recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra surround til Stereo- tips og råd søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra surround til Stereo- tips og råd søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra surround til Stereo- tips og råd søges
    Sendt: 18-Juli-2016 kl. 22:40
Hej,  jeg er gået fra surround  til stereo og vil gerne have det maksimale ud af mit nye anlæg. Er der nogle generelle tommelfingerregler/tips eller faldgruber og typiske begynderfejl  jeg skal  være opmærksom på.  Alle råd modtages med kyshånd

Mvh

Michael
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 22:57
Først og fremmest: Hvad skal du bruge den til. Film og musik, eller kun musik. Og hvad er kilderne?
Skal du have digitale indgange, eller kan du nøjes med analoge hele vejen rundt?
Mange TV og efterhånden de fleste bokse som ATV og Sheild har nemlig kun digitale udgange. Nogle endda ikke andet end HDMI, som næsten ingen stereoreceivere har.

Så list gerne alle enheder den skal spille lyd fra, så bliver det meget nemmere at hjælpe dig.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 23:06
Det lytter overvejende til musik, mest rock, blues genren men også alt muligt andet. Jeg har flg. udstyr

Lydkilde: NAD M50 Digital music Player
Forstærker: Hegel H300
Højttalere: Dynaudio focus 340 og også en B&W sub PV1D, jeg er dog stadig i tvivl om jeg overhovedet har brug for Sub'en, hvis jeg får sat tingene rigtigt op.

Jeg går efter en neutral "original" Lyd hvis man kan  sige  sådan

Mvh

Michael
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 23:19
Ja jeg havde smidt rumkorrektion på alla denne:

https://www.minidsp.com/products/dirac-series/ddrc-24

Smid en JBL Synthesis target kurve på, og vubti så har du "neutral original lyd" som de fleste finder behagelig.
Boksen giver dig iøvrigt mange muligheder mht forskellige crossover mellem sub og fronter.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 23:35
Tak. Den ser spændende ud Armani Thomas Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu