recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra Windows til Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra Windows til Mac

 Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 18:49
Hvis nogen kan forklare mig hvordan, så jeg kan få smidt mit gamle skrummet til en stationær PC ud?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 19:00
Hvor mange sekunder har du brugt på Google?
https://support.apple.com/da-dk/HT201746

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 19:33
Det kan gøres på 100 måder, ikke den store forskel om det er Windows eller OSX

Kan gøres via USB, cloud, netværk, dvd.

Hvor mange GB skal flyttes ?
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis nogen kan forklare mig hvordan, så jeg kan få smidt mit gamle skrummet til en stationær PC ud?

Er det fordi du vil have dem ind i iPhoto, eller kan du slet ikke få flyttet filerne? 

Jeg tror jeg ville bruge ftp til at flytte, da det funker fint på både mac og PC. 

Du kan enten installere en ftp server på din PC eller MAC. Mac er ret simpelt: http://osxdaily.com/2011/09/29/start-an-ftp-or-sftp-server-in-mac-os-x-lion/

Ellers er filezilla altid en god ven, både på PC og MAC.

Jeg har selv en del erfaring med iPhoto, og vil sige at du skal overveje nøje om det er en løsning du vil bruge... Den er IKKE gearet til at virke med andet end Apple produkter og filer skal importeres og eksporters manuelt hvis du vil uden for apple programmerne på din mac. Det er smart nok i de fleste tilfælde, men kan give problemer. F.eks laver min kone en del photo arbejde med cewe photo, og hun er bestemt ikke glad for at først skulle eksportere billederne fra iPhoto inden de kan bruges i Cewe. 
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor mange sekunder har du brugt på Google?
https://support.apple.com/da-dk/HT201746

Klaus

Hold op med at være så sur Klaus. Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis nogen kan forklare mig hvordan, så jeg kan få smidt mit gamle skrummet til en stationær PC ud?


Er det fordi du vil have dem ind i iPhoto, eller kan du slet ikke få flyttet filerne? 

Jeg tror jeg ville bruge ftp til at flytte, da det funker fint på både mac og PC. 

Du kan enten installere en ftp server på din PC eller MAC. Mac er ret simpelt: http://osxdaily.com/2011/09/29/start-an-ftp-or-sftp-server-in-mac-os-x-lion/

Ellers er filezilla altid en god ven, både på PC og MAC.

Jeg har selv en del erfaring med iPhoto, og vil sige at du skal overveje nøje om det er en løsning du vil bruge... Den er IKKE gearet til at virke med andet end Apple produkter og filer skal importeres og eksporters manuelt hvis du vil uden for apple programmerne på din mac. Det er smart nok i de fleste tilfælde, men kan give problemer. F.eks laver min kone en del photo arbejde med cewe photo, og hun er bestemt ikke glad for at først skulle eksportere billederne fra iPhoto inden de kan bruges i Cewe. 

Ja de skal ind at ligge på Macbook'ens harddisk i egen mappe. Så kan jeg skrotte det store larmende monster jeg blev prakket på i en computer butik for 8 år siden. Handler aldrig computer ved sådan nogle svindlere mere
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 11:33
Alternativt kan du bruge et USB drev. Husk bare at MacOS godt kan læse men ikke skrive til NTFS. Hvis du vil være sikker på tværs af mac og windows, skal du bruge fat32. Windows kan ikke læse macos formater. 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Alternativt kan du bruge et USB drev. Husk bare at MacOS godt kan læse men ikke skrive til NTFS. Hvis du vil være sikker på tværs af mac og windows, skal du bruge fat32. Windows kan ikke læse macos formater. 


Ok, troede det var et problem at billedfiler hedder noget andet i Mac end i Windows.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Alternativt kan du bruge et USB drev. Husk bare at MacOS godt kan læse men ikke skrive til NTFS. Hvis du vil være sikker på tværs af mac og windows, skal du bruge fat32. Windows kan ikke læse macos formater. 


Ok, troede det var et problem at billedfiler hedder noget andet i Mac end i Windows.

Nej Mac kan læse langt de fleste billed formater, ligesom Windows, så det er sjældent begrænsningen.

Martin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor mange sekunder har du brugt på Google?
https://support.apple.com/da-dk/HT201746

Klaus


Hold op med at være så sur Klaus. Wink


LOL, jeg undrer mig bare.
Et det sådan et problem, må man da bruge 10 sekunder på Google. Linket jeg smed til Apple forklarer forskellige måder at løse problemet på. Flere af dem er så simple at selv jeg forstår dem ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis nogen kan forklare mig hvordan, så jeg kan få smidt mit gamle skrummet til en stationær PC ud?

Er det fordi du vil have dem ind i iPhoto, eller kan du slet ikke få flyttet filerne? 

Jeg tror jeg ville bruge ftp til at flytte, da det funker fint på både mac og PC. 

Du kan enten installere en ftp server på din PC eller MAC. Mac er ret simpelt: http://osxdaily.com/2011/09/29/start-an-ftp-or-sftp-server-in-mac-os-x-lion/

Ellers er filezilla altid en god ven, både på PC og MAC.

Jeg har selv en del erfaring med iPhoto, og vil sige at du skal overveje nøje om det er en løsning du vil bruge... Den er IKKE gearet til at virke med andet end Apple produkter og filer skal importeres og eksporters manuelt hvis du vil uden for apple programmerne på din mac. Det er smart nok i de fleste tilfælde, men kan give problemer. F.eks laver min kone en del photo arbejde med cewe photo, og hun er bestemt ikke glad for at først skulle eksportere billederne fra iPhoto inden de kan bruges i Cewe. 

Ovenstående her, det er det som gør, at jeg holder mig langt fra alt hvad der vedrører Apple. 
Alene det, at det for en ganske almindelig person opleves som et problem, som man er nødt til at google efter, for noget så simpelt som at kopiere billeder fra en platform til et apple produkt, det taler for, at der er noget rivende galt. 

Det er ikke en pind anderledes med de Apple produkter jeg har i dag. Det er ulogisk at det skal være så besværligt for noget så simpelt. Mine børns iphones og ipads, dem har jeg ganske enkelt opgivet at finde ud af. Min egen iphone den bruges udelukkende til telefoni og ganske lidt email (fordi den bruges til arbejde). Sidst min datter skulle overføre noget video fra hendes windows pc til hendes iphone, der opgav vi itunes, installerede dropbox, og det blev løsningen.
Herover forslås en ftp server..

Når man så endelig får valgt en app eller et program på et Apple produkt, så er der gud hjælpe mig også problemer indbyrdes, hvis man ikke lige indstiller det til at bruge global opsætning. En kamera app tager billeder og lægger dem et sted. Skal disse billeder så være tilgængelige i en anden app, så skal man gud hjælpe mig eksportere disse billeder først til kamerarullen (eller hvad den nu engang hedder).

helt seriøst..... Confused

Jeg kan ikke nævne een eneste gang, at jeg ikke har måtte ty til Google, når der har været noget der skulle flyttes, kopieres eller andet imellem et apple produkt og en anden platform. 

Jeg er omvendt ikke et sekundt i tvivl om, at hvis man går all in på apple produkterne, og får indset systemet, så spiller det 100%, stabilt. Men een ting er at ting er stabile. Hvis det er på bekostning af besværlige procedurer, så føler jeg at jeg spilder min tid, unødigt.
Jeg har nogle gange tænkt på at tage springet, ikke mindst fordi jeg godt kunne tænke mig at flytte min musik produktioner over på Mac.. Men jeg orker det simpelthen ikke, når vanvittig simple ting bare skal gøres så besværligt som overhovedet muligt. Der er min tålmodighed bare opbrugt længe inden jeg har fået skrevet 'Mac' på et stykke papir!
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 12:43
Det er vel ikke værre end når folk køber ny pc, og skal flytte filer imellem de 2.
Baseret ud fra de mange guides der kommer frem når der søges på dette, så er det vel heller ikke helt problemfrit for de fleste.

Det nemmeste når 2 systemer skal spille sammen, er jo selvfølgelig at finde et universielt program der duer på begge 2. Eks dropbox, der kan filer, billeder mm. lægges i (automatisk uploades fra ios, uden at behøve at flytte det til forskeliige mapper, mm), og kan tilkommes fra alle enheder.
Eller den gammeldags metode som nævnt tidligere, via usbstick eller lignende.

Som sådan tror jeg ikke Apple er mere inkompatibelt end de andre styresystemer, i hvert fald ikke for den almindelige bruger. Det kræver vel bare at man sætter sig lidt ind i tingene! Ligesom man også skal, for at udnytte Windows optimalt...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu