|
Fra surround til stereo |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
pmalm
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-December-2011 kl. 18:21 |
|
Hej Alle!!
Jeg har netop solgt mit surround setup bestående af følgende: 2 stk. B&W 604S3 1 stk. B&W LCR600 2 stk. B&W DS3 1 stk. B&W ASW675 Har nu købt et sæt B&W CM8, til dem skal jeg nu bruge en stereo forstærker. Bruger i øjeblikket min Pioneer SC-LX81 surround reciever. Men er ret sikker på jeg vil få en bedre lyd med en desideret stereo forstærker. Så mit spørgsmål er hvad jeg skal gå efter? skal ind og lytte på lidt NAD, Denon og Cambridge, men er bestemt ikke "låst" til disse mærker mit budget... optil ca. 10.000,- måske mere
|
||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
||
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad med HDMI på sådan en stereo-fætter?
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næppe, det er der jo ikke behov for på Stereo. Selv Coax/Toslink er ikke så normalt.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
pmalm
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mine HDMI kilder vil køre igennem en HDMI omskifter
|
||
Mvh Peter
||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad har du af krav til forstærkeren?
Tilslutning, design, størrelse, betjening etc. Hvad skal bruges sammen med den?
|
||
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selve behovet er jeg med på. Jeg tænker bare mere praktisk/kabling mellem TV/reciever/afspillere. Jeg ville bare savne HDMI-CEC.
|
||
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad skal han bruge hdmi til på en stereoforstærker?
Kig evt. efter en brugt Nad M3. Dine nye b&w vil gerne have en strømstærk forstærker. |
||
pmalm
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mine krav... er ikke så voldsomme vil jeg mene Af tilslutninger skal der bare være analoge indgange, har ikke behov for noget digitalt. der må gerne være pre-out til evt. subwoofer.. Design.. ikke så vigtigt.. kan faktisk lide det meste.. størrelsen er underordnet.. betjening... der må da gerne være en fjernbetjening og så skal den selvfølgelig være strømstærk til disse B&W..
Redigeret af pmalm - 14-December-2011 kl. 19:03 |
||
Mvh Peter
||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I så fald er der næsten frit valg. Jeg går ud fra at du benytter analogt udstyr, eller benytter udstyr med en ordentlig DAC? En NAD M3 er, som en anden har nævnt i tråden, et godt bud på en fornuftig integreret forstærker, der kan levere noget strøm. Der er også mulighed for at køre separat for- og effektforstærker, hvilken vil give dig fleksibilitet til at tweake og opgradere hver enkelt del, eller biampe hvis du vil have mere strøm. Det kan altid anbefales at købe brugt, så vil du få meget mere for pengene, og du har mulighed for at anskaffe noget udstyr der virkelig kan få dine B&W synge. Denne kunne være et godt forslag til en effekt http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=207734 jeg tør dog ikke sige, hvordan den lyder med dine CM8. |
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis en decideret pre out mangler, kan tape rec out erstatte denne.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19514 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej. Pre out er efter volumenkontrollen, det vil sige at du kan kontrollere lydstyrken. Rec out er fuld volumen hele tiden. Klaus |
||
pmalm
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har kigget en del på NAD M3, men er svær at finde brugt |
||
Mvh Peter
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |