|
Frit valg kræver Fuld pakken |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2014 kl. 19:03 |
Kære Forum
Jeg er i gang med at undersøge hvilke muligheder jeg har for at få et par kanaler udover dem, som er i grundpakken. Antenneforening: Odense Vest Antennelaug, som får signal fra Stofa. I den forbindelse overvejede jeg bare at bruge "frit valg", men tilsyneladende kan det ikke umiddelbart lade sig gøre, da man SKAL have fuld pakken for det. Alternativt kan man anskaffe sig Stofas boks og se frit valg kanaler via den sendt via internettet (http://odense-v.dk/?page_id=141). Mit spørgsmål er egentlig bare: Kan det virkelig passe? Det er da slet ikke hvad jeg forbinder med frit valg? Og hvis kanalerne leveres via internet, kan de da umuligt bliver på samme niveau som via kabel? Redigeret af urup - 22-December-2014 kl. 19:06 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tilsyneladende er Stofas ide om frit valg anderledes end You See. Hos dem skal man have Grundpakke, så kan man bygge videre på den, enten ved at købe nogle extra kanaler, eller f.eks selv vælge hvilke kanaler der skal være i Mellem og Fuldpakke, de pakkers pris bliver det samme som standard pakkerne. De kanaler der fås via deres Web TV følger de kanaler man vælger på TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
Tror nu dem der har skrevet det ikk helt ved, hvad de snakker om.
"et nyt Smart tv med wifi til trådløst internet og samtidige køber et CA modul & kort hertil." 1. Hvis det her smart tv skal hente kanalerne via internettet og wifi, så er der ikke brug for CA modul. 2. Hvis det her tv skal hente dem via antenne signalet, skal der bruges et CA modul, men så er der ikk brug for wifi og smart tv. Tror det virker som hos Yousee, men de skriver det på en kluntet måde. |
|
![]() |
|
Viby Sjælland ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
Det lyder mere som om din egen antenne forening har lavet sine egne pakker mm.
Stofa's frit valg er magen til Yousee kun grundpakken er nødvendig. Og Stofa leverer ikke TV via internet, internet bruges kun hvis der skal være start forfra mm. Og når der ses på hjemmesiden (Stofa's) så ser det ud til at der ermulighed for frit valg, så kontakt Stofas kundeservice. Tjek også din egen adresse på Stofa.dk |
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
@DiscomanDK
Nej, jeg synes bestemt også det lyder underligt og forventede at det skulle virke på samme måde som hos yousee. @Viby Sjælland Jeg kan finde sagtens finde min adresse på stofa.dk. Der er dog en af de kanaler jeg er interesseret i, som ikke kan fås som frit valg (TLC) da min antenneforening åbenbart ikke vil udbyde den via stofa (Fik jeg at vide i dag, da jeg ringede til Stofas kundeservice). Jeg er dog blevet lidt forvirret af Stofas hjemmeside, fordi grundpakken ifg. den koster 159,-/md, men jeg giver kun 78,-/md for den via huslejen (bor i et almennyttigt boligselskab). Jeg går ud fra at boligselskabet har fået noget mængderabat og vi får også rabat fordi boligselskabet selv vedligeholder vores interne net. Mellempakken koster 300,-/md ifg. stofas hjemmeside. Så lige nu kigger jeg på hvad mellempakken egentlig koster, for den har alligevel alle de kanaler jeg ønsker. For så er spørgsmålet om prisen på mellempakkens kanaler er differencen mellem grundpakken med rabat eller uden rabat og mellempakken? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
@urup, du kan nok ikke regne med prisen på Stofas hjemmeside når der er foreningsrabat.
De almindelige 2015 priser hos Stofa bliver 189, 325 og 499. for de tre pakker.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Hos YouSee ligger de krypterede betalingskanaler (Ekstrakanaler m.v.) i Grundpakkens frekvensområde. De slipper derfor gennem frekvensfiltrene hos alle, blot de har Grundpakken.
Men i din antenneforening sendes de krypterede kanaler med frekvenser der spærres af filtre, hvis man ikke har den fulde pakke. Årsagen til at man gør sådan, kender jeg ikke. Men måske har man ikke som YouSee i tide sikret sig tilstrækkelig stor plads til ekstrakanalerne i den lille pakkes frekvensområde. Og nu kan det være meget besværligt at få lavet om på det. Redigeret af Vilhelm - 25-December-2014 kl. 13:31 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
@Brixen
Nej, jeg regner også med at kontakte Stofa efter jul. @Vilhelm Min forvirring skyldes blot, at jeg forventede at Stofa/min antenneforening gjorde det samme som Yousee. Jeg er klar over at der bruges filtre til at adskille de forskellige pakker, men synes det er lidt frækt (og vel egentlig heller ikke korrekt) at kalde det frit valg, når man skal have fuld pakken for at bruge funktionen. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det giver absolut ingen mening, at der kun kan vælges når man har fuldpakke, for så har man jo kanalerne i forvejen, udover dem der så ikke er i fuldpakke, og skal de så vælges til, så bliver det dyrt, og har selv sagt intet med fritvalg at gøre. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
uhm jeg har tidligere på året fået oplys af man godt kan få fri valg ud fra den lille pakke her i Aalborg ( an-tv), og 5 kr par kort ud over den første. men der er nok forskel på det over landet.
så spørg stofa hør efter hvad det rigtige svar er, for her i Aalborg var der først på året mange forkerte oplysning som i sig selv nok gjorte at Stofa mistede mange mvh jan |
|
Mvh Jan B
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |