|
Fra surround til stereo. Udfordringer? |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2013 kl. 14:04 |
Hejsa
Jeg går lidt og fifler med tanken om at gå over til ren stereo igen, da jeg har påtænkt mig at købe fronter i 30.000 kr klassen. Jeg har pt en onkyo 809, men jeg har gennem de sidste 9 mdr set 1 sølle film med fuld hammer. Vi har fået en lille datter og det sætter begrænsninger. Bevares det bliver brugt dagligt til tv lyd, men på ingen måde til høje og sjove niveauer. Eftersom der går lidt tid før vi kan larme igen (flytter i hus), så har jeg overvejet at gå over til ren stereo, for at udnytte højttalerne bedre. Er det helt hen i vejret? Det jeg er mest i tvivl om, er alt hdmi bøvlet. Kommer jeg til at døje med synkroniserings fejl osv? Hva har i andre gjort af erfaringer? Jeg har Apple tv som streamer musik i lossless Panasonic plasma Blu Ray Zaptor boks fra Stofa. Idag kører alle disse ting gennem onkyo og det spiller maks. Som sagt bruger jeg bare aldrig surround, og i det daglige er 2 kanals for gode fronter rigelig til tv kigning. Har også overvejet at koble en 2 kanal på med av bypass... Men det løber jo op, hvis jeg både skal købe surround højttalere, 2 kanal samt dac. Har pt kun lyst til at bruge penge på enten surround og så lade det ligge, eller sælge onkyo også og så gå over til stereo. Men er som sagt bange for om lyden bliver ude af trit osv, når det skal kobles til med rca kabler ;/ |
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gik selv over til stereo for lidt tid siden - bruger en HK 990 forstærker m 2 optisk og 2 coax indgange på den har jeg ingen problemer med rca... kræver bare dit tv har hdmi indgange nok
![]() |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Ja, men kræver self man finder en forstærker der kan lidt... Men ja, du har ikke fortrudt? ;)
|
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Det hjælper på det ja - men når du er i 30k klassen for fronter - så er 10-15k for forstærker vel meget realistisk
![]() ![]() Det har jeg ikke nej, slet ikke
![]() |
|
![]() |
|
Jaaa havde bare regnet med det enten skulle være naim eller arcam ;)... Tror deres stil passer eminent... Men ja, det jo lige med om man kan undvære det andet ;)
Ved dog på sigt i hus, vil jeg ha to separate setups ;) |
|
![]() |
|
Ja, kunne godt forestille mig det ikke var lige dig, havde selv en Onkyo 808 ind over mit setup tidligere og jeg brød mig slet ikke om den lydstil, så tvivler på HK'eren er noget for dig
![]() |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Fatter ikke hvad man skal med så dyre højttalere, især da de altid bliver puttet ind i et rum som slet ikke er egnet til lyd. Heller ikke fedt, når den lille kravler hen og rejser sig op af højttaleren og den vælter, i værste fald ned over hende, eller er det nogle kompakt højttalere ?
|
|
![]() |
|
Nej synes nu h/k spillestil er meget munter ;) det mere Nad som er for mørk til mig ;) fylder alt for meget i mellemtone. ;)
|
|
![]() |
|
Haha nå så det synes du ikke hans ;) jamen jeg har skam ikke rummet til dem endnu, men det har jeg håb om på sigt, og så får jeg dem til en god pris i så fald. Synes nu bestemt de kan udnyttes ;)
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
hehe, hver sin lyst ![]() Men hvad er det du savner ved dit nuværende setup ? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12475 |
En mulighed jeg kom i tanke om, og som jeg kan se du også selv har tænkt over, er at beholde Onkyo-receiveren til alle de digitale inputs, og så spænde en integreret forstærker med mulighed for AV Direct eller HT Bypass (det kan hedde forskellige ting) på receiverens pre-out. Den fungerer som effektforstærker for alt du sender i receiveren, og som normal integreret forstærker for alt du smider direkte i den. Så har du alle fordelene af at have en receiver, og til de rigtig audiofile ting (CD/lokal-streaming musik, LP, tuner) kan du bruge de analoge indgange på den integrerede forstærker. Onkyo'en står selvfølgelig og trækker strøm, men det er jo væsentligt mindre end når den skal trække højttalere. Den fylder givetvis, men selvsagt ikke mere eller mindre end den allerede gør. Tv'et har sikkert analoge lyd-outputs, så det kan du sikkert sætte direkte til den integrerede forstærker, og dermed slippe for at tænde for Onkyo'en når du bare lige skal se lidt tv. |
|
![]() |
|
Okay, synes jeg nu ikke den digitale er, hørte den på mentor serien og der var den for lys til mig - men nu har jeg også stadig en forkærlighed for deres gamle silverline serie, den var lige mig
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |