recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Frakobling af blæser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFrakobling af blæser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Metrohenrik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Frakobling af blæser
    Sendt: 30-Juli-2009 kl. 13:36

Jeg har en rigtig billig projektor (400kr) fra Harald Nyborg, som primært bruges til PS. jeg kan ikke huske hvad den hedder, men lyskilden er en 35w halogenpære, som kræver en del køling. Derfor er der monteret en blæser i projektoren.

Nu har jeg imidlertid skiftet halogenpæren ud med en lidt kraftigere LED pære, som ikke kræver køling. Derfor har jeg afmonteret de tre ledninger der er på blæseren, med det resultat at pæren slukker. Det er en rigtig smart ting, hvis pæren er en halogenpære, men møg generende når det er en LED pære.

Når ledningerne er monteret lyser pæren indtil jeg standser vindmøllen, så slukker pæren, indtil en bevægelse af møllen registreres.

Er der en der kan hjælpe mig med en løsning, således at der er lys i lampen, uden blæser?

Henrik

Redigeret af Metrohenrik - 30-Juli-2009 kl. 13:38
That's me...
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Metrohenrik Metrohenrik skrev:

Jeg har en rigtig billig projektor (400kr) fra Harald Nyborg, som primært bruges til PS. jeg kan ikke huske hvad den hedder, men lyskilden er en 35w halogenpære, som kræver en del køling. Derfor er der monteret en blæser i projektoren.

Nu har jeg imidlertid skiftet halogenpæren ud med en lidt kraftigere LED pære, som ikke kræver køling. Derfor har jeg afmonteret de tre ledninger der er på blæseren, med det resultat at pæren slukker. Det er en rigtig smart ting, hvis pæren er en halogenpære, men møg generende når det er en LED pære.

Når ledningerne er monteret lyser pæren indtil jeg standser vindmøllen, så slukker pæren, indtil en bevægelse af møllen registreres.

Er der en der kan hjælpe mig med en løsning, således at der er lys i lampen, uden blæser?

Henrik

Prøv at måle hvad spænding der er på de forskellige ben, med og uden blæser.

Så kan du nok få fikset det med lidt pålodning af ledninger så du kan give de rigtige spændinger på benene. Evt. skal der måske bare en lus på, det ene ben måler garanteret hastigheden, ved ikke hvad der står af spænding derpå).

MEN, det er fusk i højeste grad .
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu