recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Friedels stuealter (Opdateret 2014)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Friedels stuealter (Opdateret 2014)

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

uden at ane den?Det jeg mente at du ikke kunne ane hvor den står.

men tak for rådet vil jeg prøve lidt senere? skal jeg så bare gå ind i setup og sætte den på et antal db og så bare stille mig nogle forskellige steder?

Det skal du nok prøve dig frem til,men receiveren skal nok stå mellem 80 Hz/100 Hz,min står på 80Hz.

Min sub er skruet halvt op på volumen,ca.på 8db,frekvens 80.

ang harmonyen så går jeg ud fra med retningsbestem mener du om man skal holde den ud fra de enheder man vil bruge og ja det skal men hvilket er pisse irrereterende. som du kan se står min forstærker jo ude i siden og der er det værst. der skal jeg holde den lidt ud og så mod forstærkeren. dette er noget jeg vil undgå og derfor køber jeg en RF extender. Ellers er den rigtig lækker og det er fedt at når man skal se film så det lige ét tryk og så er vi igang.Takker for svaret for Harmony.

Hold da køft min sub står på 60Hz nu og 3db mange tak for det synes også godt jeg ville kunne mærke den lidt mere men var ikke sikker:D

og selv tak:D

[QUOTE=McNiklas]Alt i alt en rigtig fed hjemmebio, og det er godt at se det ikke kun er mig der ser Disney Channel

DC er altid godt lige at se haha:D men tak for rosen kunne bare godt være fedt med lidt ekstra penge har set på dba en optoma hd65 inkl 76" lærred, ophæng, 10m hdmi kabel og vga kabel til 3700kr

Optoma er jo altid god, har selv en Optoma HD75

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger slettet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 15:38
Et rigtigt smagsfuldt set-up
Umiddelbart ligner det top dollar, tror ikke nogen vil være i stand til at presse bedre kvalitet ud for de samme kroner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Umiddelbart ligner det top dollar, tror ikke nogen vil være i stand til at presse bedre kvalitet ud for de samme kroner.
Måske mit
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Måske mit

arh, det vil jeg nu ikke mene bare vent til jeg også for mig en projektor:D
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 16:23

så fik jeg mine biograf skilte op:D

kom afmed 170 ialt og så har jeg et helt sæt skilte til:D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 17:17

så fik jeg mine biograf skilte op:D

kom afmed 170 ialt og så har jeg et helt sæt skilte til:D

THX?

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 17:56
ingen kommentare
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 18:21
Jo, jo - du kan da godt få et par kommentarer.

Det ser godt ud med skiltene - så er man advaret om, hvad der venter én af vellyd. Og du er flot kørende, hvad angår dit system.

I dit tilfælde bedre lyd, end hvad jeg er i stand til at diske op med. Jeg kører med nogle halvgamle store Avance-højtalere - det er et dansk mærke - foran og andre Avance-højtalere som center og baghøjtalere. Jeg vil tro, at dine har mere kontrol over musikken , men der er godt gang i den til det hifi-niveau, jeg befinder mig på.

Som du, har jeg også mit setup på tværs i rummet for tiden, hvad jeg har haft i et års tid. Det er tæt og hyggeligt, men da fronthøjtalerne står tæt, vil det blive godt at få bredt lydbilledet mere ud igen.

Derudover er man, som du er inde på, fri for at vifte besværgende med sin fjernbetjening til de apparater, der står på tværs af tv'et.   

Til gengæld vil et mere rigtig lydbillede give lidt mere lysindfald ved mit tv, specielt hvis jeg får taget mig sammen til at købe et plasma-tv, men det må jeg så evt. mørklægge mig ud af til den tid, hvis det skulle være et problem.

God fornøjelse med dit system. Godt gået i din alder - ligesom McNicklas i øvrigt, hvis han skulle læse med
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 21:31
mange tak for de rosene ord:D

og ja tror lyden vil blive bedre når de får mere plads:D

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Det ser godt ud med skiltene - så er man advaret om, hvad der venter én af vellyd. Og du er flot kørende, hvad angår dit system.

I dit tilfælde bedre lyd, end hvad jeg er i stand til at diske op med. Jeg kører med nogle halvgamle store Avance-højtalere - det er et dansk mærke - foran og andre Avance-højtalere som center og baghøjtalere. Jeg vil tro, at dine har mere kontrol over musikken , men der er godt gang i den til det hifi-niveau, jeg befinder mig på.

Som du, har jeg også mit setup på tværs i rummet for tiden, hvad jeg har haft i et års tid. Det er tæt og hyggeligt, men da fronthøjtalerne står tæt, vil det blive godt at få bredt lydbilledet mere ud igen.

Derudover er man, som du er inde på, fri for at vifte besværgende med sin fjernbetjening til de apparater, der står på tværs af tv'et.   

Til gengæld vil et mere rigtig lydbillede give lidt mere lysindfald ved mit tv, specielt hvis jeg får taget mig sammen til at købe et plasma-tv, men det må jeg så evt. mørklægge mig ud af til den tid, hvis det skulle være et problem.

God fornøjelse med dit system. Godt gået i din alder - ligesom McNicklas i øvrigt, hvis han skulle læse med
Jo tak jeg læser altid med
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 21:40
He He
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Hvad med mig?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu