recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FRIT TV-VALG - Hvornår og hvordan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FRIT TV-VALG - Hvornår og hvordan

Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 09:57
Nu var det ikke meningen, at der skulle kastes mudder mellem dem, der vil beholde bindingen af folk til deres pakker og dem der ikke vil beholde bindingen, men vil lade folk slippe for at betale TV signal til deres lejlighed.

Det var mere

Hvornår tror I det kan lade i sig gøre ?

Hvad er alternativet for dem der gør det, og som fortsat  vil kunne se Flow TV, bare ikke med den nuværende udbyder ?

Er der nogen, der har prøvet at "melde sig ud" og som allerede har erfaringer ?

Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 10:16
Hos os kan jeg ikke forestille mig at der kan bruges en anden leverandør af flow tv via coax. Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være relevant. Folk melder sig vel ikke fra med det formål at se det samme men leveret af nogle andre. Det kommer der næppe andet end bøvl ud af. Jeg går ud fra at langt de fleste der melder fra gør det fordi de netop ikke gider flow tv og enten hellere vil se noget andet eller vil ud i solen :)

I det omfang jeg kan melde fra, så har jeg mulighed for at bruge en lille antenne, hvis jeg vil have DR eller Boxer/tv2. Det testede jeg af andre årsager for et par år siden og det virker fint. Ellers tror jeg da at folk gerne vil bruge pengene på streaming i stedet. Min fremtidige løsning kunne sagtens være antenne plus dtreaming.

Redigeret af Flash! - 03-Juni-2016 kl. 10:20
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hos os kan jeg ikke forestille mig at der kan bruges en anden leverandør af flow tv via coax. Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være relevant. Folk melder sig vel ikke fra med det formål at se det samme men leveret af nogle andre. Det kommer der næppe andet end bøvl ud af. Jeg går ud fra at langt de fleste der melder fra gør det fordi de netop ikke gider flow tv og enten hellere vil se noget andet eller vil ud i solen :)

I det omfang jeg kan melde fra, så har jeg mulighed for at bruge en lille antenne, hvis jeg vil have DR eller Boxer/tv2. Det testede jeg af andre årsager for et par år siden og det virker fint. Ellers tror jeg da at folk gerne vil bruge pengene på streaming i stedet. Min fremtidige løsning kunne sagtens være antenne plus dtreaming.

Det hedder "Frit valg af tv-distributør" og meningen med lovforslaget var, at folk individuelt kunne udskifte den nuværende  dyre tv-distributør i deres ejendom, som de er bundet til, med en billigere tv-distributør.

Ellers skulle lovforslaget hedde "udmelding af kollektiv TV-distribution"

De fleste ejendommen med fællesantenne har en klausul om, at der ikke må sættes antenner og paraboler op udendørs 
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 10:48
Der er jo kun frit valg i det omfang der er nogen der leverer på den pågældende adresse. I de fleste tilfælde vil det sikkert være langt det nemmeste at fortsætte med det man har hvis det der leveres er et produkt man er interesseret i. Jeg er ikke klar over om den nye lov åbner op for at f.eks. Yousee skal gøre deres antennesnlæg tilgængelige for andre leverandører. Jeg vil også tro at det er en akademisk debat, da det nok ikke bliver billigere af den grund.
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Det hedder "Frit valg af tv-distributør" og meningen med lovforslaget var, at folk individuelt kunne udskifte den nuværende  dyre tv-distributør i deres ejendom, som de er bundet til, med en billigere tv-distributør.

Ellers skulle lovforslaget hedde "udmelding af kollektiv TV-distribution"

De fleste ejendommen med fællesantenne har en klausul om, at der ikke må sættes antenner og paraboler op udendørs 

F.eks. Recordere skriver : 

"Per 1. juli 2016 er der frit valg af tv-leverandør for de fleste,  så alle beboere kan få frit valg.

Læs mere: http://www.recordere.dk/2016/05/loven-frit-tv-valg-vedtaget/#ixzz4AVL8E3hf
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 10:55

Der er jo kun frit valg i det omfang der er nogen der leverer på den pågældende adresse.

Ja, der er jo kun en, der normalt kan levere til ejendommen, og nej, Yousee er ikke forpligtet til at lade andre TV distributører komme ind på deres netværk

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 10:58
Som jeg har forstået hele problematikken, så vil der netop blive åbnet op for frit valg af leverandør - på akkurat samme måde, som det skete med internet- og fastnet leverandører.

M.v.h.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 11:00
Jeg tror faktisk at vi har forbud mod antenner og paraboler på altanerne, men det er da også en bebat der er værd at tage hul på. Udover at tjene til en pænere bygning, kan den slagsforbud også tjene til at gøre livet besværligt for dem der ikke gider kabel og som godt kan nøjes med DR og burde jo ikke være meningen.
Man kan godt finde diskrete dvb antenner som ingen kan have noget imod, med mindre formålet er at gøre livet besværligt for folk under påskud af æstetiske årsager. Når man kigger på hvad folk ellers har ad prpeller, lys, baldakiner mv., så har jeg vanskeligt ved at se hvordan man med rimelighed kan håndhæve den slags forbud, hvis ellers folk kan styre sig og undlader at opsætte grimme antenner.
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som jeg har forstået hele problematikken, så vil der netop blive åbnet op for frit valg af leverandør - på akkurat samme måde, som det skete med internet- og fastnet leverandører.

M.v.h.

Ja, ligesom man kan få el fra en anden el leverandør, eller telefoni fra en anden teleleverandør eller Hiber igennem Yousee´s net

Sådan tror jeg også politikerne har troet det automatisk kunne blive, men men men.

Jeg kan ikke se, hvordan det teknisk kan lade sig gøre, når vi taler TV signal, eller hvordan der kan være plads i kablerne / frekvenser

Frit TV-Valg = udmelding af stavnsbindingen og intet andet
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 11:08
Hvad paraboler angår, så er de rigtig nok meget grimme (imo) og jeg er sikker på at der står i vedtægterne at vi ikke må have dem, men var det ikke en sag ved menneskerettighedsdomstolen for nogle år siden der underkendte forbud mod paraboler pga hensynet til ytringsfrihed og fri adgang til information. Kan ikke huske det. Må lige Google lidt...
Bortset fra det kan jeg heller ikke rigtig forestille mig at man kan forbyde paraboler på altaner hvis folk kan holde dem inde på altanen.

Redigeret af Flash! - 03-Juni-2016 kl. 11:09
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 11:09

Jeg tror faktisk at vi har forbud mod antenner og paraboler på altanerne, men det er da også en bebat der er værd at tage hul på. Udover at tjene til en pænere bygning, kan den slagsforbud også tjene til at gøre livet besværligt for dem der ikke gider kabel og som godt kan nøjes med DR og burde jo ikke være meningen.
Man kan godt finde diskrete dvb antenner som ingen kan have noget imod, med mindre formålet er at gøre livet besværligt for folk under påskud af æstetiske årsager. Når man kigger på hvad folk ellers har ad prpeller, lys, baldakiner mv., så har jeg vanskeligt ved at se hvordan man med rimelighed kan håndhæve den slags forbud, hvis ellers folk kan styre sig og undlader at opsætte grimme antenner.

Der er nok flere holdninger til hvad der er en grim antenne / parabol og hvad der ikke er, men ja, det ser ud til at folketinget ikke har tænkt på den situation
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 11:12
Så kommer det til at ligne dette :

Redigeret af mich61 - 03-Juni-2016 kl. 11:14
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 17>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu