recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fragt til England
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFragt til England

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Fragt til England
    Sendt: 17-Januar-2011 kl. 08:21

Hej

Jeg overvejer at købe en camcorder i England (Pana SD600/SD700). Den model har en blæser, og i enkelte eksemplarer kan den være for larmende. Så vil man jo gerne benytte sig af returretten.

Postdanmark skal have ca. kr. 230,- for fragt af 1,5-2 kg pakke til England.

Er der nogen der kender til alternative fragtfirmaer/metoder, til at sende en pakke til England - og hvad det koster?

Hilsen
Jens

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 13:19
Ja, der er GLS, men det er vist ikke billigere til England. Jeg har brugt dem til at sende til Tyskland.

Der er indlevering i de fleste Blockbuster.
Venlig hilsen
KB
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 13:31
Hej Jens.

Jeg har selv en SD700 og den er fantastisk! Har du overvejet at købe i Tyskland istedet?
Du skal jo tænke over at el-stikket ikke normalt passer til danske forhold hvad de gør i Tyskland... men her blev jeg dog selv klogere. Købte min i Tyskland og fik åbenbart en "englænder" med det forkerte stik... men heldigvis kan du jo bare sætte et "rejsestik" på. Men jeg ville da helst være foruden!
Søg evt. på www.idealo.de.
Held og lykke!
;-) Jes
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Hej Jens.

Jeg har selv en SD700 og den er fantastisk! Har du overvejet at købe i Tyskland istedet?
Du skal jo tænke over at el-stikket ikke normalt passer til danske forhold hvad de gør i Tyskland... men her blev jeg dog selv klogere. Købte min i Tyskland og fik åbenbart en "englænder" med det forkerte stik... men heldigvis kan du jo bare sætte et "rejsestik" på. Men jeg ville da helst være foruden!
Søg evt. på www.idealo.de.
Held og lykke!
;-) Jes

Af hvad jeg lige har kunne finde frem til, er de billigere i England.
Men jeg skal også have checket den del, herunder returret, returret når åbnet, etc..

Jeg troede så også, at de almindelige stik (uden jord) fra England kunne bruges herhjemme. Ellers kapper jeg nok blot hele stikket af, og sætter et dansk stik på.

Hvor købte du i Tyskland? Og til hvilken pris?

Godt at høre, at det er en god camcorder. Den får også meget ros.

Jeg hører fortsat gerne om fragtalternativer til PostDanmark og GLS.

Redigeret af JENC - 17-Januar-2011 kl. 13:55
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 15:32

Du skal jo tænke over at el-stikket ikke normalt passer til danske forhold Købte min i Tyskland og fik åbenbart en "englænder" med det forkerte stik... men heldigvis kan du jo bare sætte et "rejsestik" på. Men jeg ville da helst være foruden!

Hvorfor er der så megt hype omkring en så simpel ting, det er lang hen af vejen løse kabler, så de skiftes ganske enkelt, og er det ikke, så monteres et andet stik. Det er også ganske enkelt.
Eu stikket kan også sidde inden i UK stikket, eller der kan være medleveret 2 kabler med hvert sit stik.
 Der skal åbentbart ikke meget til før man går kold over en sådan ting.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skal jo tænke over at el-stikket ikke normalt passer til danske forhold Købte min i Tyskland og fik åbenbart en "englænder" med det forkerte stik... men heldigvis kan du jo bare sætte et "rejsestik" på. Men jeg ville da helst være foruden!

Hvorfor er der så megt hype omkring en så simpel ting, det er lang hen af vejen løse kabler, så de skiftes ganske enkelt, og er det ikke, så monteres et andet stik. Det er også ganske enkelt.
Eu stikket kan også sidde inden i UK stikket, eller der kan være medleveret 2 kabler med hvert sit stik.

Tja... jeg er så åbenbart ikke så erfaren i denne slags, men ryger garantien ikke hvis du kapper ledning og påsætter nyt stik?

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 19:47
Jeg købte hos ednex24.de som jeg dog ikke er så stolt over pga. deres support efter købet.
Det var en TM700 jeg købte, som SD700, blot med indbygget 32GB kort + plads til en ekstra.
Den gav jeg 839 euro for mens de har SD700 til 679 euro.
Bemærk at der i Tyskland findes en model magen til blot med navnet SD707. Forskellen fandt jeg aldrig ud af, men tror kun at det er på det tyske marked den har dette navn.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 19:50
Det er ganske sikkert en ganske almindelig ledning der medfølger, så man er ude over det problem. Det holder ganske sikkert også i minimum det år der er garanti på.

230V~ Power kabel m. EURO stik, sort -
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-December-2007
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Hej

Jeg overvejer at købe en camcorder i England (Pana SD600/SD700). Den model har en blæser, og i enkelte eksemplarer kan den være for larmende. Så vil man jo gerne benytte sig af returretten.

Postdanmark skal have ca. kr. 230,- for fragt af 1,5-2 kg pakke til England.

Er der nogen der kender til alternative fragtfirmaer/metoder, til at sende en pakke til England - og hvad det koster?

Hilsen
Jens

Jeg kender ikke Post Danmarks beregning af prisen, men vær opmærksom hvis du bruger andre transportører at der, ofte ud over vægten, beregnes volumen af pakken, så en pakke der vejer 1,5-2 kg hurtigt kan komme op i højere "vægtklasse" hvis den fylder meget. Som eksempel har jeg set "volumen*200 = vægt". Dvs. (0,2*0,3*0,4)m*200 = 4,8 kg. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er bare ikke altid lige nemt. I England kører de faktisk med 2 stik. Jeg er kommet til at bestille en el tandbørste i UK, da jeg synes at stikkede ligede en ganske almindeligt fladt stik som man bruger i resten af EU. Men det er bare ikke tilfældet. I UK har de et andet Shaver stik, hvor benene er tykkere og simmer tætter sammen end det "tynde EU-stik". Og da der i stikket er indbygget en opformer, kan man ikke bare kappe stikket af. Så jeg har en adapter fra UK shaver til alminde UK stik og så en adapter fra UK til DK.

Så man skal være på vagt overfor stikkene.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 14:30

Ja, det er rigtigt, den type man bruger til barbermaskiner ligner vores, og kan bruges i de ældre kontakter, men ikke i de nye. Det er dog ikke lige den type man tænker på ved køb af elektriske ting derovre. Det er lidt overkill med 2 adaptorer det kan gøres med en, jeg har et sæt til hele verden, og adapteren Nord/Sydeuropa passer til det. 
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2004
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 22:23
Hej. Jeg kigger også efter den pana sd600. Den kan findes i dansk netbutik til omkring 4299. Hvad er det for noget med blæser ? Er det noget man skal passe på ?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu