recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første gangs køber - Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første gangs køber - Projektor

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 19:04
Du behøver ikke booke tid, du kan godt dukke op i hi fi klubben ,men vil du være 100% sikker på at de har tid ,er det nok bedst at booke en tid.

Jeg har et rum kun til hjemmebio og elsker det rum , at jeg så opdaget fugt forleden og gulvtæppet var vådt var virkelig et slag, er vist noget med en revne og jorden ligger ind imod huset siger en klog mand,men nu må jeg se,men pointen var at du kan godt glæde dig til din hjemmebio.
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 19:18
det var da en træls ting at få a vide, det må bliver svært at undvære rummet i den tid renovationen vil finde stedOuch  

jamen jeg glæder mig ufattelig meget, og det er forfærdeligt ikke at ku komme i gang med noget før 1/2-13 fordi der er huset først mitCryCryCryCry

nu har jeg gået i 1 måned, ventet ventet og ventet og hver dag bliver bare længere og længere. det er irriterende, hehe. glæder mig meget til at kunne tage billeder af hele forløbet og dele med alle herinde, og ikke mindst glæder jeg mig til at høre folk feedback om forbedringer og ting jeg kunne gøre anderledes:)

meeen mest glæder jeg mig til at se den første film som uden tvivl skal være noget ekstraordinært godt:) 
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

Begge projektorer w7000 , hd83 har vist isf , det vil sige at man kan kalibrere Projekteren med farver, kontrast , osv.. Men skal udføres af en prof.. Jeg ved godt nogle siger at det er et must med en isf kalibrering ,men jeg nøjes med de blu Ray disk hvor man selv indstiller Projekteren som giver for mig et tilfredsstillende resultat .

Hilsen kim

Hvilket Blu Ray disk anvender du til formålet?
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 12:12
Ja det spørgsmål kunne jeg faktisk også godt bruge et et svar på
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 12:39
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 12:59
Jeg har to, den ene er den fausing referere til , og så en anden simpel en fra hi fi klubben som var gratis. Virker fint for mig og synes billedet står virkelig godt.

Jacobthor91 forgår godt du glædet dig og næsten ikke kan vente , særligt når du får hus, fordi vi kom også fra lejlighed til hus, og det giver bare så meget ekstra i et hus, fordi man kan skruer op når man vil selv om klokken er 23, at det så er dyr frihed er en anden ting    F.eks har jeg to sub. Det vibrerer helt i sofaen når man ser film hehe. ( hmn håber da ikke det er derfor jeg har fugt derinde fordi fundament/sokkel kan slå revner ?).

Hilsen Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 13:03

Jeg har to, den ene er den fausing referere til , og så en anden simpel en fra hi fi klubben som var gratis. Virker fint for mig og synes billedet står virkelig godt.

Jacobthor91 forgår godt du glædet dig og næsten ikke kan vente , særligt når du får hus, fordi vi kom også fra lejlighed til hus, og det giver bare så meget ekstra i et hus, fordi man kan skruer op når man vil selv om klokken er 23, at det så er dyr frihed er en anden ting    F.eks har jeg to sub. Det vibrerer helt i sofaen når man ser film hehe. ( hmn håber da ikke det er derfor jeg har fugt derinde fordi fundament/sokkel kan slå revner ?).

Hilsen Kim

Så du mener bestemt at den er pengene værd den til de 199???
Har nemlig et gavekort til HFK som lige kunne dække sådan en disk nemlig. Smile

Redigeret af fausing - 01-December-2012 kl. 13:03
Min Hjemmebio
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 13:22
Fausing jeg synes hd83 og w7000 står godt ud af boxen, men synes godt man kan se forskel på farverne , kontrast osv efter kalibrering, men synes den er lidt bøvlet , og måske findes der en bedre derude end denne her,men til 199kr er det en billig måde til bedring indstilling af tv, projektor.

Den går igennem nogle indstillinger hvor du sætter billedet på pause, og så sætter lysstyrke, farver, skarphed osv.. Der hører sådan nogle små briller med du skal kigge igennem for indstille farven blandt andet.

Hm hvorfor kan man ikke redigere fra en iPad, alle de stavefejl man har lavet
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 13:26

Fausing jeg synes hd83 og w7000 står godt ud af boxen, men synes godt man kan se forskel på farverne , kontrast osv efter kalibrering, men synes den er lidt bøvlet , og måske findes der en bedre derude end denne her,men til 199kr er det en billig måde til bedring indstilling af tv, projektor.

Den går igennem nogle indstillinger hvor du sætter billedet på pause, og så sætter lysstyrke, farver, skarphed osv.. Der hører sådan nogle små briller med du skal kigge igennem for indstille farven blandt andet.

Hm hvorfor kan man ikke redigere fra en iPad, alle de stavefejl man har lavet

Ja, tænker også at 199 ikke er voldsomt spildt hvis jeg ikke kan se den store forskel, og kan man se bare lidt, ja så er det jo billigt.

Jeg tror jeg køber sådan en næste gang jeg skal i klubben. Smile
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 13:34
Nemlig, 199kr er ikke det store, og jeg synes ihvertfald man kan se forskel,, måske i starten man bliver lidt skuffet fordi mange tv, projektore er jo skruet op til de vilde farver, osv for at imponere , og så når man indstiller tager man jo nogle af disse helt vilde ting, men de giver et forkert billede dem som producenten har tryllet med,

Nu skal det også sige at jeg slet ikke er ekspert i kalibrering og slet ikke isf , jeg har ikke ofret penge på sådan en af en prof, selvom man sikkert kan se forskel der også,men jeg har valgt ikke at gøre det, fordi jeg er tilfreds med min 199kr disk og det billede den giver.
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 14:05
Jeg har den samme kalibreringsdisk, og har brugt den på BenQ W6000 og Panasonic Pt-at5000. Jeg er sikker på at en prof. kalibrering giver et bedre resultat, men til at få de basale indstillinger på plads er den et godt værktøj. Kan også anbefales herfra.

Mht valg af projektor har jeg ikke set BenQ W7000 i aktion, men det er mit indtryk at den minder meget om W6000, hvis man ser bort fra 3D. Jeg var ikke tilfreds med W6000 pga RBE og støj, men ellers er det en fin projektor. Jeg har en ven som har Optoma HD83 og den har betydeligt mindre RBE og så støjer den ikke nær så meget. Tilgengæld har den ikke så kraftigt lysoutput som W7000. Hvis hovedprioriteten er 3D så ville jeg holde mig til DLP teknologi, men hvis 2D er vigtigt for dig er der andre muligheder som f.eks. JVC eller Panasonic.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Jeg har den samme kalibreringsdisk, og har brugt den på BenQ W6000 og Panasonic Pt-at5000. Jeg er sikker på at en prof. kalibrering giver et bedre resultat, men til at få de basale indstillinger på plads er den et godt værktøj. Kan også anbefales herfra.

Thumbs Up

Redigeret af fausing - 01-December-2012 kl. 14:43
Min Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu