recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra surround til stereo. Udfordringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra surround til stereo. Udfordringer?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Havde godt set du havde postet derinde med den ;)... Hvad er formålet med det for dig? Den kan næppe hamle op med din naim ;)

Formålet var at se om en box til små 4000,- kunne slå et forstærker/dac sæt til 20.000,- 
Og jeg har hørt ganske lidt her til aften, og jeg må sige, at jeg er ganske imponeret over den lille box.
I morgen, kan jeg få lov at spille højre, da resten af huset er gået i seng og ikke gider høre højt musik.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 23:14
Hehe jamen det da også vildt spændende. Det lige netop den slags jeg også savner, ved nuværende surround. Man leger bare ikke på samme måde ;)...

Utroligt den lille AMP spiller så godt, har godt læst en del om den, den får virkelig flotte ord med på vejen!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 23:21
En Sonos box og denne NuForce DDA-100 og man er Rigtig godt kørende for næsten ingen penge.
Men som sagt, så skal jeg høre mere i morgen, når jeg kommer hjem fra arbejdet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 23:29
Ja det utroligt hvad man kan få, sommetider går der lidt sport i det ikke? Mest mulig lyd for mindst mulig cash ;)
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 09:56
Jeg blev lige nysgerrig og kom til at læse mere om den der NuForce DDA-100, og det lyder næsten for godt til at være sandt! Særligt til den pris!

Et enkelt spørgsmål, som jeg håber, at klogere hoveder end mig selv, kan svare på.

Hvorfor har en sådan forstærker ikke en hovedtelefonudgang?
Hvofor har digitale stereoforstærkere aldrig HDMI input?

Ups. Det var 2 spørgsmål... Jeg har længe læst efter en digital stereoløsning til kontoret, hvor jeg kan nyde min spil og musik i fred, men det har vist sig sværere end forventet at finde noget, der problemfrit kan tackle PS3 samt Apple TV inkl. hovedtelefonudgang og så til en ordentlig pris.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:04
Godt spørgsmål.

Jamen tænker at det er to led der gør prisen højere, så har man vel vurderet at det ikke var nødvendig, men mener at de laver en version, noget anden model, med hovedtlf udgang, men ikke hdmi...
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:11
hvis i synes at den har en ok pris nu , så skal i tænker at den kostede ca 3100 kr før par mnd. ... siden Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:13
Og man ærgrer sig allerede over, at man ikke var hurtigere på aftrækkeren. Hvem sælger NuForce herhjemme?
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Hvofor har digitale stereoforstærkere aldrig HDMI input?
NAD har lavet en, men ellers er optisk/coax lyd vel nok ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:21
Tjah. Det har du selvfølgelig ret i. Det var mere et spørgsmål om at undgå flere kabler, da HDMI'et jo alligevel skal i for at forbinde det til fjernsynet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Og man ærgrer sig allerede over, at man ikke var hurtigere på aftrækkeren. Hvem sælger NuForce herhjemme?

Omkring denne Nuforce DDA-100, så kan i følge lidt med på hifi4all
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:30
Spændende. Jeg glæder mig til at læse mere om, hvad du synes, kskruger. 

Hvilke højtalere afprøver du den på?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu