recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Freenas 8 og iXtreamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Freenas 8 og iXtreamer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Freenas 8 og iXtreamer
    Sendt: 05-Januar-2012 kl. 08:26
Hej,

jeg har netop installeret freenas 8 på min HP EX490. Efter at have leget lidt med det er det lykkedes mig at oprette nogle NFS shares, og kopiere en enkelt film over i video folderen.
På min iXtreamer kan jeg godt se NFS sharet og mapperne deri, men ikke selve MKV filen.
Jeg har slået SSH og NFS service til på NAS'en.
Jeg har søgt på nettet men har ikek kunnet finde ud af ret meget. Måske noget med at jeg skal have slået noget streaming service til, men alle de guides jeg har kunnet finde forholder sig prinmært til DLNA og twonkymedia.
Jeg er total newbie ud i linux, men det er lykkedes mig at få adgang til NAS'en via Putty, så jeg kan fint oprette mapper og skrive kommandoer derigennem. Og kan selvfølgelig også de begrænsede ting man nu kan via web interfacet.
Jeg kan iøvrigt via min Ubuntu maskine se at filen ligger i video mappen.
Nogen gode bud på hvordan jeg kommer til at afspille min MKV fil fra iXtreameren?
Mangler der detaljer så bare spørg :-)

VH
Poul
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 09:07
Prøv med SMB i stedet for NFS. 
Mener faktisk også kun jeg i sin tid kunne se tomme foldere via NFS på min Xtreamer.
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 09:31
NFS er bare bedre til at at flytte store filer, frygter at det kommer til at hakke hvis jeg bruger SMB. Men vil da lige lave et SMB share for tetens skyld :-)

Redigeret af htpcbio - 05-Januar-2012 kl. 09:31
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 10:12
Nu flytter den jo som sådan ikke filen men læser/afspiller den direkte fra din NAS.

Men mener også du skal lave noget i web interfacet for din iXtreamer - prøv f.eks. at kik her : http://csaga.pbworks.com/w/page/5503949/Xtreamer%20NFS
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 11:22
Jeg prøver det lige af når jeg kommer hjem. Ja der skulle nok have stået "store mængder data"  istedet for filer. Er godt med på at den ikke "flytter" filerne, men den behandler trods alt en stor mængde data og det er NFS lidt bedre til end SMB har jeg læst. I praksis kunne jeg dog ikke mærke forskel da jeg havde det kørende på min WHS 2003, men det var jo også NFS på en Windows maskine, det fungerer forhåbentligt bedre under linux, når jeg lige lærer det at kende.
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 20:29
Og det her er så en nybegynder fejl, kan desværre kun rette i beskeden og ikke slette.

Redigeret af htpcbio - 05-Januar-2012 kl. 20:37
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 20:35
Det lykkedes desværre heller ikke med et windows share. Samme resultat som med NFS, jeg kan se folderen men ikke filerne. 

LØSNING: :-)
Men på min linux maskine tjekkede jeg permissions på folderen og fik sat read and wright, og så kunne jeg se og afspille filen. Men jeg håber ikke jeg skal gøre det på samtlige filer jeg smider på nas'en :-(

Redigeret af htpcbio - 05-Januar-2012 kl. 20:36
Til top
welliis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2012
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér welliis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 04:05
kan desværre kun rette i beskeden og ikke slette.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu