|
front wide vs. front high |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
gad vide hvad det gør for dynamikken? For at være forudindtaget - ikke noget godt.. |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Kommer jo meget an på om folk husker at skalere på forstærkerdelen når nu antallet af højttalere skaleres op.
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Hvis der var stor nok efterspørgsel, mon man kunne få HifiKlubben eller KT-Radio til at give en demo af de forskellige matrix-surround-modes? Er sikker på, at folk ville møde op for at lytte.
|
||
![]() |
||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
|
Det var noget jeg har roddet med tidligere, jeg har ikke lige grej til at gøre det pt. Jeg har ikke prøvet det du nævner, altså mens begge dele er aktiveret også pille kablerne til wide ud. Jeg prøvede 9.3 indstillingen bare at nærlytte til det hide og wide, og det virker rigtigt, det der kommer ud. Den anden opsætning var jeg inde i menuen og skifte setup til enten wide eller hide. Igen, er jeg nødt til at nævne at det lød rigtigt, også med Height. I en action scene kunne de være helt tavse, bortset fra når helekopteren kom eller når der blev skudt op i loftet, og ikke alt muligt andet der kom ud af højttalerne. På Denon er der en funktion der hedder noget med stage heigt de kan justeres i niveauer, og her kan det godt gå galt. Får den får meget knald lyder det uvirkeligt, omvendt, står den rigtigt kan det hjælpe meget. Især et af de setup jeg har prøvet med var centerhøjttaleren ca 40 cm under tv'et, hvilket var ret tydeligt at det ikke lød som om stemmerne kom ud af tv'et, når stageheigt står rigtigt blev dialogen hævet uden det lød unaturligt. Det kræver nogle gode audyssey målinger og derefter en del tweaking, men så kan man komme rigtig langt, især med height. |
||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
Jeg ikke prøvet Wide. Men har haft high for at prøve det. Nogle film virker det top nice. Men andre film forsvinder surround lyden op i front high. Så jeg ville vente til atmos
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Jeg mente faktisk at du skulle prøve at trække stikket ud til alle de andre højttalere, ikke kun wide, så du kun kan høre hvad der kommer ud af højdekanalerne. Det giver meget klar besked om hvad processoren mener skal i højdekanalerne. Det samme kan man prøve med surroundkanalerne i et traditionelt 5.1 system. Det gør det meget nemmere at fornemme hvor meget (oftest lidt) lyd der egentlig kommer derfra. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |