recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fradrag på bilradioer reduceres med 40%
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fradrag på bilradioer reduceres med 40%

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 21:52
Batterier genbruges så vidt jeg ved, hvis ellers de afleveres de rette steder efter de er udtjent. For at en elbil skal have en mindre CO2 udledning, skal strømmen være energirigtig.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/forsker-elbiler-kan-vaere-mere-forurenende-end-benzinbiler
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er kommet mange flere og større vindmøller siden du var aktiv.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/rekordaar-39-procent-af-elforbruget-er-nu-daekket-af-vindenergi


Så en Tesla er tanket med 39% vindmøllestrøm, hvor kommer de sidste 61% så fra?


Så længe man ikke kan lagre energien fra vindmøllerne er vindmøller ren hippietankegang.
Den vindstille vinternat hvor der er pisse koldt og alle skal have ladet deres elbil op - hvor skal strømmen så komme fra?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:03
Jeg syntes personligt det er trist at man fjerner afgiftfritagelsen fra el biler da det netop var det der gjorde det muligt at de kom på markedet da prisen ellers var for høj. Og jeg mener at Danmark skal ha råd til at gå forrest når vi snakker klima. Uagtet om lithium og strøm stadig er miljøskadeligt så tror jeg de færreste vil være uenige om at el bliver mere grønt som tiden går. Vind, sol, bølge osv. Måske en dag atom eller fusion. Men man kan ikke gå forrest hvis elbilen ikke kan konkurrere på prisen, og det kan de ikke med det nye tiltag og det er sørgeligt. Det handler i min optik i højgrad om at få folk væk fra store benzin sluggere og det gør man ved at sænke afgift på de miljøvenlige og hæve den på de andre. Jeg kører selv i bmw som kører under 10 på literen og det vil jeg jo nok blive ved med for dette giver i hvertfald ikke incitament til at skifte til en mere miljøvenlig en.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:07
Men Klaus, 39% vind er vel stadig 39% bedre end alternativet? Og i den levetid bilen har vil procentdelen jo stige måske til 60-70%?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Batterier genbruges så vidt jeg ved, hvis ellers de afleveres de rette steder efter de er udtjent. For at en elbil skal have en mindre CO2 udledning, skal strømmen være energirigtig.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/forsker-elbiler-kan-vaere-mere-forurenende-end-benzinbiler

1. Det udleder dobbelt så meget CO2 at fremstille en elbil, som det koster at producere en konventionel bil.
2. Du skal køre 123.000 km, inden CO2-besparelsen på at køre på strøm har udlignet produktionsudledningen.
3. Batterierne holder kun så og så mange opladninger. Og på de billigere elbiler vil en udskiftning af bilen, være billigere end udskiftning af batteripakken. På f.eks. en Nissan Leaf snakker man om, at batterierne vil kunne klare ca. 80.000 km. 
4. Den massive produktion af batterier til elbiler gør, at visse sjældne metaller opbruges i et skræmmende tempo. Visse metaller er vi nede på 15-20 års forbrug tilbage - som forbruget er nu.

Som Klaus skriver: Tro på det...

Elbiler er og bliver håbløse! lad os får nogle brintdrevne biler....

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Kenneth.Wenzel Kenneth.Wenzel skrev:


Til gengæld hvis vi skal have plads til flere radioer, bedre lyd og bedre dækning på en og samme tid, så er tiden kommet til, at vi bør diskutere hvilken digital radio standard, som er egnet til at opfylde disse kriterier.


Hvis du med "flere radioer" mener flere radiokanaler, så hvorfor? Hvad i alverden skal vi med flere radiokanaler? Nej, det kører rigtig godt med FM. Og digital er ikke nødvendigvis lig med bedre lyd - tværtimod.

Oprindeligt skrevet af Kenneth.Wenzel Kenneth.Wenzel skrev:


Det er på den baggrund, at jeg synes, at bilradio fradraget på 1.000 kr skulle ændres til et fradrag på In-car Entertainment udstyr som digital radio med DRM+, DAB+, T2 Lite og/eller internet radio i stedet for blot at blive reduceret med 40%. Alle biler i dag er født med en FM radio, uanset om der er et fradrag eller ej.

#T2Lite #digitalradio


Det er klart at du synes det, eftersom det er det du arbejder med:
https://dk.linkedin.com/in/kennethwenzel

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 10-Oktober-2015 kl. 22:25
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:22
Hvis man tror at al den moderne teknologi hjælper miljøet, så tror man fejl.

http://inhabitat.com/chinas-massive-toxic-lake-will-make-you-question-buying-another-electronic-device/

En stor del af de sjældne jordarter bruges i batterier og vindmøller.

Hvis vi skal hjælpe miljøet, så skal man beholde benzinbilen og så holde den ved lige istedet for at skifte den ud. Det samme gælder resten af elektronikparken. Og ellers generelt sætte tempoet ned, både hvad angår indkøb privat og firmaers produktionsstørrelser.

Forblændede forbrugere og løgnagtige politikere er den største trussel mod miljøet.

Bortset fra det, så ja. Luk nu for DAB signalet og opkvalificer FM nettet. Lyden er bedre (hvis ellers udbyderne vil det) og det er betragteligt nemmere at håndterer når det kommer til både vedligehold af senere og modtagere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Men Klaus, 39% vind er vel stadig 39% bedre end alternativet? Og i den levetid bilen har vil procentdelen jo stige måske til 60-70%?


Undskyld mig, men det er grinagtigt, at man mener at være "frelst", fordi vi måske har 39% vindmøllestrøm (eller 60% for den sags skyld), når vi taler dette lille lorteland. Det betyder ikke en fis for jordn, når resten af verden oplader i stort omfang med fossilt brændsel...

M.v.h.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:30
Og Klaus det er jo netop lige præcis elbilerne der giver muligheden for at lagre vind energi ;) da de kan lade op på tidspunker med lavt forbrug og høj produktion af strøm. Strøm/vind som ellers ville gå til spilde eller sælges til udlandet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:33
Arh come on! Hvis ikke der var gjort noget for at spare CO2, og med en mangedobling af strømforbrug kva alt det elektronik vi omgiver os med. Så VAR indlandsisen i Grønland smeltet nu.

Det bedste vi kan gøre er at lade være med at fremstille flere mobilos, tablets og computere, ringe på gl dags fastnet og skrive breve til hinanden igen. Og gøre som Klaus, at beholde bilen i mange mange år. Så batter regnskabet noget
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:36
Henrik jeg føler mig overhoved ikke frelst. Men hvis vi ikke gør noget med vores økonomiske mulighed så er der slet ingen der gør. Og det er trodsalt værre og hvorfor skulle Danmark ikke gå forrest, bare fordi de andre røvhuller ikke magter det. Jeg syntes feks også at man bør brand fortolde varer fra østen. Indtil de kan levere produktion på samme vilkår som som her i eu feks. Men det er nok bare mig.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Men Klaus, 39% vind er vel stadig 39% bedre end alternativet? Og i den levetid bilen har vil procentdelen jo stige måske til 60-70%?


Undskyld mig, men det er grinagtigt, at man mener at være "frelst", fordi vi måske har 39% vindmøllestrøm (eller 60% for den sags skyld), når vi taler dette lille lorteland. Det betyder ikke en fis for jordn, når resten af verden oplader i stort omfang med fossilt brændsel...

M.v.h.

dK går jo netop foran og viser Verden at det nytter noget. Selv Obama indser nu at der skal ydes en indsats. Og kineserne vil ha vores teknologi.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu