recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra YouSee(kabel tv) til Elgato(imac) til Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra YouSee(kabel tv) til Elgato(imac) til Apple TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 22:39
Jeg mener at man kan installerer xmbc på appletv og derefter kører eyetv software på den. Men jeg har ikke selv prøvet det. Prøv evt. at google det.
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 22:51
Hej prodic!
Et eller andet savner du jo ellers havde du jo ikke startet trådenWink! Om det så er adgang til dine film, en samlet musikløsning eller muligheden for at se og optage uden afhængigheden af en boks eller deling / flexibilitet mht. at se tv i hjemmet.

Lad os lige sumere op.
Løsning 1) AppleTV 1700,- + Elgato EeyTV DVB T/C 2 stk â 999,-. Budget ca 3700,- + det løse (og forudsat det kan lade sig gøre).
Løsning 2) Mac mini 5500,- + HDHR 975,- + EyeTV ca. 575,-. Bugdet ca. 7000,- + det løse.

Tja - min vurdering er at du får mest ud af det hvis du slår koldt vand i blodet ind til det er nok på bankbogen til en løsning som du bliver glad for. Derfor er det meget vigtgt at få defineret krav og ønsker.

Har selv lige investeret i et setup så det er ikke varm luft jeg lukker ud. Men vi har jo alle et forskelligt syn på tingene. Jeg skal i øvrigt påpege at det at lave sit eget set up kræver vedligehold og fornyelse... ikke det samme som at have en "dum" boks (undskyld ikke ment nedladende).

Redigeret af 9-ck - 24-Marts-2011 kl. 22:55
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

Jeg mener at man kan installerer xmbc på appletv og derefter kører eyetv software på den. Men jeg har ikke selv prøvet det. Prøv evt. at google det.

XBMC (X-Box-Media-Center) ikke xmbc (sorry jeg kunne ikke lade væreSmile)! Jeg vil tro at det er på iMac'en at XBMC skal installeres. Tjeck evt. også PlexWink! Som alternativ til disse er der også Boxee (som jeg ikke ved meget om) men der har du jo bl.a. mulighed for at leje film mv. hvis det er det der er 1. prioritet.
Til top
prodic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 23:16
@senned
sådan en løsning har jeg også overvejet, hvis det da rent teknisk kan lade sig gøre. Det må kunne googles...

@9-ck
Det burde sige sig selv at jeg selvfølgelig savner et eller andet.
Alt andet lige er jeg ude efter de nævnte funktionaliteter i tidligere indlæg, men jeg er heller ikke så blåøjet at jeg vil spendere penge på et behov jeg pludseligt opfinder.
Hvis jeg kan få en løsning ala Selectoren, til en billigere penge, så er jeg naturligvis interesseret i det. Hvis boksen samtidig kan sende musik/film/radio/podcasts, så er det selvsagt features jeg gerne tager med, da det alt andet kan være fikst.
Hvis jeg samtidig har muligheden for at streame det til en iPhone/iPad/browser, eller på anden vis tilgå mit tv-signal "i marken", så ser jeg da også potentiale der.
Men jeg er som sagt heller ikke interesseret i at opfinde et behov.
Jeg så potentiale i en Elgato/Apple TV2-løsningen, men det er mere eller mindre skudt ned.
Et decideret HTPC/NAS whatever setup har ikke været i mine tanker. Ikke konkret. Endnu.

Pengepungen lider ingen nød, men ser ingen grund til at investere f.eks. 7000 i et setup når jeg i dets nuværende udgave kan have de samme nødvendige funktioner(2 tunere, epg etc.) i 8.5 år for samme antal kroner.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu