recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Framerate problemer på philips-skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFramerate problemer på philips-skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Framerate problemer på philips-skærm
    Sendt: 14-Juli-2007 kl. 10:30
Hej

Jeg har i sidste uge købt en Philips 32PFL7332, men det er som om når man ser tv på den, så springes der til tider en del frames over, så billedet kommer til at forløbe for hurtigt - dette sker både ved visse dvd-film samt forskellige film på tv. (ved godt det lyder underligt, da kilden jo er udsendt i et fast format)

Er der et eller andet jeg ikke har fanget ang. fladskærme?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 10:35

Sansynligvis en fejl i kilden, og ikke i TVet. Det kan ske at der er lidt hakker i billedet når det er Digitalt. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Hej

Jeg har i sidste uge købt en Philips 32PFL7332, men det er som om når man ser tv på den, så springes der til tider en del frames over, så billedet kommer til at forløbe for hurtigt - dette sker både ved visse dvd-film samt forskellige film på tv. (ved godt det lyder underligt, da kilden jo er udsendt i et fast format)

Er der et eller andet jeg ikke har fanget ang. fladskærme?

Prøv læs denne blog, den giver dig nok en bedre forståelse omkring problematikken.

edit måske det ikke lige var den slags "hakken" du mente

Redigeret af rhsin - 14-Juli-2007 kl. 10:37
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Sansynligvis en fejl i kilden, og ikke i TVet. Det kan ske at der er lidt hakker i billedet når det er Digitalt.

Ja for min kilde er jo analog, men det skifter lidt fra film til film - f.eks. er The Longest Yard umulig at se, mens Ice Age 2 kører helt uden problemer, jeg kører dog endnu alle mine signaler analogt

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Prøv læs denne blog, den giver dig nok en bedre forståelse omkring problematikken.

edit måske det ikke lige var den slags "hakken" du mente

Jeg har nemlig tænkt over det, men er det virkelig så udpræget?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 10:55

Selv om du modtager TV Analogt, og ser DVD via Scart, er det stadig Digitale kilder signalet kommer fra. For dine DVDers vedkommende så er det sikkert fordi, at de har ridser eller bare skal renses. Det opleves ofte med DVDer fra Blockbuster, men efter et bad, så kører de fint. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Selv om du modtager TV Analogt, og ser DVD via Scart, er det stadig Digitale kilder signalet kommer fra. For dine DVDers vedkommende så er det sikkert fordi, at de har ridser eller bare skal renses. Det opleves ofte med DVDer fra Blockbuster, men efter et bad, så kører de fint.

Hmm oki, det er nu hjemme-back-ups, men jeg prøver - kan nu ikke lige se hvordan jeg skal give tv2-film et bad, men tak for hjælpen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 13:57

Hjemmelavede skiver. Så er problemet et helt andet, det er de skiver der er optaget på som ikke er af god nok kvalitet, der er begyndt at blive "huller" i dem, den eneste måde er at overføre til skiver af bedre kvalitet, hvis da det ikke er for sent at gøre det.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 21:57
Nu har jeg fundet ud af det - det var simpelthen Philips' Digital Natural Motion der glattede bevægelserne for meget ud. Så må jeg nok nøjes med at slå det til når der er bold
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu