recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Framerate ved Blu ray rips
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Framerate ved Blu ray rips

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Framerate ved Blu ray rips
    Sendt: 13-Juli-2018 kl. 09:42
Jeg er igang med at rippe ungernes film og er lige pt på "sådan træner du din drage" og havde rippet den i 24p, men det ser lidt slow ud. Hvad er rette framerate på animerede film? Skal igennem Kung fu panda, Grusomme mig og toy story også
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 10:22
 Det kan ses på TVet om det er 24p eller hvad det er, på mit TV kan det ses ved tryk på Info på Remoten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 10:38
Du ripper jo i den framerate som filmen er lavet i. hvis du "ændrer" i framerate så laver du en reencode. - så hvad er det du reelt er i gang med?

hvis du bruger vlc kan du under medieoplysninger og codec oplysninger se information om materialet.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Du ripper jo i den framerate som filmen er lavet i. hvis du "ændrer" i framerate så laver du en reencode. - så hvad er det du reelt er i gang med?

hvis du bruger vlc kan du under medieoplysninger og codec oplysninger se information om materialet.

Jeg laver en iso film er Aurora (har mac), derefter sortere jeg lydspor mm fra og komprimerer med handshake.

Her er spille film og animerede default 30p?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan ses på TVet om det er 24p eller hvad det er, på mit TV kan det ses ved tryk på Info på Remoten.

Den mulighed har jeg ikke med lg oled e6?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg er igang med at rippe ungernes film og er lige pt på "sådan træner du din drage" og havde rippet den i 24p, men det ser lidt slow ud. Hvad er rette framerate på animerede film? Skal igennem Kung fu panda, Grusomme mig og toy story også


Hvis du gør det rigtige og bruger MakeMKV, så kan der ikke laves om på frameraten før du begynder at lege med f.eks. Handbrake.

Sådan Træner Du Din Drage er i øvrigt helt sikkert 24Hz.

Redigeret af Naiera - 13-Juli-2018 kl. 13:09
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Her er spille film og animerede default 30p?


Hvad mener du? Ingenting laves med 30 billeder i sekundet. De eneste spillefilm der nogensinde er skudt med mere end 24/25 billeder i sekundet er Hobitten-trilogien.

Ægte 25 billeder i sekundet er i øvrigt sjældent, og bruges typisk (selvfølgelig) i PAL-områder. En film som Flammen og Citronen blev optaget med 24 billeder i sekundet, men speedet op til 25 billeder i sekundet, og lyd osv. blev lavet til den hastighed.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Her er spille film og animerede default 30p?


Hvad mener du? Ingenting laves med 30 billeder i sekundet. De eneste spillefilm der nogensinde er skudt med mere end 24/25 billeder i sekundet er Hobitten-trilogien.

Ægte 25 billeder i sekundet er i øvrigt sjældent, og bruges typisk (selvfølgelig) i PAL-områder. En film som Flammen og Citronen blev optaget med 24 billeder i sekundet, men speedet op til 25 billeder i sekundet, og lyd osv. blev lavet til den hastighed.

30p er den indstilling handshake laver default så her må jeg ændre manuelt til 24hz.

Makemkv lavede jeg stort set alle mine film med i sin tid, men nu kan jeg ikke få love gratis længere. Overvejer dog også bare at betale, men er sgu nærig når jeg blot har 7 film:)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 13:46
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 14:14
jeg kan ikke få lov at rippe Blu rays mere efter de 30 dage og at hente programmet på ny hjælper ikke - desværre makemkv er ret godt
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 14:24
Der er en aktiveringsnøgle på den side, som Neiera linker til.
Brug den og du er kørende med MakeMKV igen.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 14:25
Som allerede skrevet, kan du med f.eks. VLC se hvad frame raten er på dine film, og så vælge den samme i Handbrake.

Mere kompliceret behøver det ikke være Wink


Redigeret af Deschain - 13-Juli-2018 kl. 14:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu