recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første indtryk – Samsung UE46B7070
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFørste indtryk – Samsung UE46B7070

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 15:19
Jeg har også læst den også syntes den fik en super anbefaling, sort niveau, farver, betragtningsvinkel osv. Eneste minus var trailing, som jeg ikke ved om alle ligger mærke til? Jeg blev da lun på sådan en fætter efter jeg læste testen
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Har lige læst testen. Hvilken anbefaling fik den??? Fik den nogen???  Nåh.. men overraskkende at der ikke var noget kritisk backlight bleeding. Det er godt  Men at der var problemer med slør (markante åbentbart) det havde jeg ikke lige forventede .. men det kan jo være at det netop isoleres til 46". På de modeller jeg har kigget på i Fona havde ikke dette problem (ikke kritisk i hvert fald).

Jeg kan godt se, hvad han snakker om mht. slør, men der er mange som ikke ligger mærke til det. Det eneste som undre mig lidt i den test, er nemlig backlight bleeding.



Jeg kan ikke se den er anderledes, end det du kom frem til.
aften er åbenbart blevet lys, når der ingen backlight bleeding er. men fint
du synes også en g10 gav et bedre billede, det synes Rasmus også.
En 7070 har masser af genskin, det skrev han senere under deres debat.
konklusion et fint lcd tv til hr og fru danmark 



Redigeret af xcardman - 29-April-2009 kl. 15:30
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 16:45

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Jeg kan godt se, hvad han snakker om mht. slør, men der er mange som ikke ligger mærke til det. Det eneste som undre mig lidt i den test, er nemlig backlight bleeding.

Jeg ved ikke helt om man skal tolke din sidste kommentar, som en skepsis overfor målingen af backlight bleeding? Testen viser jo ret klart et foto af skærmen i mørke omgivelser uden dynamisk kontrast aktiveret. Der kan være ret store forskelle fra eksemplar til eksemplar, så fordi én test viser noget modsat, så betyder det jo ikke at det er forkert.

Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 16:58

Det var en god anmedelse, men regnede jeg egentlig også med.

Det eneste reelle minus er det slør der fremstod, det er dog ikke noget jeg har lagt mærke til, men kan være jeg tester det med det monitor program senere.

Alt i alt må man konkludere udfra hans vurdering at det er et godt TV til alle personer, som ønsker både god billedkvalitet og lækkert design!

 

Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Jeg kan godt se, hvad han snakker om mht. slør, men der er mange som ikke ligger mærke til det. Det eneste som undre mig lidt i den test, er nemlig backlight bleeding.

Jeg ved ikke helt om man skal tolke din sidste kommentar, som en skepsis overfor målingen af backlight bleeding? Testen viser jo ret klart et foto af skærmen i mørke omgivelser uden dynamisk kontrast aktiveret. Der kan være ret store forskelle fra eksemplar til eksemplar, så fordi én test viser noget modsat, så betyder det jo ikke at det er forkert.

Ja man kan ikke se noget på deres billede, men det udelukker stadig ikke backlight bleeding. Flatpanels har skrevet adskillige anmeldelser om forskellige skærme som har haft lysudslip osv., men på billederne kunne man stadig ikke se noget som helst. Så lad et lille billede ikke nare dig. Men du har ret i at det kan varier fra eksemplar til eksemplar.

Jeg har lige skrevet til Rasmus, og håber at høre fra ham snarest. Jeg kommer med en tilbagemeldning snarest muligt. 



Redigeret af Tech2009 - 29-April-2009 kl. 17:35
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Har lige læst testen. Hvilken anbefaling fik den??? Fik den nogen???  Nåh.. men overraskkende at der ikke var noget kritisk backlight bleeding. Det er godt  Men at der var problemer med slør (markante åbentbart) det havde jeg ikke lige forventede .. men det kan jo være at det netop isoleres til 46". På de modeller jeg har kigget på i Fona havde ikke dette problem (ikke kritisk i hvert fald).

Jeg kan godt se, hvad han snakker om mht. slør, men der er mange som ikke ligger mærke til det. Det eneste som undre mig lidt i den test, er nemlig backlight bleeding.



Jeg kan ikke se den er anderledes, end det du kom frem til.
aften er åbenbart blevet lys, når der ingen backlight bleeding er. men fint
du synes også en g10 gav et bedre billede, det synes Rasmus også.
En 7070 har masser af genskin, det skrev han senere under deres debat.
konklusion et fint lcd tv til hr og fru danmark 

Ja, det har du ret i. Rasmus og jeg er stort set kommet frem til det samme angående TV'et.

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 17:53

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Flatpanels har skrevet adskillige anmeldelser om forskellige skærme som har haft lysudslip osv., men på billederne kunne man stadig ikke se noget som helst. Så lad et lille billede ikke nare dig. Men du har ret i at det kan varier fra eksemplar til eksemplar.

Man kan jo ikke kommentere på backlight bleeding hvis man ikke kan observere det. Mon ikke Rasmus er så velbevandret i fladskærmsverdenen, at han kan spotte bleeding når han ser det? Jeg synes det er lidt unfair at forlange at man konkluderer på andet end dét der observeres eller at stille dem til ansvar for andres oplevelser med tilsvarende eksemplarer (ja, jeg ved godt at det ikke er helt derud du vil, men du forstår nok min mening).

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Flatpanels har skrevet adskillige anmeldelser om forskellige skærme som har haft lysudslip osv., men på billederne kunne man stadig ikke se noget som helst. Så lad et lille billede ikke nare dig. Men du har ret i at det kan varier fra eksemplar til eksemplar.

Man kan jo ikke kommentere på backlight bleeding hvis man ikke kan observere det. Mon ikke Rasmus er så velbevandret i fladskærmsverdenen, at han kan spotte bleeding når han ser det? Jeg synes det er lidt unfair at forlange at man konkluderer på andet end dét der observeres eller at stille dem til ansvar for andres oplevelser med tilsvarende eksemplarer (ja, jeg ved godt at det ikke er helt derud du vil, men du forstår nok min mening).



lige som sony w5500 er forskellen meget stor i forhold til bleeding.
Så der er sikkert forskel på en 7070.
Men fint at samsung er nået så langt

Redigeret af xcardman - 29-April-2009 kl. 17:59
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Flatpanels har skrevet adskillige anmeldelser om forskellige skærme som har haft lysudslip osv., men på billederne kunne man stadig ikke se noget som helst. Så lad et lille billede ikke nare dig. Men du har ret i at det kan varier fra eksemplar til eksemplar.

Man kan jo ikke kommentere på backlight bleeding hvis man ikke kan observere det. Mon ikke Rasmus er så velbevandret i fladskærmsverdenen, at han kan spotte bleeding når han ser det? Jeg synes det er lidt unfair at forlange at man konkluderer på andet end dét der observeres eller at stille dem til ansvar for andres oplevelser med tilsvarende eksemplarer (ja, jeg ved godt at det ikke er helt derud du vil, men du forstår nok min mening).



lige som sony w5500 er forskellen meget stor i forhold til bleeding.
Så der er sikkert forskel på en 7070.
Men fint at samsung er nået så langt

Enig.

Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Flatpanels har skrevet adskillige anmeldelser om forskellige skærme som har haft lysudslip osv., men på billederne kunne man stadig ikke se noget som helst. Så lad et lille billede ikke nare dig. Men du har ret i at det kan varier fra eksemplar til eksemplar.

Man kan jo ikke kommentere på backlight bleeding hvis man ikke kan observere det. Mon ikke Rasmus er så velbevandret i fladskærmsverdenen, at han kan spotte bleeding når han ser det? Jeg synes det er lidt unfair at forlange at man konkluderer på andet end dét der observeres eller at stille dem til ansvar for andres oplevelser med tilsvarende eksemplarer (ja, jeg ved godt at det ikke er helt derud du vil, men du forstår nok min mening).

Jo han burde også kunne se det, hvis det var der. Det er præcis det, som undre mig at han ikke har observeret backlight bleeding, når jeg allerede har set to B7070 skærme som begge har haft det på samme niveau. Det kan være at det TV som Rasmus har fået ind, ikke har haft det helt store og måske kun været meget minimal, hvilket jo er rigtig godt. Det garanterer jo bare ikke at hvis du går ud og køber en B7000 lige nu, så er den helt clouding fri. Men jeg forstår udmærket godt, hvad du mener.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu