|
Fragt af plasma TV (liggende el. stående) |
Besvar | Side <12345 10> |
Forfatter | |||
bird
Super bruger Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
eller rettere bunden af bilen :-) |
|||
ShelbyPoker
Bruger Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og det er lige præcis derfor, at man først skal hælde farverne på efter at man har hængt det op
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Et Panasonic plasma kan ikke "revne", p.g.a. huller i vejen. Glasset kan tåle rigtig meget, inden det bryder...
Det er væsentlig bedre for TV'et, at blive transporteret liggende i en bil, end stående på en trailer som bumper ad pommern til... M.v.h.
|
|||
taj59
Super bruger Oprettet: 06-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 373 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
jeg kan ikke forstå at i køber plasmaskærm, til mange Kr.
og så sparer man 300-400 Kr. på at få det fragtet hjem med eksempel 3x34
hvor skærmen kan stå oprejst og fastspændt for sikker transport, envidere er skærmen forsikrede af vognmanden under transporten.
|
|||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvordan folk vælger at transportere deres TV er naturligvis op til dem selv, men faktum er at faren ved transport i liggende tilstand relaterer til kraftoverførsel til skærmarealet. En liggende fladskærm har et ret stort areal parallelt med vejens overflade, hvilket betyder at stød fra ujævnheder i vejen vil forplante sig vinkelret på skærmens overflade (minus dæmpningen fra støddæmperne i bilen naturligvis). Det giver dig effektivt en svingende membran i bagagerummet, som - for plasmas vedkommende - er lavet af glas. Alt andet lige, så er det mindre gavnligt for skærmen at glaslag mv. står og svinger end at de ikke gør. Måske holder tingene fint, måske gør de ikke.
Hvis du stiller din skærm op i stedet, så er der ikke samme kraftpåvirkning vinkelret på skærmfladen (med mindre du bliver ramt af noget fra siden, men så er din skærm nok ligegyldig). Redigeret af Yakken - 28-Marts-2011 kl. 16:23 |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg gentager - frontglasset på en Panasonic plasma vil ikke flække under transport. Det er så stærkt i glasset, at det ikke vil ske! Selve panelet derimod, se det er en anden sag... M.v.h.
|
|||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Deraf "glaslag mv.".
|
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men tilsidesæt bare fabrikantens retningslinie og gør som i vil. Så kan i jo se om det var risikoen værd efter endt transport.
|
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kender ingen.
Kørte selv for 3 år siden en 46PZ85 hjem liggende.
|
|||
.....
|
|||
Strange
Guld medlem Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
De leveres altså ofte til forhandlerne liggende - og er nok også blevet mere stabile med årene. At jeg så altid selv har valgt at fragte det stående hjem er en anden side af sagen.
Redigeret af Strange - 29-Marts-2011 kl. 09:53 |
|||
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg købt mit efterhånden gamle Pioneer 507XA direkte fra Pioneers hovedkontor. Da jeg hentede det spurgte jeg og det skulle transporteres stående eller liggende. JEg fik beskeden at det ikke betød noget som helst at transportere det liggende. Det var kun hvis man lagde en masse ting ovenpå at der kunne ske skævvridninger der fik panelerne til at flække.
|
|||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|||
----OR----
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg vil gerne uploade billeder af min Pana PX80, der har været udsat for transport liggende. Glasset fejler skam intet. Men det gør panelet. Det tåler ikke meget. Glasset er vel også det billigste. |
|||
Besvar | Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |