recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fronthøjtaler til Marantz SR 4002
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFronthøjtaler til Marantz SR 4002

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vaering Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Fronthøjtaler til Marantz SR 4002
    Sendt: 08-September-2008 kl. 17:36
Hej

Jeg skal have nogle nye fronthøjtalere (gerne gulvhøjtalere) og havde faktisk besluttet mig for at købe Monitor Audio Bronze BR5, som jeg har læst en masse godt om i test. Men da jeg kom ned i TP synes jeg mere om BR6'eren som kun kostede 500 kr mere men med meget bedre lyd. Den er nu bestilt, men der gå nok stadig 3 uger før jeg for den, og i mellemtiden har tænkt over om man igen skulle gå et trin op og købe Silver RS6 serien istedet?

Grunden til jeg også ligger lidt over mod RS6 er, at jeg har Silver RSLCR som fronthøjtaler, som jo er samme serie og så synes jeg at silver serien ser bedre ud end bronze-serien.

Der skulle være meget at vinde mellem BR5 og BR6, men hvor meget mere er der at vinde mellem BR6 og RS6? Og kan min Marantz SR 4002 overhovedet trække dem - I TC siger de, at bronze-serien er meget nem at trække, men gælder det også silver-serien?

Hilsen Dennis
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 01:10

Hej Dennis.

Jeg har selv den gamle Monitor Audio Bronze B6 højttalere som front i mit surround setup, hvor jeg regner med at her senere på året får solgt dem og så går jeg selv op i Monitor Audio RS8.

Forskellen på disse højttaler er:

RS serien er utrolig klar og meget mere detjaleret end BR6, med andre ord, så lyder RS serien meget mere åben og nemme at "læse", fordi de er så åbne i deres lyd. Bronze serien er nemme at trække ja, men hvor RS serien er en smule tungere at trække og bliver endnu tungere at trække når man kommer op i GS serien. Din reciver har ikke nogen problemer at trække dem, da Marantz er meget strømstærke og har overskud og overblik, men skulle du opleve problemer, så kunne det godt betyde at du skal en model eller to længere op i Marantzes A/V serie. Jeg har selv Marantz SR 6003, og jeg har ikke oplevet nogen form for træk problemer endnu og heller ikke med min kammerats reciver som er mægen til mig, men han har GS60 og GS center og de gik fint for SR 6003 at trække dem, men han har så anskaffede sig en effektforstærker fra Marantz også, nemlig MM8003, og der kunne man godt høre at den trækker GS60erne endnu bedre, men den har også en noget større strømforsygning som giver meget, men som sagt havde hans SR 6003 ingen problemer med at trække dem, han ville bare sikre sig at de fik nok føde :D



Redigeret af the devil - 28-April-2009 kl. 01:11
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu