recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FRIT TV-VALG - Hvornår og hvordan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FRIT TV-VALG - Hvornår og hvordan

Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Løbende aftaler skal først afvikles, det står også i recorder artiklen. Og rom blev ikke brygget på een dag

Og løbende aftale med f.eks. Yousee siger minimum 1 år + udgangen af et kvartale og med nyboks aftale (30,- om måneden) ofte yderligere 2 år, så......
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Løbende aftaler skal først afvikles, det står også i recorder artiklen. Og rom blev ikke brygget på een dag

Det er jeg med på, men jeg har ikke en kopi af kontrakten, så jeg ved reelt ikke hvad der står i den. Problemet er nok også at dem jeg har kontakt til slet ikke er interesserede i at bygge. Så kommer det nemt til at tage sin tid:)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 20:53
Håber jeg kan blive hos YouSee . Synes deres grundpakke er fornuftigt skruet sammen til en absolut rimelig pris . Og så kører de vel med markedets højeste bitrate = bedste kvalitet på HD kanalerne . . ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 22:05
Du har nok ret i forhold til at der ligger en aftale som binder dig via jeres forening.

Sådan som jeg forstår vores net, så er terminologien der bruges om "Frit Valg" lidt med modifikationer. Vi er bundet af Yousee. Ønsker man som beboer at have noget andet, så er det kun muligt at opsige sit Yousee abonnement, mod en mindre årlig betaling til drift og vedligehold af nettet (et par hundrede kr/år forlyder det fra flere kilder)

Dvs beboer har:
- mulighed for at opsige yousee abb (det er nyt)
- tilmelde sig alle andre udbydere som IKKE leverer via COAX (det er spærret kun til yousee), hvilket også var en mulighed før.

I begge tilfælde falder der en månedlig betaling på en 10-20kr for drift og vedligehold at foreningens fælles anlæg, uanset om man bruger det eller ej. Dette fordi alle parcellerne er også automatisk medlem af antenneforeningen.

Så tilbage til dit spørgsmål, så tror jeg helt sikkert du over tid kan komme ud af yousee bindingen, men jeg tvivler på at du kan vælge andre udbydere som leverer via COAX. 
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Du har nok ret i forhold til at der ligger en aftale som binder dig via jeres forening.

Sådan som jeg forstår vores net, så er terminologien der bruges om "Frit Valg" lidt med modifikationer. Vi er bundet af Yousee. Ønsker man som beboer at have noget andet, så er det kun muligt at opsige sit Yousee abonnement, mod en mindre årlig betaling til drift og vedligehold af nettet (et par hundrede kr/år forlyder det fra flere kilder)

Dvs beboer har:
- mulighed for at opsige yousee abb (det er nyt)
- tilmelde sig alle andre udbydere som IKKE leverer via COAX (det er spærret kun til yousee), hvilket også var en mulighed før.

I begge tilfælde falder der en månedlig betaling på en 10-20kr for drift og vedligehold at foreningens fælles anlæg, uanset om man bruger det eller ej. Dette fordi alle parcellerne er også automatisk medlem af antenneforeningen.

Så tilbage til dit spørgsmål, så tror jeg helt sikkert du over tid kan komme ud af yousee bindingen, men jeg tvivler på at du kan vælge andre udbydere som leverer via COAX. 

Så Frit TV valg, tjaaa
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 22:17
Det er nok nærmere frit fravalg, men det er imo også en betydelig forbedring i forhold til at være tvunget til at betale tusindvis af kr,- for underholdningstv man ikke ser. Jeg er meget glad for at der endelig sker noget på området. Bedre sent end aldrig
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 05:52
Jeg synes det er sørgeligt, at en egoismen endnu en gang har gjort sit indtog i dagens Danmark. Angry

Hvorfor skal alle de mange beboer-, grundejer- og antenneforeninger og deres mange mange tv seere, få ødelagt alle deres gode og billige sociale aftaler med udbyderne ?  
Og så pga., at der sidder en lille skare liguster egoister, som kun tænker "mig, mig og atter mig" og "jeg vil ikke" og bla, bla, bla - "stream mig her og stream mig der".

Der er stadig mange hundredetusindevis af flow tv seere, som synes det er rart, at kunne se ganske alm. tv - især når deres tv-pakker kan forhandles ned i en fhv. god pris. Og samtidig ha' et bredt udsnit af kanaler, som kan berige den enkelte seer. 
Nu er det så blevet spoleret, af folk der har svært ved, at se ud over deres egen næsetip.Unhappy 
Det er dæleme en trist tendens og retning samfundet bevæger sig hen imod. Disapprove

Redigeret af Roland - 03-Juni-2016 kl. 06:00
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 06:17
Roland, du har fuldstændigt ret......

Men bare vent, når nu de finder ud af, at de skal betale 500-600 kroner om året, for et stik i væggen de ikke har tænkt sig at bruge.
Óg når de så "opdager", hvor ringe kvalitet der streames i og at indendørs antenner er noget lort. Ja så bliver de overrasket over, at nu skal de betale lige så meget for grundpakken som de gør i dag - plus 5-600 kroner for stikket i væggen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes det er sørgeligt, at en egoismen endnu en gang har gjort sit indtog i dagens Danmark. Angry

Hvorfor skal alle de mange beboer-, grundejer- og antenneforeninger og deres mange mange tv seere, få ødelagt alle deres gode og billige sociale aftaler med udbyderne ?  
Og så pga., at der sidder en lille skare liguster egoister, som kun tænker "mig, mig og atter mig" og "jeg vil ikke" og bla, bla, bla - "stream mig her og stream mig der".

Der er stadig mange hundredetusindevis af flow tv seere, som synes det er rart, at kunne se ganske alm. tv - især når deres tv-pakker kan forhandles ned i en fhv. god pris. Og samtidig ha' et bredt udsnit af kanaler, som kan berige den enkelte seer. 
Nu er det så blevet spoleret, af folk der har svært ved, at se ud over deres egen næsetip.Unhappy 
Det er dæleme en trist tendens og retning samfundet bevæger sig hen imod. Disapprove

Tjaaaa - jeg sidder i en anden situation. Jeg betaler ca 450-500 kr. pr. måned for et signal jeg så godt som slet ikke bruger. Jeg er til HBO, Netflix og YouTube (og BD når det skal være godt). Jeg vil fint kunne undvære flow-tv.
Men tilpas mange i min forening synes at det er ok at jeg skal betale så meget for noget jeg ikke bruger, så de selv kan få det til en bedre pris.
Jeg ved ikke hvad det er for et egoistisk samfund disse mennesker kommer fra, men i min verden er det ikke i orden at stavnsbinde folk til en betragtelig udgift.
Så for mig lyder for mig som om at vi netop bevæger os væk fra folk der ikke kan se udover deres egen næsetip.
Men det er da rart for mine naboer at jeg giver en klink til deres TV-signal, så de kan se alle mulige fodboldkanaler.
Trist tendens? - Det er jeg meget uenig i.
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 08:48
Første gang jeg flyttede ind et sted med kabeltv havde vi mulighed for at vælge det fra - det gav dog nærmest ingen mening da vi skulle betale 50 kroner i måneden til vedligehold og den lille pakke kostede 70 kroner i måneden.
Jeg kan da godt se at det er lidt egoistik at jeg ikke vil blive ved med at betale for yousee - så snart jeg kan slippe. - Men er dælme træt af at være tvunget til at betale 175 kr i måneden for en minimums pakke hvor de eneste danske kanaler er ud over dr er tv3, kanal5 og tv2. (Jeg ser kun DR) - Det er kun for at få nogle penge ind så de kan holde prisen nede på fuldpakken.

Nu tjener jeg okay, men havde jeg været på overførselsindkomst ville jeg da være endnu mere træt af det.

Og så skal jeg nok lade være med at begynde at råbe op om at der er er så mange reklamer på kanaler jeg har betalt for - med de priser burde de sku være reklame fri.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

De virkelige egoister er og var dem der under dække af "solidaritet" ikke kunne få nok og med smalle flertal gennemtvang at hele beboerforeninger blev tvangsindlagt til den aller største kabeltv pakke, som de ikke selv vil betale for. Så hellere gennemtvinge at naboen også skal være med så man selv kan få lidt rabat. Det er ganske enkelt ubegribeligt at det overhovedet har været lovligt på noget tidspunkt. Hvis man overførte det princip til nogen som helst anden vare ville det lyde så absurd at ingen ville lægge navn til det.

Det er også påfaldende at de som har haft mulighed for at melde fra, så bliver præsenteret for helt urimelige regninger for "vedligehold". De beløb der er nævnt afspejler jo ikke den reelle pris. Man kan så undre sig over hvem der opkræver sådanne beløb og hvad beregningsgrundlaget er. I mine øre lyder det som stavnsbinding af bagvejen, men det overrasker mig ikke det mindste at kabelyv folket har fundet endnu en måde at hive penge op af lommen på folk der gerne vil have lov at være fri for kabel-tv.

Redigeret af Flash! - 03-Juni-2016 kl. 09:13
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 09:55
Om glasset er halvfuldt eller halvtomt, vil altid være til diskussion. Fakta er at DK er forrest hvad angår foreninger, som giver medlemmerne fordele frem for hvad man som enkelt individ kan opnå. Ergo er foreninger et "nødvendigt onde" for at få de aller bedste priser på TV pakker, det er fakta! Den opsplitning der kommer med "frit valg), vil komme til at fordyre TV pakkerne.

No shit siger streaming folket, det rager os en skid! Ok, men det er altså grundtanken i vores samfund at deles om udgifterne, hvad enten vi gør brug af ydelsen eller ej. Når det så er sagt, er det blevet alt for svimlende dyrt med de TV pakker, så jeg forstår folks harme over at være stavnsbundet til dem. Men hvorfor er der ingen der kommer med et modspil via foreningerne, når Yousee kommer tromlende, og siger fra; det vil vi ikke betale!?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 17>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu