recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra videooptager til mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra videooptager til mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lupus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra videooptager til mediecenter
    Sendt: 05-Juni-2007 kl. 14:36
Jeg har forgæves forsøgt at følge min manual til Homecenter living Amitech mediecenter, da jeg gerne vil have lagt hjemmevideo fra vhs ned på harddisken, så det kan blive brændt over på en dvd. Men jeg kan ikke finde signalet fra videoen. Der er tilsluttet kabel fra mediecenter og ned til videooptageren, båndet er sat igang efter instruks fra manual. Men videokanalen kan jeg ikke finde. Hvad gør jeg galt, kan nogen hjælpe mig?
Venlig hilsen
Chalotte
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 14:57

Du skal bruge et kabel fra Scart ud på Video til Composite indgangen på din PC, i signal input skal du så vælge Composite.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lupus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:09
Tak for svaretmen kan det virkelig ikke lade sig gøre, at få signalet igennem fra videooptager til mediacenter. Manualen nævner slet ikke noget om pcen i den forbindelse
Venlig hilsen
Chalotte
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:17

hvis du sætter scart ud fra videoen, er der signal i scart kablet, det er det samme som du afspiller til tv'et..

og det skal modtages i composite indgangen på din PC..

du kan jo starte med at skrive hvad for et kabel du anvender og hvilke porte det sidder til..

Til top
Lupus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:20
antennekabel tilsat udgang på videoen og sat til indgang på mediecenter
Venlig hilsen
Chalotte
Til top
Lupus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:22
Det skal lige siges, at jeg bare har fulgt manualen, som i øvrigt er ret mangelfuld
Venlig hilsen
Chalotte
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:32

Du skal som skrevet bruge et Composite kabel, samt et Phonokabel til lyden, og tislutte i Composite indgangen. Tilslutnings typer samt deres anvendelse i forbindelse med diverse externe enheder må da være beskrevet i manualen. Er der en engelsk manual så brug den, da de er langt mere udførlige. Danske manualer til diverse udstyr har en kedelig tendens til at være temmelig overfladiske.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lupus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:36
Jeg har ingen engelsk manual og der er heller ingen oversigt over tilslutningstyper m.v. I forretningen fik jeg ellers at vide, at der ikke behøvedes ekstraudstyr til mit projekt.
Venlig hilsen
Chalotte
Til top
Lupus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:41
Hvor finder jeg det sted, hvor der skal vælges signal input? totalt dummie, ved det godt
Venlig hilsen
Chalotte
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:58

Der må være nævnt noget om hvordan der skal optages fra externe enheder, og hvordan der vælges mellem de forskellige input typer, der er da temmelig sikkert mulighed for at tilslutte f.eks et kamera via DV og S-Video, samt Composite, samt at vælge TV Tuner og søgning, enten CATV eller Antenne. Tag nogle billeder af de tilslutninger der er på den, så jeg kan se dem.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 21:58
Hmm ved ikke engang om man kan med antenne kabel.. men dengang jeg havde antenne kabel fra min video til tv'et kunne man da godt finde en video kanal..
du skal vel søge med tv-tuneren og finde en video kanal et sted, ved bare ikke hvad den hedder eller hva nummer den ligger på, (hvis den er der)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 00:43

Gætter på at det er MCE, og det er ikke så godt, men det er muligt

Du skal ind og vælge signalkilde igen og her vælge composite indgangen

Det er lykkedes for mig, men jeg har ikke prøvet at optage fra den

Da jeg i sin tid overførte alle mine S-VHS bånd fik jeg ingen af mine TV kort til at fungere, det gik altid ud af sync (lyd/billede). Til sidst købte jeg et Cannopuskort, så virkede det

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu