recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første Nas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
listesko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér listesko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Første Nas
    Sendt: 29-November-2013 kl. 21:02
Hjælp til valg af min første NAS. Jeg har kigget og læst - det skal være en SYNOLOGY - DS213J eller DS214SE med hd WD WD10EFR 1TB. Den skal bruges til lagring af billeder, musik til mit SONOS og til et udendørs overvågningskamera. Kan de det og hvilken skal jeg vælge??

Vh ls.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 21:45
Det korte svar er JA, det kan de godt, både billeder, musik og overvågning.
Jeg vil tage 214 modellen, fordi den er nyere:)
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 08:33
Af de to vil jeg vælge DS213j.

Den har større cpu og mere ram.

Sammenligning:  http://www.synology.com/da-dk/products/compare_products/DS214se/DS213j
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 08:56
@Grymoc: Har du erfaring med det? De kan det måske på papiret, men jeg ville være lidt bekymret for hvor godt de ville klare overvågningsopgaven. Det er begge NAS i den lille ende rent HW mæssig, så jeg ville nok søge erfaringer med folk der har haft overvågning kørende på én af disse.

Til OP: Hvor mange kameraer skal du have på? Et enkelt eller to vil nok køre ok, men jeg ville ikke regne med meget mere.

Til billeder, musik, SONOS host osv er de rigeligt fine - og det vil være nok til rigtigt manges behov.
Til top
listesko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér listesko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 10:47
Tak for hjælpen!

Jeg vælger en DS213J

Vh ls.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 11:05
Varierer antallet af kamera-licenser afhængig af NAS-model?
Hvis en DS213 er indenfor de økonomiske rammer, tror jeg den vil være et langt bedre valg!
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 12:45
Så vidt jeg kan se er der kun "gratis" licens til ét kamera. Skal du bruge flere skal der betales.

http://www.synology.com/da-dk/products/camera_license_pack
http://www.pricerunner.dk/cl/47/Software?q=synology&search=synology

/ask

Redigeret af jacobask - 02-December-2013 kl. 12:46
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu