Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jimmbo
Guld medlem
Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 16:04 |
Jeg kan ike helt forstå. Hvad er det den Profile 2 kan som de gamle ikke kan? Er det bare sådan noget gail, som at hente ringetoner og sådan noget?
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 16:48 |
Jimmbo skrev:
Jeg kan ike helt forstå. Hvad er det den Profile 2 kan som de gamle ikke kan? Er det bare sådan noget gail, som at hente ringetoner og sådan noget?
|
Den kan gå på nettet og finde nogle ting omkring filmen for dig. Profile 2.0 er altså kun til Über-nørder. Ikke noget jeg i mine vådeste drømme tænker på. Desuden er det stadig løgn hvad der står i den artikkel. En Profile 1.0 afspiller kan godt afspille en Profile 2.0 disk. Den kan bare ikke afspille det indhold, som er lavet til 2.0 og 1.1. Det er altså kun de speciele sektioner af disken som kræver en nyere afspiller. Filmen vil altid kunne afspilles.
|
 |
Wazix
Bruger
Oprettet: 22-Februar-2006
Point: 70
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 18:15 |
Sådan har det været i nogle år efterhånden, at det der er nyt idag og er forældet imorgen...!
|
Tv: Samsung PS64D8005
Amp: Primare SPA22 HD AV
CD: Primare DVD26
Tuner: Primare T23
BD/DVD: Pioneer BDP-LX70A
Front: Canton 509DC
Center: Canton 505DC
Bag: Tangent EVO5
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 18:17 |
Nagash skrev:
Jimmbo skrev:
Jeg kan ike helt forst�. Hvad er det den Profile 2 kan som de gamle ikke kan? Er det bare s�dan noget gail, som at hente ringetoner og s�dan noget?
|
Den kan g� p� nettet og finde nogle ting omkring filmen for dig. Profile 2.0 er alts� kun til �ber-n�rder. Ikke noget jeg i mine v�deste dr�mme t�nker p�. Desuden er det stadig l�gn hvad der st�r i den artikkel. En Profile 1.0 afspiller kan godt afspille en Profile 2.0 disk. Den kan bare ikke afspille det indhold, som er lavet til 2.0 og 1.1. Det er alts� kun de speciele sektioner af disken som kr�ver en nyere afspiller. Filmen vil altid kunne afspilles.
|
Så det har intet med bedre billede eller lyd at gøre?
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
Zavior
Bruger
Oprettet: 12-April-2007
Sted: Denmark
Point: 165
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 19:18 |
Der var jeg sku lige ved at blive bange. Så længe at jeg kan se selve filmen
har jeg ikke noget at bruge 1.1 eller 2.0 til...
|
 |
Gaco
Bruger
Oprettet: 13-December-2007
Point: 95
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 19:32 |
Jimmbo skrev:
Så det har intet med bedre billede eller lyd at gøre?
|
Nope intet. 1.1 giver mulighed for PiP (Picture in Picture), f.eks. interview med instruktøren i et lille interaktivt billede mens filmen kører eller måske et lille billede totalt stripped af alle former for computergrafik og specialeffects mens filmscenen kører osv. - muligvis andre avancerede interaktive features, men PiP er faktisk det eneste jeg endnu har hørt er forskellen mellem 1.0 og 1.1. 2.0 giver minimum 1gb memory + netadgang med alt hvad det indebærer. Så hvis man vil hente ringetoner, trailere, spille små flash-agtige spil mod hinanden osv, dvs alle features der har noget med et netforbindelse at gøre, så er 2.0 det man skal have. Så kan man selv vurdere ens behov om de ligger på 2.0, 1.1 eller, hvis man kun er til selve filmen og det traditionelle ekstra materiale, 1.0.
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 19:53 |
Gaco skrev:
Jimmbo skrev:
S� det har intet med bedre billede eller lyd at g�re?
|
Nope intet. 1.1 giver mulighed for PiP (Picture in Picture), f.eks. interview med instrukt�ren i et lille interaktivt billede mens filmen k�rer eller m�ske et lille billede totalt stripped af alle former for computergrafik og specialeffects mens filmscenen k�rer osv. - muligvis andre avancerede interaktive features, men PiP er faktisk det eneste jeg endnu har h�rt er forskellen mellem 1.0 og 1.1.
2.0 giver minimum 1gb memory + netadgang med alt hvad det indeb�rer. S� hvis man vil hente ringetoner, trailere, spille sm� flash-agtige spil mod hinanden osv, dvs alle features der har noget med et netforbindelse at g�re, s� er 2.0 det man skal have. S� kan man selv vurdere ens behov om de ligger p� 2.0, 1.1 eller, hvis man kun er til selve filmen og det traditionelle ekstra materiale, 1.0.
|
Great, så behøver jeg ikke at blive nervøs, for de funktioner er jeg ligeglad med.
|
|
 |
GrillBiller
Bruger
Oprettet: 29-Juli-2007
Point: 146
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 20:13 |
He... Min færden forbi dahf, avs, highdefdigest og dailyrush har jeg fået den
opfattelse at en Blu ray købere, bruger alle metoder til at gennemtrumfe at
blu ray er bedst pga. den har mere plads til ekstra materiale...
men når man så spørger en om de ser ekstra materiale... Nej det gør de
ikke.
|
 |
vclarke
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 20:49 |
GrillBiller skrev:
He... Min færden forbi dahf, avs, highdefdigest og dailyrush har jeg fået den opfattelse at en Blu ray købere, bruger alle metoder til at gennemtrumfe at blu ray er bedst pga. den har mere plads til ekstra materiale... men når man så spørger en om de ser ekstra materiale... Nej det gør de ikke. |
Ok - dér fik du "os" 
|
 |
Zavior
Bruger
Oprettet: 12-April-2007
Point: 165
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 22:23 |
Min mening om det nye interaktive media som Blu-Ray med Java og HD-
DVD med HDi er i stand til er stærkt overvurderet. Syntes virkelig ikke
springet fra DVDens interaktive til HDi er synderlig stor. Og hvad har
Hollywood så tænkt sig at bruge Java og HDi til?
Download trailers (Hvorfor ligger de ikke på skive i HD?)
Download The making of (Smid dem dog på skiven i HD tak?)
Små ligegyldige spil (ping pong hygligt nok at man kan spille mens man
ser film eller?)
Opdateringer til film? (Patch 1.3.7 Han Solo shoots first update)
Kan sikkert brugs til noget mere fornuftigt.. ?
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 22:52 |
vclarke skrev:
GrillBiller skrev:
He... Min færden forbi dahf, avs, highdefdigest og dailyrush har jeg fået den opfattelse at en Blu ray købere, bruger alle metoder til at gennemtrumfe at blu ray er bedst pga. den har mere plads til ekstra materiale... men når man så spørger en om de ser ekstra materiale... Nej det gør de ikke. |
Ok - dér fik du "os" 
|
Ham skal du ikke tage dig af, hans argumenter er lige så gode på dahf. Men som svar på tiltale Grillbiller, hvor er jeres film på over 30GB på HD DVD? Vi finder nok aldrig ud af om de 20GB ekstra betyder noget for filmens trasfer, for de som udgiver på begge formater, (bl.a. Warner) bruger det samme trasfer på begge udgivelser.
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 17-Januar-2008 kl. 15:05 |
Gaco skrev:
2.0 giver minimum 1gb memory + netadgang |
Nu er Wikipedia selvf. ikke den endegyldige sandhed, men de skriver at Profile 2.0 kun kræver 64kb RAM og 1GB storage.
Wikipedia om Blu-Ray.
|
 |