Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lunapark
Bruger
Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
|
Emne: Fremstil DVB-S signal Sendt: 30-Januar-2011 kl. 07:15 |
Hey
Har længe haft tilføjet et par ekstra tv-kanaler til det analoge kabel-TV signal. Det er foregået ved at jeg med et par løse modulatorer,
har et tiljøet et composite-video-signal, som så er sendt med ud på nettet.
Men nu bruger jeg istedet DVB-C signalet fra udbyderen. Kan man selv lave et DVB-S sinal også, hvis der er plads på nettet.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 07:56 |
De modulatorer man kan købe til konsumbrug sender på UHF, så det må du leve med. Der er ikke mange ledige frekvenser tilbage i et Kabelnet der kan bruges til dem, udstyr i dag bruger dem ikke, så det er der ikke taget højde for.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
crc-error
Ny bruger
Oprettet: 30-Januar-2011
Sted: DK
Point: 6
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:09 |
lunapark skrev:
Hey
Har længe haft tilføjet et par ekstra tv-kanaler til det analoge kabel-TV signal. Det er foregået ved at jeg med et par løse modulatorer,
har et tiljøet et composite-video-signal, som så er sendt med ud på nettet.
Men nu bruger jeg istedet DVB-C signalet fra udbyderen. Kan man selv lave et DVB-S sinal også, hvis der er plads på nettet.
|
Hvor mange kanaler har du på dit anlæg i dag?
|
 |
lunapark
Bruger
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 18:43 |
Ja præcis, jeg har sendt 3 ekstra kanaler ud på UHF nettet, da Waoo ikke har TV3 kanalerne.
Men ja jeg ved godt det er godt fyldt op, men det er gået fint.
MEN jeg efterspørger jo om det er muligt at anskaffe sig noget der laver de composit-signaler om til DVB-C istedetfor UHF?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 19:26 |
lunapark skrev:
MEN jeg efterspørger jo om det er muligt at anskaffe sig noget der laver de composit-signaler om til DVB-C istedetfor UHF? |
Det er i den professionelle verden man finder den slags, til os andre er der de Analoge.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
lunapark
Bruger
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 19:39 |
Radiomanden skrev:
lunapark skrev:
MEN jeg efterspørger jo om det er muligt at anskaffe sig noget der laver de composit-signaler om til DVB-C istedetfor UHF? |
Det er i den professionelle verden man finder den slags, til os andre er der de Analoge. |
Hehe jo jaa, men det behøver vel ikke være sådan :-) Analog er vel ikke lig med amatør og digital lig med pro :-)
Men det sgu nok noget dyrt grej så ja..
|
 |
crc-error
Ny bruger
Oprettet: 30-Januar-2011
Sted: DK
Point: 6
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 20:54 |
Mjaa.
Det er såmen ikke så dyrt igen. Man kan godt tage MUX1 og 2 ned og sætte på et kabelnet for ca. 10000. Hæng mig dog ikke op på det tal. Modulatoren i brug er ret ligeglad med om det er DVB-T eller S, blot signalet.
RETTET: Men mon ikke der er tale om en udbyder som hårdt sætter dagsorden frekvensmæssigt, samt en tvungen afsættelse af frekvenser til analoge apparater (6 MHz) ??
Redigeret af crc-error - 30-Januar-2011 kl. 21:01
|
 |