|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||||||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|||||
Jeg kan kun være enig i det med at det er en svaghed at medier tilsyneladende udgår som er tilgængelig til optagere. - Jeg har selv tidligere haft et problem med Philips DVDR70, hvor jeg pludselig kun havde mulighed for at bruge +R gange 8 skiver, hvilket den ikke helt var dus med.
Det samme ser man nu hvor det efterhånden er 16 gange skiver der ved at være standard - og så ikke gange 8, som mine nuværende maskiner er mere dus med. - Hvis ikke der sker nogen markant forandring, så må det være muligt for dem som er tilfredse med de maskiner de har, at opretholde en produktion af gange 4 og 8 skiver, sådan at forbrugerne ikke efter 1½ til 2 år skal smide maskiner ud, fordi de ikke kan få skiver til dem mere. Men måske der skal et pres til fra recordere.dk s side? Redigeret af T-teknik - 02-Marts-2007 kl. 08:47 |
||||||
![]() |
||||||
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
janjan ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
janjan ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|||||
Til Morten Biilmann og andre. Det drejede sig om 3 stk. Eltax555 maskiner jeg har haft, 2 samtidig (80G). De har alle haft præcis samme problem, selv udviklingsfolkene hos Eltax kunne ikke få deres prototyper til at virke. Optagelser i 6 timer pr. DVD kvalitet kunne ikke afspilles i andre afspillere efter afslutning. Heller ikke forsøg på at bytte rundt på noget virkede. Og det var præsis det samme for PacardBell 2080 og Philips 3360, der begge bygger på helt den samme indmad. Der er ikke samme fejl på alle 6 maskiner af forskellig fabrikat, lige bortset fra konstruktionsfejl i indmaden. Selvfølgelig kun + format. Afslutning i en helt anden model, Philips 5330/3330, kunne lade sig gøre hvis der var mere end 1 time tilbage i 6-timers formatet. Hvis der var mindre end 1 time tilbage kunne det ikke lade sig gøre. Jeg har vel omkring 30 ødelagte DVDér tilbage fra dengang, så dem der mener det er utroligt, kan selv få et eksemplar. Jeg kan garantere at de ikke virker på nogen afspiller. De kan heller ikke afspilles i andre optagere af noget fabrikat. Hvorfor har Eltax mon fjernet deres hjemmeside om Eltax555? Jeg har idag 3 stk. Philips 3330/5330 optagere der aldrig har haft antydning af ikke at virke efter afslutning, og de kan endda lige så vel bruge - formatet. Og alle mediefabrikater og hastigheder. Til Neque: Hvad er HQ-formatet for noget? Kan du forklare lidt omkring virkemåden? Tak.
|
||||||
![]() |
||||||
alj2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|||||
UPS glimrende input, men jeg kan ikke se hvordan jeg færdiggør mine dvd'ere på en A G K, model 10184 (Bilka), er der nogen der kan hjælpe ? mvh alj2 |
||||||
![]() |
||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||||
Jeg er sikker på at hvis du læser manualen så... Med andre ord RTFM. Kinadåse klistermærker er ikke lige dem der bruges mest her i forummet. |
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
![]() |
||||||
alj2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|||||
OK-OK det er selvfølgeligt gjort, hvis du med din nedladenhed "Kinadåse" mener mærket, tja "man" prioriterer jo forskelligt, men derfor kan man jo godt søge hjælp hos sine "medmennesker" ikke :) mvh alj2
Redigeret af alj2 - 18-Oktober-2007 kl. 23:02 |
||||||
![]() |
||||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|||||
Hej alj2,
I manulen side 20, beskrives "Finalize". Bemærk at DVD+RW automatisk afsluttes - og det ikke lader til at optageren kan gøre yderligere for at gøre +RW mere kompatible udover den automatiske færdiggørelse (det beskrives i hvert tilfælde ikke i manualen at "Finalize" evt. også kan udføres på +RW). Start med at Trykke "Setup" på fj.betjeningen og derefter vælge "Setup>Disc" med piletasterne/Enter knappen.
/Lars |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Hovsa, tja man kan jo blive helt flov, det punkt må jeg have overset. 1000 tak for hjælpen mvh alj2 Redigeret af alj2 - 20-Oktober-2007 kl. 22:13 |
||||||
![]() |
||||||
demoknud ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|||||
Hej Jeg prøvede i går at oprette et indlæg om problemer med at afslutte mine dvd'er, men kan sgu ikke finde det igen (muligvis fordi det er slettet, da jeg ikke lagde det herinde). Men nu prøver jeg igen. Jeg har en Philips DVDR3460H/58 harddiskoptager som jeg nu pludselig ikke kan afslutte dvd'er på. Tidligere i går prøvede vi at brænde en dvd med nogle gamle videooptagelser i LP kvalitet, hvilket fungerede uden problemer. Senere på dagen forsøgte vi os med nogle overspilninger af noget hjemmevideo fra et VHS-C bånd. Dette var i SP kvalitet og fyldte 92 % af skiven. De 2 optagelser kunne sagtens kopieres over på, men hver gang man forsøgte at trykke til højre for at få redigeringsmenuen frem inde på dvd'er gik skiftede den over til ext1 kanalen uden videre. Dette skete uanset om man trykkede til højre for at redigere et enkelt klip, eller trykkede til højre der hvor man normalt afslutter. Vi har verbatim 16x dvd-r skiver, der som sagt virkede udemærket tidligere på dagen, dog med en mindre optagelse. Desuden forsøgte vi os igen med en SP optagelse, som fyldte 36% af dvd'en, dog med samme problem. Nogen herinde der ved hvad problemet skyldes? |
||||||
![]() |
||||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|||||
Hej demoknud,
Det var nok indlægget Problemer med at afslutte disk. Jeg har flyttet det til Philips forummet.
I index-menuen skal du holde [pil op] nede på øverste titel, indtil redigerings-menuen fremkommer. Det er i redigerings-menuen at du skal trykke [pil-højre] - som beskrevet på Philips Customer site, her. Er det det du prøver? /Lars Redigeret af laursen - 29-December-2007 kl. 16:44 |
||||||
![]() |
||||||
demoknud ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|||||
Hej Laursen Okay, det er bare i orden - det er lidt svært at vide hvor man skal smide indlæggene når man først lige har opdaget forummet. Ja, det er præcist det du skriver som jeg prøver. Har tidligere kunnet trykke til højre og vælge "afslut disk", men det er det den ikke gider mere. Hver gang jeg trykker til højre, skifter den til ext1 kanalen. Og som jeg skrev er det det samme som sker hvis jeg prøver at trykke til højre ved et klip (hvorefter man under normale forhold vil få redigeringsmenuen til pågældende klip frem) |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |