recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fragt af plasma TV (liggende el. stående)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fragt af plasma TV (liggende el. stående)

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og hvis man stiller et plasma panel "på hovedet", så løber farverne ud på gulvet LOL

eller rettere bunden af bilen :-)

Til top
ShelbyPoker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShelbyPoker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og hvis man stiller et plasma panel "på hovedet", så løber farverne ud på gulvet LOL

Og det er lige præcis derfor, at man først skal hælde farverne på efter at man har hængt det op Smile
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 14:08
Et Panasonic plasma kan ikke "revne", p.g.a. huller i vejen. Glasset kan tåle rigtig meget, inden det bryder...
Det er væsentlig bedre for TV'et, at blive transporteret liggende i en bil, end stående på en trailer som bumper ad pommern til...

M.v.h.
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér taj59 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 14:23
jeg kan ikke forstå at i køber plasmaskærm, til mange Kr.
og så sparer man 300-400 Kr. på at få det fragtet hjem med eksempel 3x34
hvor skærmen kan stå oprejst og fastspændt for sikker transport, envidere er skærmen forsikrede af vognmanden under transporten.Wink
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 16:22
Hvordan folk vælger at transportere deres TV er naturligvis op til dem selv, men faktum er at faren ved transport i liggende tilstand relaterer til kraftoverførsel til skærmarealet. En liggende fladskærm har et ret stort areal parallelt med vejens overflade, hvilket betyder at stød fra ujævnheder i vejen vil forplante sig vinkelret på skærmens overflade (minus dæmpningen fra støddæmperne i bilen naturligvis). Det giver dig effektivt en svingende membran i bagagerummet, som - for plasmas vedkommende - er lavet af glas. Alt andet lige, så er det mindre gavnligt for skærmen at glaslag mv. står og svinger end at de ikke gør. Måske holder tingene fint, måske gør de ikke.

Hvis du stiller din skærm op i stedet, så er der ikke samme kraftpåvirkning vinkelret på skærmfladen (med mindre du bliver ramt af noget fra siden, men så er din skærm nok ligegyldig).

Redigeret af Yakken - 28-Marts-2011 kl. 16:23
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Hvordan folk vælger at transportere deres TV er naturligvis op til dem selv, men faktum er at faren ved transport i liggende tilstand relaterer til kraftoverførsel til skærmarealet. En liggende fladskærm har et ret stort areal parallelt med vejens overflade, hvilket betyder at stød fra ujævnheder i vejen vil forplante sig vinkelret på skærmens overflade (minus dæmpningen fra støddæmperne i bilen naturligvis). Det giver dig effektivt en svingende membran i bagagerummet, som - for plasmas vedkommende - er lavet af glas. Alt andet lige, så er det mindre gavnligt for skærmen at glaslag mv. står og svinger end at de ikke gør. Måske holder tingene fint, måske gør de ikke. 

Jeg gentager - frontglasset på en Panasonic plasma vil ikke flække under transport. Det er så stærkt i glasset, at det ikke vil ske! Selve panelet derimod, se det er en anden sag...

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 21:47
Deraf "glaslag mv.".
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:18
Men tilsidesæt bare fabrikantens retningslinie og gør som i vil. Så kan i jo se om det var risikoen værd efter endt transport.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Der skal ikke mange rystelser til før skærmen revner ved liggende transport.

Jo der skal.

Kom nu, hvor mange kender i der har ødelagt en skærm ved at transporetere den liggende?

Klaus
Jeg kender ingen.
Kørte selv for 3 år siden en 46PZ85 hjem liggende.
.....
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 09:51
De leveres altså ofte til forhandlerne liggende - og er nok også blevet mere stabile med årene. At jeg så altid selv har valgt at fragte det stående hjem er en anden side af sagen.

Redigeret af Strange - 29-Marts-2011 kl. 09:53
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 09:26
Jeg købt mit efterhånden gamle Pioneer 507XA direkte fra Pioneers hovedkontor. Da jeg hentede det spurgte jeg og det skulle transporteres stående eller liggende. JEg fik beskeden at det ikke betød noget som helst at transportere det liggende. Det var kun hvis man lagde en masse ting ovenpå at der kunne ske skævvridninger der fik panelerne til at flække.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Der skal ikke mange rystelser til før skærmen revner ved liggende transport.

Jo der skal.

Kom nu, hvor mange kender i der har ødelagt en skærm ved at transporetere den liggende?

Klaus
Jeg kender ingen.
Kørte selv for 3 år siden en 46PZ85 hjem liggende.

Jeg vil gerne uploade billeder af min Pana PX80, der har været udsat for transport liggende. Glasset fejler skam intet. Men det gør panelet. Det tåler ikke meget. Glasset er vel også det billigste.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu