recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fragt af plasma TV (liggende el. stående)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fragt af plasma TV (liggende el. stående)

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg har været med til at sende 1.000+ plasmaskærme hjem, liggende.

M.v.h.

Hvorfor liggende?? Det er da en forøget risiko.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Hvorfor liggende??

Hvor mange biler kan have et tv stående?

Det er da en forøget risiko.

Nej, slap nu af med det der.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
CD Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Marts-2011
Sted: Middelfart
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 23:07
godt nok fik jeg transport mit plasma fragtet stående ned til min butik men det blev kørt hjem til mig selv som ikke ligger rat langt væk liggende kørte bare forsigtigt med det.  
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor liggende??

Hvor mange biler kan have et tv stående?
Klaus

Da min Picanto kan fragte et 50", så kan ALLE LOL

Til top
barfodcph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2006
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér barfodcph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 00:29
Du mener vel ikke seriøst, at det er mere sikkert at transportere stående uden emballage, end liggende med emballage????? Jeg tvivler sgu på at de står op hele vejen fra fabrikken til Danmark...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af barfodcph barfodcph skrev:

Du mener vel ikke seriøst, at det er mere sikkert at transportere stående uden emballage, end liggende med emballage????? Jeg tvivler sgu på at de står op hele vejen fra fabrikken til Danmark...

Det gør de.

Klaus
Til top
Molotow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Molotow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 09:34
Hvis det ligger ned, og der kommer et bump, så kan gasarterne i panelet "flyde" sammen og det giver forkerte farver... Derfor altid stående...
B&O BeoVision 8-40,B&O BeoSound 1,B&O BeoSound 9000 + Airport Express
B&O MX7000,Apple TV3
Tvix N1, Qnap NAS TS409Pro
Panasonic DVD
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Molotow Molotow skrev:

Hvis det ligger ned, og der kommer et bump, så kan gasarterne i panelet "flyde" sammen og det giver forkerte farver... Derfor altid stående...

Nu må disse vilde fejlfortolkninger stoppe. Det er for det første ikke gassen i sig selv der giver farven, så allerede dér er det helt afsporet, men at det er dét som skulle være faremomentet er temmelig forkert i det hele taget.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg har personligt prøvet at transportere et 42" plasma liggende og da det blev hængt op var der sorte streger lodret op i billedet. Panelet var brækket fra elektronikken.  Så vurder selv risikoen.

Og du transporterede det med panelet nedad?

M.v.h.
Det lå flat i en Ford Transit uden emball. med glasset opad. Jeg tænker glasset nok er blevet lettere idag så chancen er mindre i kasse hvis du undgår huller i vejen. Men hvad nu hvis og hvis......Dead
Det er 8-9 år siden og dengang et Thomson kostede 100.000kr. Rep´n kostede 42000kr. Ups....
Til top
Ettrupsk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2009
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ettrupsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 10:20
Har to ganget flyttet mit plasma, begge gange liggende og uden problemer. Transporten skete desuden uden kassen. Det blev også kørt hjem liggende da jeg købte det.

Er der en risiko ved at transportere det liggende? sikkert, men udmiddelbart er det ikke noget jeg ville opfatte som decideret farligt. Kassen kan vel også vælte når den står op eller sagt på en anden måde; risikoen afhænger af din kørsel.

PS: Fjernsynet er et Pioneer 5090H
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Molotow Molotow skrev:

Hvis det ligger ned, og der kommer et bump, så kan gasarterne i panelet "flyde" sammen og det giver forkerte farver...

For satan mand, det må du ikke gøre igen, jeg var ved at skvatte ned af stolen og komme til skade - af grin.

Mage til fantastisk sludder skal man da lede længe efter.

Klaus
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 13:49
Og hvis man stiller et plasma panel "på hovedet", så løber farverne ud på gulvet LOL
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu