recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første indtryk af Philips BDP-9500 Blu-Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFørste indtryk af Philips BDP-9500 Blu-Ray

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Emne: Første indtryk af Philips BDP-9500 Blu-Ray
    Sendt: 28-Maj-2010 kl. 18:16
Dette er mit første indtryk af min nye Philips BDP-9500
Afspilleren har dog været på marked det sidste halve år. Af flere grunde, så er Philips navnet ikke så populart her på recordere.dk - hvilket igen har gjort, at denne Blu-Ray afspiller har levet en meget anonym tilværelse, blandt brugerene her på recordere.dk
Hvilket faktisk er synd, fordi den er ret gedin bygget, med rigtig gode og flotte materialer. Og langt fra det de fleste forbinder med Philips, hvis der havde stået Sony, Panasonic osv...så havde denne afspiller helt sikkert blevet solgt i langt større antal.
 
Marvell Qdeo Kyoto-G2 video processor
Hvad er så det, der gør denne afspiller interessant? Jo, denne BDP-9500 har en Marvell Qdeo Kyoto-G2 video processor og til dem som ikke kender Marvell, ja laver de også video processor til
Oppo nye BDP-93 blu-ray afspiller, samt Pioneer's top afspiller BDP-LX91 BD, samt deres Elite SC-09TX A/V Receiver. Så derfor skulle der være basis for en rigtig god billedekvalitet.
 
Spec.
Analog 7.1-kanals lydudgang
Ethernet
USB - til film, musik, foto
Billedformat: 21:9, 16:9, 4:3
Dimensioner (BxHxD): 437 x 91 x268 mm
Produktvægt: 4,2 kg
Hi-Fi-fødder LOL (iflg. Philips hjemmeside)
Komprimeringsformater: H.264, MPEG-2, VC-1, DivX Ultra, AVCHD, MKV, WMV
BD-Live (profil 2.0)
Dansk menu
Finish
Der er virkelig gjort meget ud af detaljerne, så den oser langt væk af kvalitet, jeg vil gå så langt at sige, at kvaliteten ligger et niveau eller 2 højere, end hvad vi ser fra Sony, Panasonic og de mindre modeller fra Pioneer. Afspilleren har en blæser bagtil, den kan høres svagt, hvis man er tæt på, men ikke ellers. Vægten siger hele 4.2 kg.
Firmware opdatering
Desværre har den ikke Wireless LAN, så det skal enten ske vis dens Ethernet, eller USB stikket fra fronten. Og det ser heller ikke ud til, at den kan benytter USB Wifi devices.
 
Det første man ligger mærke til, når man starter den op. Er at den er ret hurtigt, især når man lige kommer fra en Pioneer BDP-51FD, men fra slukket tilstand og til man kan komme en film i skuffen, går der kun ca. 14 sek. men derefter så er der faktisk billede på med det samme, kun de lidt tunge film, tager stadige noget længere tid, men gælder vist alle afspiller.
 
 
Billede kvaliteten
Normalt siger man, at der kun er ganske lidt forskel på Billede kvaliteten, når vi snakker Blu-Ray, men på BDP-9500 og i forhold til min gamle Pioneer BDP51FD, så er der en ret stor forskel. Især på skarpheden, den er mærkant bedre på BDP-9500, hvis man tager en film som Avatar, så er der kommet så mange nye detaljer frem, som jeg ikke havde set før. Og især billede dybden er næsten 3D.
 
Jeg var så heldig, at kunne låne en Pioneer BDP320 afspiller, så den blev hurtigt sat op imod min BDP9500 og her var forskellen på de 2, når vi snakker Blu-Ray meget meget tættere på hinanden. Men stadige en tand bedre på BDP9500.  Men det havde vel også være mere fair, hvis det var en LX52 den havde stået overfor.
Hvis jeg skal komme med noget negativt omkring billedet, så er det dens evne til at panoreringer på filmen, den er ikke helt så glidende, som på Pioneer afspillerne, dvs billedet kunne godt hakke lidt, selvom den kører 1080/24P mode. Det skal ikke forstås, at den gør det hele tiden, så det er noget stort problem, men på det punkt, der er de 2 Pioneer afspiller bare bedre.
 
Ved SD DVD, så kommer den avanceret video prosser virkelig til sin ret, normalt er min Samsung 50B850 ret god, når vi snakker De-interlacing. Men den kommer til kort overfor BDP9500, hvor billedet står rigtigt flot og med god skarphed.
 
 
Lyden
På dette felt er jeg desværre ikke noget så langt, men kan fortælle, at den benytter Burr-Brown DAC'er (digital til analog-konverter) så de har ikke sparet på lyd delen.
Den kan selvfølgelige dekode, alle HD lydformater (DTS-HD Master, Dolby TrueHD)
Har Analog 7.1-kanals lydudgang
 
Konklusion
Som jeg skrev tidligere, hvis denne afspiller havde heddet noget andet, så ville den sikkert ha solgt rigtigt godt. Den er virkelig gedin bygget, den er hurtig, den har meget flot billede kvalitet og så koster den kun omkring 3100,- Man kan vel godt kalde den, en skarp konkurrent til Oppo, men til en billigere penge. Eneste minus som jeg har fundet lige PT, et den er mindre god, når vi snakker panoreringer, hvor den ikke køre helt så blødt som afspillerne fra Pioneer.
 
PS Der vil komme mere på anmeldelse, efterhånden som jeg får den testet.


Redigeret af kskruger - 17-Januar-2011 kl. 19:59
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 19:12

Som et "nødvendigt" møbel ,synes jeg virkelig den har stil !Thumbs Up Et spørgsmål :Hvad kosteren?

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 19:15
Der står i teksten at den koster 3100,-
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 19:17
Ja du har ret, den har stil Smile
Koster 3085,- i Elgiganten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 19:18
Hvordan ser fj.btj. ud?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvordan ser fj.btj. ud?
 
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 19:38
Pokkers: Nu havde jeg ellers lige erhvervet mig en brugt Panasonic DMP-BD60 til billige penge. Skal jeg så til at skifte igen? Wink Hmmm ..... og så dén detalje med underteksterne. Fristende!
 
Men det glæder mig da, hvis Philips nu virkelig også er kommet på banen med en prisvenlig BD-afspiller, der kan give konkurrenternes HighEnd-afspillere lidt kvalificeret modspil. Jeg har faktisk kun lutter gode minder fra Philips' seks år gamle HighEnd DVD-afspiller (DVP9000), som de - mig bekendt - endnu ikke har formået at overgå.
 
Rart, at de nu endelig har besluttet sig for at få fingeren ud. LOL


Redigeret af musicus - 28-Maj-2010 kl. 20:23
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 20:10
havde selv kig på den
men valgt en oppo 80.
ser dårligt dvd mere.
samme pris næsten
lille og helt lydløs og kan også flytte underteksterne op og ned.  
lyn hurtig(kommer fra pan BD50)

Men kan denne afspille fra USB harddisk som min oppo.
en stor grund til jeg valgt den.


Redigeret af xcardman - 28-Maj-2010 kl. 20:10
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 20:32
Den kan godt afspille USB, som sidder i fronten, men har ikke afprøvet det, da min USB harddisk kræver 2 USB stik. 
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 21:55
Fin gennemgang kskruger Thumbs Up Og jeg gav 3K for min S550'er i sin tid Cry. Nåh ja "what the hell" det er også efterhånden et stykke tid siden at den kom ud LOL
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Fin gennemgang kskruger Thumbs Up Og jeg gav 3K for min S550'er i sin tid Cry. Nåh ja "what the hell" det er også efterhånden et stykke tid siden at den kom ud LOL
 
Jo tak for det.
Også en super brugeranmeldelse, du har fået lavet - den ser helt proff. ud Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Fin gennemgang kskruger Thumbs Up Og jeg gav 3K for min S550'er i sin tid Cry. Nåh ja "what the hell" det er også efterhånden et stykke tid siden at den kom ud LOL
 
Jo tak for det.
Også en super brugeranmeldelse, du har fået lavet - den ser helt proff. ud Smile
I er bare gode begge to. Der er virkelig potentiale i Jer til noget mere - tænk over detTongue Men tak fordi, at I deler jeres erfaringer med os andreClap
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu