recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første indtryk – Samsung UE46B7070
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFørste indtryk – Samsung UE46B7070

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 12:45
Har du så fortrudt din kuro skærm

men fint at samsung her lavet en lcd skærm, som kan vise et godt billede. Det burde den jo også til den pris.



Redigeret af xcardman - 19-April-2009 kl. 12:48
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 12:58

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvordan er 7070 i forhold til et plasma (Pioneer, Panasonic) når vi snakker HD

7070 er selvfølgelig ikke ligeså præcis i farverne og de mørkeste nuancer, som fx en Pioneer Kuro 9G. Den har heller ikke 3D-feeling i billedkvaliteten, som en Pioneer har, som forekommer pga. ekstrem god shadow details.

Sortniveauet er til gengæld på niveau med en Panasonic G10. Den viser mindst ligeså skarpe billeder som en G10, men alligevel så foretrækker jeg G10 billedkvaliteten, da den virker mere naturlig i farverne. 7070 kan godt virke lidt flad i billedkvaliteten, men sådan er det med størstedelen af LCD skærmene.

Hvis du er på udkig efter et nyt LCD TV, så får du ikke noget som er meget bedre end B7070. Du vil ikke blive skuffet, hvis du køber en.

Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 13:00

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Har du så fortrudt din kuro skærm

men fint at samsung her lavet en lcd skærm, som kan vise et godt billede. Det burde den jo også til den pris.

Nej, Kuro er stadig kongen, og jeg fortryder ikke min bestilling.

Samsung laver generelt fine skærme, og A796 var jo også en skærm som kunne leverer rigtig god billedkvalitet.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 13:01
Plasma og LCD er to forskellige ting. De vil aldrig får samme billede.
nogen kan bedst lide plasma og andre lcd, sådan vil det sikkert blive ved med mellem 7070 og g10.

men er en panasonic 42v10 model ikke mere en konkurrent til en 40 tommer 7070. Det synes jeg i hvertfald. 

Redigeret af xcardman - 19-April-2009 kl. 13:09
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 13:10

Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Du har netop ikke skrevet at A796 har bedre sortniveau - læs mit indlæg korrekt. Jeg taler om den teoretiske tilgang til Edge LED vs. local LED, hvor du jo i princippet ikke har nogen fordel af Edge LED ift. sortniveauet. Dvs. at I ikke burde have oplevet at sort var dybere på B7070.

Sorry, jeg læste med røven. Er stadig pisse træt efter i går, hvor vi senere lavede en lille LAN-party.

Anyway, vi kunne desværre ikke måle sortniveauet på B7070 eller A796, da vi ikke havde udstyret til det. Men ja, teoretisk set så burde B7070 ikke have bedre sortniveau end A796. Jeg synes at sortniveauet på begge skærme var mere eller mindre on par selvom A796 havde local-dimming aktiveret. De viste begge helt sort og shadow details var også på samme niveau. Så vil jeg ikke sige, at B7070 havde bedre blacks som sådan.

Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 13:16

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Plasma og LCD er to forskellige ting. De vil aldrig får samme billede.
nogen kan bedst lide plasma og andre lcd, sådan vil det sikkert blive ved med mellem 7070 og g10.

men er en panasonic 42v10 model ikke mere en konkurrent til en 40 tommer 7070. Det synes jeg i hvertfald. 

Samsung LED 9-serie  vs.  Panasonic Z1

Samsung LED 8-series  vs.  Panasonic V10

Samsung LED 7-serie  vs.  Panasonic G10/G15

Noget i den retning ville jeg skyde på.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 13:20
det har du sikkert ret i
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvordan er 7070 i forhold til et plasma (Pioneer, Panasonic) når vi snakker HD

7070 er selvfølgelig ikke ligeså præcis i farverne og de mørkeste nuancer, som fx en Pioneer Kuro 9G. Den har heller ikke 3D-feeling i billedkvaliteten, som en Pioneer har, som forekommer pga. ekstrem god shadow details.

Sortniveauet er til gengæld på niveau med en Panasonic G10. Den viser mindst ligeså skarpe billeder som en G10, men alligevel så foretrækker jeg G10 billedkvaliteten, da den virker mere naturlig i farverne. 7070 kan godt virke lidt flad i billedkvaliteten, men sådan er det med størstedelen af LCD skærmene.

Hvis du er på udkig efter et nyt LCD TV, så får du ikke noget som er meget bedre end B7070. Du vil ikke blive skuffet, hvis du køber en.


Købt en 7070 sidste uge og du rammer rigtig i din test af tv'et
men vil også sige at det er den bedste serie de har udgivet.
Jeg blev nærmest talt målløs da jeg så BD kvaliteten på min BD- 1500
Især på filmen " I am legend " også rigtig godt at de har fået styr på motion flow teknikken.

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 16:05

Udmærket anmeldelse . Hvilket muligheder har man for at indstille billedet? Dvs kan man (detaljeret) indstille RGB, gamma etc?

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 17:12

Da jeg rigtig gerne vil være 100% sikker på min sag omkring backlight bleeding, så har jeg aftalt med min gode ven, at jeg lige kommer forbi kl. 21 og betragter fænomenet i et 100% mørklagt rum. Jeg er nok hjemme igen kl 22, og kan derefter komme med en 100% korrekt tilbagemeldning om den har backlight bleeding eller ej.

Vi testede det nemlig i går i et halvmørkt lokale, men i aften bliver det 100.

Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvordan er 7070 i forhold til et plasma (Pioneer, Panasonic) når vi snakker HD

7070 er selvfølgelig ikke ligeså præcis i farverne og de mørkeste nuancer, som fx en Pioneer Kuro 9G. Den har heller ikke 3D-feeling i billedkvaliteten, som en Pioneer har, som forekommer pga. ekstrem god shadow details.

Sortniveauet er til gengæld på niveau med en Panasonic G10. Den viser mindst ligeså skarpe billeder som en G10, men alligevel så foretrækker jeg G10 billedkvaliteten, da den virker mere naturlig i farverne. 7070 kan godt virke lidt flad i billedkvaliteten, men sådan er det med størstedelen af LCD skærmene.

Hvis du er på udkig efter et nyt LCD TV, så får du ikke noget som er meget bedre end B7070. Du vil ikke blive skuffet, hvis du køber en.


Købt en 7070 sidste uge og du rammer rigtig i din test af tv'et
men vil også sige at det er den bedste serie de har udgivet.
Jeg blev nærmest talt målløs da jeg så BD kvaliteten på min BD- 1500
Især på filmen " I am legend " også rigtig godt at de har fået styr på motion flow teknikken.

Ja, det er virkelig et lækkert TV og tillykke med den.

Har du oplevet backlight bleeding på din? For så kan vi være to om at bekræfte det? Jeg bekræfter dog først kl. 22 i aften.

Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Udmærket anmeldelse . Hvilket muligheder har man for at indstille billedet? Dvs kan man (detaljeret) indstille RGB, gamma etc?

Hvis du tænker Pioneer advanceret/detaljeret indstillinger, så nej sådan er det ikke på B7070. Indstillings mulighederne på B7070 er mere eller mindre identiske med A796.

Hvis du eller andre er interesseret i de indstillinger, som vi brugte til testen, så kan jeg sagtens lige tage dem med her kl. 22, men da der ikke er så mange B7070 ejere endnu, så er det måske ikke nødvendigt lige pt.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu