recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFørste hjemmebiograf

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tadoc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Første hjemmebiograf
    Sendt: 10-Juni-2011 kl. 11:41
Hejsa

Nu får jeg snart mulighed for at kunne lave mig en lille hjemmebiograf og så skal der findes noget udstyr til den. Rummet er ca. 4,5m x 3,6m hvoraf de, første 1,5m (af de 4,5m) længst ude mod vinduet skal bruges til spiseplads, så der er ca. 3m x 3,6m at gøre godt med til biografen. Væggene er lidt mathvide i det og vinduerne får mørklægningsgardiner så vidt muligt (så det kan mørklægges mest muligt).

Jeg har været ude og kigge på forskellige muligheder, men kan ikke finde ud af hvad jeg skal købe. Har set en Panasonic PT-AE4000, samt en Sanyo PLV-Z800 i aktion (ved av-connection i Sønderborg) og synes at udfra denne fremvisning at Panasonic's projektor tiltalte mig mest (pga. de meget bedre farver). Spurgte dem også om hvad der ville være bedst til det jeg skal bruge den til og de mente at LCD ville være det bedste pga. regnbue effekten der kan opstå på DLP projektere når rummet ikke kan mørklægges 100%.

Har samtidig også læst en masse forskellige ting her på fora'et, samt på andre fora's og test sider og bliver mere og mere forvirret over hvad jeg skal vælge.

Jeg har et budget der siger ca. 25.000 for projektor + lærred +/- alt efter hvad der kan betale sig. Lige nu hælder jeg mest til en Panasonic PT-AE4000 + et Lissau LS 90" eller 108" True Color fast ramme lærred (har beregnet at projektoren kan klare et lærred på ca. den størrelse på den afstand den kommer til at sidde).

Håber ikke det blev for forvirrende.

Takker på forhånd :)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 12:33
Der er ikke noget bedre end at bygge sin egen hjemmebio.

Jeg kan da lige tilføje at jeg har en Sanyo Z2000 ( samme som Z800'ern ) jeg valgte den i sin tid, for omkring 1½ år siden, over Panasonic pga. at regnbue effekten.

Men med Sanyo'en skal du også kunne mørklægge din stue fuldstændigt, den er noget lyssvag, men har nogle fine farver. ( syntes jeg )

Desværre har Sanyo'en også det der hedder Motion blur, hvor det "hakker" ved hurtige bevægelser, f.eks ved Tennis kampe kan der komme en "gul stribe efter bolden" og den kan være svær at følge.

Men jeg ved at der er kommet ny teknologi på markedet siden jeg købte, så vent og hør hvad andre her på forummet skriver.

NB. en fordel med en lyssvag projektor er at væggene ikke bliver oplyst også, se andre indlæg med folk som maler deres vægge for at undgå genskind etc.

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 13:29
Mitsubishi HC7000 ca. kr. 14.500
JVC HD350 ca. kr. 17.000
+ det lærred der passer dig / den projektor du vælger bedst.

Eventuelt Sanyo Z4000 der ikke er i helt samme liga men billigere, mener omkring kr. 12.000

Ovennævnte er fra Tyskland.

Hvis i DK så hellere end Panasonic 4000 end end Sanyo 800, tror ikke helt du kan sammenligner en bedre Panasonic med den billigste Sanyo, slet ikke i en demo side by side.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 16:21
Du går aldrig galt i byen med en JVC HD350, bedre fåes ikke til pengene.

Skal dog selv have mig en z4000 eller Mitsubishi HC4000 til 9000 kr. Nok de absolut bedste i den prisklasse. 

Redigeret af s0ad - 10-Juni-2011 kl. 16:22
Til top
Tadoc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Der er ikke noget bedre end at bygge sin egen hjemmebio.

Jeg kan da lige tilføje at jeg har en Sanyo Z2000 ( samme som Z800'ern ) jeg valgte den i sin tid, for omkring 1½ år siden, over Panasonic pga. at regnbue effekten.

Men med Sanyo'en skal du også kunne mørklægge din stue fuldstændigt, den er noget lyssvag, men har nogle fine farver. ( syntes jeg )

Desværre har Sanyo'en også det der hedder Motion blur, hvor det "hakker" ved hurtige bevægelser, f.eks ved Tennis kampe kan der komme en "gul stribe efter bolden" og den kan være svær at følge.

Men jeg ved at der er kommet ny teknologi på markedet siden jeg købte, så vent og hør hvad andre her på forummet skriver.

NB. en fordel med en lyssvag projektor er at væggene ikke bliver oplyst også, se andre indlæg med folk som maler deres vægge for at undgå genskind etc.

Da jeg så Sanyo Z800 ved AV-Connection oppe imod deres Panasonic PT-AE4000, så faldt den meget igennem på farverne. Farverne var utrolig kolde og meget kedelige at kigge på (min mening).

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Mitsubishi HC7000 ca. kr. 14.500
JVC HD350 ca. kr. 17.000
+ det lærred der passer dig / den projektor du vælger bedst.

Eventuelt Sanyo Z4000 der ikke er i helt samme liga men billigere, mener omkring kr. 12.000

Ovennævnte er fra Tyskland.

Hvis i DK så hellere end Panasonic 4000 end end Sanyo 800, tror ikke helt du kan sammenligner en bedre Panasonic med den billigste Sanyo, slet ikke i en demo side by side.
Jeg har også selv kigget på den JVC, men synes ikke jeg kan finde den nogen steder til den pris. Kan dog se at AV-Connection har en HD550 til 20.000 (kan være man kan presse dem lidt mere i pris), hvilket jo er afløseren for HD350.

Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Du går aldrig galt i byen med en JVC HD350, bedre fåes ikke til pengene.

Skal dog selv have mig en z4000 eller Mitsubishi HC4000 til 9000 kr. Nok de absolut bedste i den prisklasse. 

Havde selv kig på en Mitsubishi HC4000, da jeg har læst en del godt om den (dog ikke fundet et sted at se den i aktion). Men er lidt ræd for regnebue effekten eftersom jeg nok ikke kan komme til at mørklægge 100% selvom jeg sætter mørklægningsgardiner op.

Sanyo'en har jeg heller ikke set i action, men har hørt den skulle have noget alá samme farver som deres Z800 (hvilken jeg ikke var så vild med)

Af lærred har jeg kig på et Lissau LS 90"/108" TrueColor eller et Projecta HomeScreen Deluxe i samme størrelse)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 14:43
Ang. lærrede:

Jeg bestiller så snart vi er 3 til at gå sammen. Mere value fås ikke for pengene.

Jeg synes det er meget det samme som bliver anbefalet herinde. Jeg synes du skal kigge på nogle Epson projektorer. De er meget spænnende da de giver god ydelse til en virkelig fornuftig pris. Epson TW5500 har kontrast, sortniveau og farver som de store drenge fra JVC - ret imponerende. Epson TW3200 er en rigtig bestseller i klassen omkring 10k. Den giver et ret fint billede:

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu