|
Fra Windows til Mac |
Besvar | Side <12345 15> |
Forfatter | |||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Undskyld mig, men mon ikke problemet er lige så stort fra PC til PC som PC til mac, når man ikke kan finde ud af at sætte et flytbart drev til PC, kopiere filer ud og så slutte det til sin mac og kopiere ind igen? Klaus |
|||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Naturligvis kan de det, de er da ikke anderledes end andre filer. Kopier dem over på en ekstern disk, upload dem til en cloud tjeneste, eller overfør dem via netværk.
|
|||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Naturligvis, proceduren er jo netop den samme fra en pc til en pc som fra en pc til en mac.
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig, det er ikke anderledes den anden vej, bortset fra at min opfattelse er, at windows er lidt mere åben i, hvad du kan tillade dig at tilslutte/åbne for. Redigeret af Kandersen - 10-Februar-2016 kl. 13:39 |
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mellem en windows pc og en Mac pc, så er løsningen rimelig simpel med en ekstern disk (flytbar drev). Og det er gensidigt om det er fra pc til mac eller omvendt. Men flytbar drev/ekstern disk osv, så bliver det jo lidt kryptisk, når vi ikke bare nøjes med at se på Mac, men også tager ipads/iphones med. Disse enheder betragter jeg (og windows for den sags skyld) som eksterne drev. Men Apple gør det derimod ikke. Og så opstår problemerne i begreberne "flytbar drev/ekstern diske", for logikken ophører. Sætter jeg min USB disk eller Android mobil til min windows, så har jeg nærmest fuld adgang til alt. Jeg kan flyttet rundt på det, kopiere, slette, sågar afspille. Sætter jeg min ipad eller iphone til min windows, så er der ballade. Og forøvrigt stærkt begrænset hvad jeg kan. Jeg kan praktisk talt intet. Det havde, for en windows bruger, været enormt meget nemmere, at man blot kunne koble enheden på via usb, og så lave sine kopieringer den vej. Jeg er ikke bekendt med, hvordan det ser ud, hvis man sætter en USB disk eller android mobil til en Mac. Men jeg formoder at de bliver betragtet som eksterne drev, og Macén sagtens kan læse/skrive til den, uden problemer. |
|||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Her har Apple så valgt en anderledes tilgang, nemlig at man bruger sin app til at tilgå data, i stedet for den traditionellle (gammeldags) metode, men at finde data og så tilgå dem vha. en app. Du kan ikke sige at det er forkert, blot anderledes. |
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er ikke noget problem som sådan, USB enheden, herunder usb-stick hardisk etc. skal være i FAT32 hvis der skal skulle kunne læses og skrives fra begge systemer. OSX kan godt læse fra et NTFS drev men ikke skrive til det, med mindre man benytter omveje. Og PC kan ikke læse eller skrive til HFS+ uden omveje. Bemærk: at FAT32 har begrænsning på fil størrelse på 4GB ikke noget problem med billeder, men f.eks. film eller lign. kan man godt løbe i det.
Det er nemmeste er at dele filer via netværket, hvis de begge er på samme netværk. på Mac'en gå til server og skriv smb://"ip adresse på PC" og log på det drev/mapper du har delt på din pc. VERY EASY. |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Siger ikke det er forkert. Eller jo, et eller andet sted gør jeg nu nok alligevel. Men det er fordi det principielt strider imod min natur at låse data til apps/programmer. Det vil gøre meget mere besværligt, når man netop skal flytte rundt og/eller have data tilgængelig fra flere steder/apps/programmer. Anderledes vil jeg medgive dig. Men det er fordi det trodsalt virker, i Apples økosystem. |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er desværre ikke en mulighed mere. Windows PC'en med XP styresystem er ikke på netværket mere. Også derfor jeg anskaffede ny computer for at kunne bruge Netbank osv. |
|||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Flytning af data skal man gøre via sky tjenester (der er en del at vælge imellem).
Jeg kan godt følge dig mht vaner, men det er mere et spørgsmål om tankegang. Udfordringen er at man er vænnet til Windows' måde at gøre det på, som egentlig på mange måder er bagvendt og "defekt" |
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg vil mene at ovenstående svar med alt tydelighed viser at der mangler meget forståelse når det kommer til almen filhåndtering. Den måde som Apple benytter, hvor man bare smider alt i en stor spand og så foretager noget software i baggrunden en masse bearbejdning, er tværtimod bagvendt og "defekt". Det er sikkert fint nok for de fleste mennesker, men hvis andre systemer skal tilgå disse data, så skal der laves et interface. Redigeret af Cyberguyen - 10-Februar-2016 kl. 16:33 |
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
quarkir
Funktioner
Tak(0)
|
||
Første udgave af det oplevede jeg med OS/2, som forsøgte at gennemføre en lignende tilgang.
|
|||
mvh
|||
Besvar | Side <12345 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |