|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() Sendt: 17-Marts-2006 kl. 22:15 |
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Meget spændende. Det har taget lang tid for producenterne at få LCD paneler op i størrelse. Og plasma i samme størrelse kan ikke laves med tilstrækkeligt små pixels/celler til så høj en opløsning. Så hat's off til CMO. Hvis kildematerialet er i samme opløsning, må det være et billede, der kan sammenlignes med det bedste i biografen. DVD og digitalt SDTV i PAL er 20x dårligere opløst! Overdrevet? Næh, 3.840 x 2.160 / (720 x 576) = 20,1
|
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
kong ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Rygtet siger at oled vil overtage stille og roligt,er der nogen der kan be eller afkræfte dette? /KG |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Indtil videre er OLED noget der vinder frem i små displays. Mobiltelefoner, PDA'er o.lign. Det bruger mindre strøm end LCD, samtidig med at det både er tyndere og mere lysstærkt. Der er lavet prototyper af store OLED displays (40") men hvorvidt teknikken får fodfæste på det marked tør jeg ikke spå om. Af andre display typer på vej er SED som jeg spår en stor fremtid, hvis ikke projektet drukner i mangel på penge til udvikling. Indtil videre er skærmene 1 år forsinket. SED ligner billedrør i billede-kvalitet, med er flad som LCD og de andre typer omtalt her. Teknisk set er det måske det mest lovende til fremtidens TV. Men fremtidens TV opløsning bliver nok de 3840x2160 uanset display type. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
JVC Viste allerede på IFA i Berlin en projektor med samme opløsning i omkring 500" det var en enorm detaljerigdom man opnåede.
|
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, projektorer bliver nok også det første sted, hvor vi kan købe produkter med opløsningen 3840x2160 Ved du om den JVC model kommer i handlen, eller om det kun var en laboratorie prototype - for at vise fremtidens muligheder ? /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
kong ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Hej,hvorfor jeg nævte det med OLED var at der var en eller anden fætter i fjernsynet,som stod og fortalte at inden 2010 ville de være på markedet og har frarådede folk at købe de vildt dyre fladskærme når de alligevel ville blive smidt ind i soveværelset om 4-5 år ;-) /KG |
|
![]() |
|
![]() |
Kender dem godt - de dersens fætre Især indenfor IT-verdenen er der en masse kloge hoveder, som mener at vide hvilken vej udviklingen går. Og så æder de et par kameler nogle år senere, hvis nogen overhovedet kan huske hvad de forudså. Jeg tør dog ikke spå om hvilken display type der sælger bedst i 2010. Det eneste jeg tør spå om, er at udviklingen slet ikke er toppet endnu. Skærmene bliver bedre og bedre, mens priserne falder og falder. Så et rent praktisk råd, er at man skal købe efter det nuværende behov. Man kan simpelthen ikke købe fremtidssikret indenfor TV-apparater lige nu. På den måde har ham fætteret i TV helt ret - inden grund til at forkøbe sig på dyre modeller alene af den grund, at så holder de nok til 2015 - for inden hænger det nok i soveværelset Nå ja, og så tør jeg spå om at opløsningen 3840x2160 vil være den mest ideelle til visning af HDTV - i 2010 /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |