er fordi jeg oplever en masse ustabilitet med Plex nu. Er ellers fint tilfreds med det, men kunne også godt tænke mig at benytte alle de plugins der er til XBMC.
|
|
![]() |
|
Det jeg bare søger er ex det link her:
http://www.totalhtpc.com/plexbmc-unholy-alliance-or-match-made-in-heaven/ Her kommer der fint et katalog frem og det minder på ingen måde om selv opsætningen. Er det bare et skin der skal hentes eller et mode på XBMC?
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det er fordi du skal sætte scraper op og skanne dine film.
Læs guiden og følg den, så du godt på vej. http://wiki.xbmc.org/?title=XBMC_Quick_Start_Guide |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Hmm hvis det skal gøres pr film/musik del, så tror jeg plex er hittet for mig:)
|
|
![]() |
|
Nitten82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
Hej Bromberg
Det skal kun gøres en gang. Du fortæller bare XBMC i hvilken mappe dine film er placeret. Om det er en lokal disk eller en NAS er ligemeget. Når den så har scannet mappen igennem, finder den selv covers mv. Når den er færdig har du fået et nyt menupunkt på startsiden der hedder "movies" herinde kan du så finde dine film som er blevet scannet. XBMC "lytter" dog ikke løbende efter nye titler i din mappe. For at få den til det skal du have installeret et addon som hedder "XBMC library auto update" her kan du selv indstille hvor ofte den skal kigge efter nye titler. Hvis du lukker din XBMC maskine ned når du ikke bruger den, kan du nøjes med at gå ind: System>Video og her sætte hak i "update library on startup". Så scanner xbmc dine mapper igennem for nye film når du starter den op.
Redigeret af Nitten82 - 31-Januar-2014 kl. 19:26 |
|
![]() |
|
Kjeldgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Du skal jo bare sætte det op for dine film mapper en enkelt gang, så kører det helt automatisk derefter. Første gang tager det selvfølgelig et stykke tid at skanne og hente info om alle film.
|
|
![]() |
|
Ahhh:-). Tak for godt svar..
Jamen så ved jeg hvad jeg skal rode med i aften. Findes der app til iPhone, så jeg kan tilgå min server, derfra? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |